تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

رییسی: امروز سخن از اقتصاد و فرهنگ بدون حضور بانوان ناقص است

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز سخن گفتن از اقتصاد و فرهنگ بدون حضور بانوان ناقص است.

کد خبر: ۹۶۰۱۵
۰۸:۵۲ - ۲۵ خرداد ۱۴۰۰

رییسی: امروز سخن از اقتصاد و فرهنگ بدون حضور بانوان ناقص است

دیدارنیوز - حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در مراسم دیدار با دختران کشور که به مناسبت روز دختر برگزار شد، گفت: وجود دختران در جامعه موجب رحمت الهی است و افتخاری  برای من است که در جمع پرشکوه دختران هستم. نیمی از جامعه ما را دختران تشکیل می‌دهند و نقش آفرینی آنها در کشور وجود دارد. شرایط با قبل از انقلاب متفاوت است، اما راه بسیاری باید طی شود تا ظرفیت زنان و دختران بتواند برای پیشرفت، اجرای عدالت، نقش آفرینی اجتماعی و فرهنگی ایجاد شود.  حضرت معصومه(س) جلوه عفاف، حیا و تاکید به ساختن جامعه ای بالنده است و در زندگی فاطمه معصومه علم، دانش، مهربانی و محبت موج می‌زند.

وی افزود: امروز میلیون ها دختر در جامعه در دوره خودسازی و جامعه سازی هستند و دولت باید برای آن‌ها کار کند؛ بنده بزرگ ترین مجموعه آستان قدس مشهور به مجموعه خاتون را در اختیار بانوان قرار دادم و همین قدم منشا بسیاری از خلاقیت ها شد.

وی تاکید کرد: امروز سخن گفتن از اقتصاد و فرهنگ بدون حضور بانوان ناقص است و حتما باید زنان و دختران بدون نگاه های جناحی مورد توجه قرار گیرند؛ نگاه های جناحی و سیاسی زودگذر و منفعت طلب هستند. نگاه امام و رهبری به دختران به عنوان چهره های پر ظرفیتی است که می‌توانند در جامعه تحول آفرین باشند.
کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری  گفت: نقش زنان در جای جای کشور می‌تواند سفره های مردم را آباد کند و باید به این نقش تولید کننده و مولد زنان توجه کنیم.

رئیسی تاکید کرد: در کشور نیازمند عدالت توزیعی برای کشورها هستیم. خانم ها هم باید ظرفیت های کشور را در اختیار داشته باشند تا شکوفا شوند؛ چرا باید این ظرفیت ها فقط در دست مردان باشد؟
وی تاکید کرد: دختران امروز کشور، فردا مادرانی می‌شوند که از دامان آنها مردان و زنان بسیاری تربیت می‌شوند؛ بنده بارها گفته ام چرا یک خانم خانه دار نباید با آشپزی خود در فضای مجازی بهره ببرد؟ بهره کار او متعلق به خودش است و جای بسیاری از اشتغال ها در فضای مجازی خالی است و بانوان ما می‌توانند بسیار نقش آفرین باشند؛ اما جای آنها را خالی می‌بینیم.

وی ادامه داد:کسی به بانوان حقی نداده است؛ اما خداوند به بانوان حق داده و دولت نه تنها نباید این حق را ضایع کند، بلکه باید زمینه شکوفایی آن را هم ایجاد کند. بنده در سازمان هایی که مسئولیت داشته ام دیده ام که بسیاری از خانم ها را در مسئولیت ها بسیار مسئولیت مَدارانه تر عمل کرده اند. نقش بانوان در نظام سلامت بسیار ارزشمند است؛ تمام ایران باید در برابر این نقش آفرینی خضوع کنند. انشالله اگر رای مردم به این طلبه خدمتگزار تعلق گرفت؛ فضایی را فراهم می کنم تا آنها بتوانند با توجه به نقش خود بر اساس قانون اساسی به نقش‌آفرینی بپردازند.

وی در پایان گفت: من از مشکل زنان ورزشکار، زنان سرپرست خانواده و زنان روستایی آگاه هستم و ان شاءالله در فضای عمل فعالیت می کنیم؛ ما فضایی را می پسندیم که مردم در عمل ببینند. ان شاءالله وظیفه خود نسبت به بانوان و دختران را اجرایی خواهیم کرد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی