تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
یورو بیست (۲)

شوالیه‌ای از سردسیر!

«یورو بیست» عنوان ستونی است که به مناسبت برگزاری مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا یا یورو منتشر می‌شود و روزنگار‌ی است از آرش راهبر مسئول میز ورزشی دیدارنیوز.

کد خبر: ۹۵۹۹۸
۱۸:۰۹ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

شوالیه‌ای از سردسیر!

دیدارنیوز ـ آرش راهبر: یکی از دیدنی‌ترین اتفاقات یورو در شب سوم، تماشای آندری شوچنکو لب خط زمین چمن بخارست بود. مهاجم دوست‌داشتنی اکراینی که روزگاری تک‌ستاره بلاد کبیر شوروی در باشگاه‌های غرب اروپا مثل میلان و چلسی بود، بالاخره در مقام سرمربی تیم ملی کشورش در یک رقابت مهم و بزرگ دیده شد.

«شوا» با لباس شیک و بدن روی فرم، حضور چشمنوازی در کنار زمین داشت و نشان داد کارش را هم بلد است و در اولین گام اگر کمی خوش‌شانس بود می‌توانست هلند را هم زمینگیر کند. اکراین در مقابل هلند، تیمی منضبط و سختکوش نشان داد و دو گل خورده را به شکلی جادویی جبران کرد، اما کم‌تجربگی آن‌ها مقابل هلند و دی‌بوئر باعث شد که در دقایق آخر تسلیم شوند. در هر حال به نظر می‌آید شوچنکو می‌تواند جای خالی والری لوبانفسکی بزرگ را در نیمکت تیم ملی اکراین پر کند، شوالیه‌ای از سردسیر...

یک عمر انتظار

امروز عصر بازی نخست روز چهارم یورو یک ویژگی خاص دارد. اسکاتلند در گلاسگو در شرایطی به مصاف جمهوری چک می‌رود که آن‌ها ۲۳ سال است در هیچ تورنمنت بزرگی حضور نداشته‌اند و بعد از عمری انتظار این هجران به پایان می‌رسد. ظاهرا ارتش تارتان (لقب مشهور و قدیمی هواداران و تماشاگران تیم ملی اسکاتلند) امروز برای حضور پرتعداد ـ البته تا آنجایی که پروتکل‌ها اجازه می‌دهند ـ در ورزشگاه گلاسگو حاضر خواهند بود تا تیم‌شان را برای انتقام‌گیری از دو شکست سال گذشته مقابل چک، حمایت کنند.

شوالیه‌ای از سردسیر!

استیو کلارک مربی اسکاتلند گفته که نسبت به برد خودشان یک شک کوچک دارد که آن را هم باید از سرش بیرون کند. میکل کرمنیک سرمربی جمهوری چک هم البته با احترام از اسکاتلند یاد کرده و گفته که شکست حریف برای آن‌ها اصلا آسان نخواهد بود. اسکاتلند تا به حال به مرحله حذفی یورو نرسیده و این فقدان تاریخی ممکن است حسابی انگیزه آن‌ها را برای پیروزی در سه مسابقه مقدماتی بالا برده باشد.

بدون دو غول

امشب در شهر سویل بازی اسپانیا و سوئد با یک حسرت بزرگ شروع خواهد شد. این که دو بازیکن بزرگ در این بازی حضور ندارند شاید یکی از دلزدگی‌های این مسابقه باشد. سرخیو راموس مدافع اسپانیا و زلاتان ایبراهیموویچ فوروارد اسطوره‌ای سوئد هر دو به خاطر مصدومیت در این مسابقات غایب هستند هر چند که ایبرا چند سال قبل از تیم ملی خداحافظی کرد، اما به خاطر درخشش در ۴۰ سالگی دوباره به تیم ملی دعوت شد.

شوالیه‌ای از سردسیر!

بازی سوئد و اسپانیا البته سوالات دیگری نیز دارد، اینکه در غیاب زلاتان و راموس، آیا دو ستاره جوان می‌توانند نظر‌ها را به خود جلب کنند؟ در اسپانیا حساب زیادی روی پدری هافبک طراح ۱۸ ساله باز شده و در سوئد نیز الکساندر ایساک فوروارد گلزن این تیم نگاه‌های زیادی را به دنبال خود خواهد داشت. واقعیت بزرگ، اما این است که اسپانیای لوئیس انریکه در بالاترین کلاس فوتبال دنیا بازی می‌کند.  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی