تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
دیدار ۱۴۰۰؛ گفتگو با رسول بابایی متخصص کمپین‌های انتخاباتی و برندینگ سیاسی

علیرضا زاکانی؛ موفقیت یار کمکی!

در سلسله برنامه‌های دیدار ۱۴۰۰ رسول شکوهی در گفتگو با رسول بابایی متخصص برندینگ و کمپین سیاسی، هر بار به یک نامزد احتمالی می‌پردازند. برنامه یازدهم به برند سیاسی علیرضا زاکانی پرداخته است.

کد خبر: ۹۵۹۵۳
۱۴:۴۸ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰

رسول بابایی برندینگ سیاسی

دیدارنیوز – رسول شکوهی: علیرضا زاکانی تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری یک چهره سیاسی بود که در تقابل با جریان اصلاحات و دولت روحانی و خاندان لاریجانی خود را مطرح کرده بود. زاکانی پای ثابت بسیاری از مناظره‌ها در دانشگاه‌ها و محافل مختلف رسانه‌ای بود و در آن مناظره‌ها توان بالایی از خود نشان داده بود. این بار، اما در قامت یک کاندیدای ریاست جمهوری پا به عرصه انتخابات گذاشت.

او که از ابتدا با حملات رقیبان درباره کاندیدای کمکی یا پوششی مواجه شد توانست در نقشی که قرار گرفت تا حدی به جریان اصولگرایی کمک کند. تا لحظه انتشار این مطلب هنوز خبری مبنی بر کناره گیری او به نفع سید ابراهیم رئیسی منتشر نشده، ولی شایعاتی مبنی بر کناره گیری او شنیده می‌شود.

در ادامه برنامه‌های برندینگ سیاسی دیدار ۱۴۰۰ در این قسمت به سراغ علیرضا زاکانی رفتیم و با رسول بابایی متخصص کمپین‌های انتخاباتی و برندینگ سیاسی درباره این کاندیدا گفت و گویی داشتیم. لازم به توضیح است که طبق پیش بینی‌های دیدار قرار بود زاکانی به عنوان آخرین برنامه برندینگ سیاسی منتشر شود، ولی با توجه به تغییرات پیش آمده این برنامه امروز منتشر می‌شود و اگر توضیحاتی در فیلم در این باره ارائه می‌شود به این علت است.

فیلم کامل این مصاحبه را این جا ببینید

 

رسول بابایی زاکانی را به عنوان یک چهره سیاسی که قبلا بار‌ها در مناظره‌ها حضور داشته و یک چهره چالشی است مورد تحلیل قرار می‌دهد. بابایی بخش سلبی زاکانی را قوی‌تر از بخش ایجابی زاکانی می‌داند و این نکته را به عنوان بخش مثبت برند سیاسی زاکانی عنوان می‌کند که در مناظره‌ها به کمک او و اصولگرایان آمد.

بابایی به سراغ بحث کاندیدای کمکی و پوششی نیز می‌رود. او این بحث را مطرح می‌کند که مدل مناسب برای انتخابات در شرایطی که دو جریان سیاسی اصلی در کشور مطرح هستند را رقابت‌های درون گروهی و بعد از آن رقابت بین دو جناح می‌داند که در فضای سیاسی کشور ما به گونه دیگری شکل گرفته است. به عقیده بابایی ائتلاف‌ها در جریان رقابت‌های انتخاباتی در ایران شکل می‌گیرد و در مواردی پایبندی به این ائتلاف نیز همواره سفت و سخت نبوده است.

این متخصص کمپین‌های انتخاباتی حضور زاکانی را به عنوان یک کاندیدای کمکی موثر دانست. تقابل‌های زاکانی و همتی در مناظره‌ها شکل گرفت و این فضا برای سید ابراهیم رئیسی به وجود آمد تا وارد این جنس از درگیری‌ها نشود و خود را در سطح بالاتر رقابت‌ها نگه دارد.

بابایی به توان بالای زاکانی در مناظره‌ها اشاره کرد که با حضور ذهن خوبی که دارد و استفاده به موقع از کلیدواژه‌ها توانست در عمل موفق باشد. نکته دیگری که بابایی درباره برند سیاسی زاکانی مطرح کرد توسعه برند او در حوزه عدالت طلبی و فساد ستیزی است. زاکانی در گذشته نیز برند خود را با این مفاهیم پیش برده بود و در این دوره از انتخابات توانست آن را توسعه بخشد.

به عقیده بابایی زاکانی توانست در این انتخابات ارتقای جایگاهی نیز پیدا کند و با عملکردی که داشت اصولگرایان بیش از پیش روی او حساب باز خواهند کرد. نکته مهم بابایی در پایان درباره زاکانی این بود که بعد از این انتخابات با شخصیت جدیدی از زاکانی روبرو خواهیم بود که اگر بخواهد در انتخابات‌های بعدی و جایگاه خودش در قدرت پیشرفتی حاصل شود نیاز به طراحی جدیدی در برندینگ خود دارد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی