تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

واکسن کرونای جدیدی که بر ضد گونه‌های جهش‌یافته ویروس هم موثر است

شرکت آمریکایی نواواکس می‌گوید که واکسن تجربی کرونایش در برابر گونه «بتای» کروناویروس که واگیرتر از گونه اصلی است و در ابتدا در آفریقای جنوبی شناسایی شد، در یک کارآزمایی بالینی باعث ایجاد پاسخ ایمنی و محافظت شده است.

کد خبر: ۹۵۸۰۶
۲۰:۴۲ - ۲۳ خرداد ۱۴۰۰

واکسن جدیدی بر ضد گونه‌های جهش‌یافته ویروس کرونا

دیدارنیوز ـ به نقل از رویترز این واکسن با نام NVX-CoV۲۳۷۳ در کارآزمایی‌های بالینی متعددی در حال آزمایش است، اما هنوز در هیچ کشوری مجوز نگرفته است.

واکسن نواواکس از پروتئین‌های گل‌میخی سطح ویروس کرونا که عامل ورود آن به درون سلول است، برای تحریک دستگاه ایمنی استفاده می‌کند. این پروتئین‌های ویروسی در داخل ذرات میکروسکوپی قرار داده می‌شوند و بدن تزریق می‌شوند. همچنین یا ماده کمکی یا ادجوآن به نام «ساپونین» (با منشا گیاهی) هم به این واکسن افزوده است که پاسخ ایمنی را تشدید می‌کند.


بیشتر بخوانید: زمان اعلام نتایج قرعه کشی سایپا شنبه ۲۲ خرداد+ لینک اسامی برندگان سایپا


نواواکس همچنین گفت بررسی‌ها در موش‌ها و بابون‌ها نشان داده است که یک واکسن دیگر این شرکت که به طور اختصاصی برای هدف قرار دادن گونه بتا یا افریقای جنوبی ساخته شده است، نیز باعث ایجاد پاسخ ایمنی و محافظت در برابر این گونه ویروس شده است و انتظار می‌رود بررسی‌های بالینی بیشتر با این واکسن متمرکز بر گونه بتا در پاییز انجام شود.

این شرکت گفت آزمایش سرم خون ۳۰ نفر شرکت‌کننده در یک کارآزمایی مرحله میانی یا دوم که هر دو دوز واکسن NVX-CoV۲۳۷۳ را دریافت کرده بودند، نشاندهنده پاسخ‌های قوی آنتی‌بادی به گونه اصلی کرونا و نیز گونه گونه آلفا (که ابتدا در انگلیس شناسایی شد) و گونه بتا بود.

با این حال به گفته نواواکس، پاسخ‌های ایمنی نسبت به گونه بتا (آفریقای جنوبی) اندکی کمتر بود.

آژانس دارویی اروپا بازبینی مداومی را درباره واکسن کرونای شرکت نواواکس در ماه فوریه (اسفند) شروع کرد. انتظار می‌رود که داده‌های کارآزمایی مقدماتی این واکسن در آمریکا و مکزیک در فصل جاری منتشر شود.

این شرکت گفت داده‌های جدید در سرور پیش‌انتشار آنلاین bioRxiv در دسترس هستند و برای داوری همتا برای انتشار هم ارسال شده‌اند.

برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی