تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

لیگ برتر تایید کرد؛ تغییرات گسترده در خط آفساید VAR

لیگ برتر قرار است از فصل بعد تغییرات گسترده‌ای در خط فرضی آفساید که توسط VAR مورد استفاده قرار می‌گرفت، صورت بدهد.

کد خبر: ۹۵۴۰۶
۱۳:۵۱ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰

لیگ برتر تایید کرد؛ تغییرات گسترده در خط آفساید VAR

دیدارنیوز - فصل گذشته لیگ برتر شاهد اعتراضات گسترده بازیکنان، هواداران و اهالی فوتبال علیه تصمیمات VAR در اعلام برخی آفساید‌های میلیمتری از مهاجمان بود که در تمام طول فصل ادامه یافت.

در چندین مورد گل بازیکنان به دلیل قرار گرفتن بازو و یا حتی سر ناخن‌شان در آفساید، پذیرفته نشد و این تصمیمات به شدت مورد انتقاد قرار گرفتند.

تایمز گزارش کرده است که تغییرات گسترده‌ای در فصل ۲۲-۲۰۲۱ لیگ برتر در این باره صورت خواهد گرفت.

پس از جلسه سالیانه لیگ برتر تصمیم گرفته شد که از خط فرضی آفساید ضخیم تری برای تشخیص آفساید با کمک VAR استفاده شود و به این ترتیب گل‌های مهاجمان کمتر به دلیل عبور سرانگشتشان از خط آفساید مردود اعلام خواهد شد.

این روند توسط یوفا و لیگ هلند به تصویب رسیده است، جایی که با کمک VAR یک حاشیه خطای ۱۰ سانتی متری در نظر گرفته می‌شود.

در اردیویسیه نیز به جای یک خط باریک، خطی با ضخامت پنج سانتیمتر را در نظر می‌گیرد.

هری کین، ستاره تاتنهام، به تازگی درباره ناراحتی خود از تعداد بالای گل‌هایی که به دلیل آفساید‌های میلیمتری رد شده اند، اعلام کرد. خود کین نیز قربانی این سخت‌گیری VAR در لیگ برتر شده بود.
کین گفت: "فکر نمی‌کنم که باید این قانون را به کلی برداریم، اما معتقدم که باید تغییراتی در آن صورت بگیرد. گل‌های زیادی بوده است که با فاصله‌ای بسیار اندک آفساید اعلام شده و رد شده اند. این اتفاق باعث می‌شود تا لذت لحظه گلزنی که یکی از بهترین احساساتی است که ما در فوتبال تجربه می‌کنیم از ما گرفته شود.

وقتی VAR به فوتبال امدف به نظرم همه و مخصوصا هواداران فکر کردند که خب ما بالاخره جواب قطعی و نهایی را خواهیم گرفت، بالارخه معلوم می‌شود که فلان خطا کارت قرمز می‌خواست یا کارت قرمز نمی‌خواست.

اما این هنوز هم محل مناقشه است و هنوز هم بسیاری از تصمیمات هست که کسی کاملا مطمئن نیست و یک تصمیم ۵۰-۵۰ است. هنوز بعد از بازی‌ها درباره تصمیمات واوری بحث می‌شود، اما مردم انتظار دارند که این مشکلات دیگر وجود نداشته باشد، چون VAR داریم. به نظرم باید تغییراتی در این قوانین صورت بگیرد. "

اخیرا طی تحقیقاتی با حضور بیش از ۳۳ هزار هوادار فوتبالف مشخص شد که به دلیل استفاده از VAR در بازی ها، هواداران ۴۴ درصد کمتر از گذشته برای تماشای بازی‌ها به ورزشگاه‌ها مراجعه می‌کنند.

منبع: ورزش 3
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی