تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

شایعه هک شدن کیف پول بیت‌کوین واقعیت داشت؟

انتشار خبری از هک شدن کیف پول یک گروه تبهکار توسط اف بی آی بازار ارز‌های دیجیتالی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

کد خبر: ۹۵۰۵۲
۰۸:۴۱ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

 هک شدن کیف پول بیت‌کوین

دیدارنیوز ـ به گزارش بیزینس اینسایدر، وزارت دادگستری آمریکا در روز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که اف بی‌ای با نفوذ به کیف پول یک گروه هکری که اقدام به حمله به یک شرکت انتقال نفت کرده بودند، موفق شده است مبلغ باج پرداختی به هکر‌ها به صورت بیت‌کوین به ارزش ۲.۳ میلیون دلار را باز پس بگیرد. این حمله هکری در ماه می‌باعث شده بود جریان انتقال انرژی به برخی از ایالت‌های شرقی دچار وقفه شود.

غیرقابل ردیابی بودن و ناشناس باقی ماندن معامله گران بیت‌کوین همواره از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت این رمزارز در بین معامله گران آن بوده و حالا انتشار این خبر باعث تردید جدی معامله گران نسبت به قابل اطمینان بودن ارز‌های دیجیتالی شده است.

ادوارد مویا- کارشناس امور ارزی در موسسه اواندا- گفت: اگر دولت‌ها بتوانند سرور‌ها را کنترل کنند، به راحتی خواهند فهمید که مقصد بعدی ارز‌های دیجیتالی کجاست و این یعنی بیت‌کوین و سایر ارز‌های دیجیتالی، آن طور که در گذشته تصور می‌شد غیر قابل ردیابی نیستند.

از زمان انتشار این خبر، بازار ارز‌های دیجیتالی دچار ریزش بسیار سنگینی شد و قیمت‌ها به سطح بسیار پایین هفته قبل برگشت. با این حال برخی از فعالان ارز‌های دیجیتالی گفته اند بازیابی بیتکوین‌ها نه از هک بلاک چین بیت‌کوین بلکه از طریق نفوذ به سرور‌ها صورت گرفته است. به گفته آن‌ها بلاک چین کماکان غیرقابل نفوذ باقی مانده است.

آدام بک در توییتی نوشت: بیت‌کوین هک نشده است، هیچ کیف پول بیت کوینی هک نشده و این مساله غیر ممکن است. هکر‌های رنسوم (که مورد هدف اف بی آی قرار گرفتند) از یک سرور ابری اجاره‌ای استفاده می‌کردند که اف بی آی موفق شد کنترل آن را در اختیار گیرد و بیت‌کوین‌ها را بازیابی کند. واقعیت امر این بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: بیت کوین
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی