تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ علی باقری: در کمتر از چند ثانیه به هرگونه حمله جدید اسرائیل پاسخ می‌دهیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ علی باقری: در کمتر از چند ثانیه به هرگونه حمله جدید اسرائیل پاسخ می‌دهیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست
کارشناس روابط خارجی در گفت‌وگو با دیدارنیوز، علل و عواقب جنگ بین ایران و اسرائیل را بررسی کرد

جنگ ایران و اسرائیل؛ دور سوم ما را به جا‌های باریکی می‌کشاند/ ژئوپولتیک منطقه به نفع ما نیست

بر خلاف غالب پیش‌بینی‌ها، ایران به اسرائیل حمله موشکی و پهپادی مستقیم کرد، حمله‌ای که ممکن است پیامد‌هایی برای ایران به همراه داشته باشد. آنچه می‌خوانید نظر سید علی بیگدلی کارشناس روابط خارجی...
آیین رونمایی تمبر اختصاصی محیط زیست و توسعه پایدار منطقه ۱۲

توجه به میراث طبیعی شهر، ضرورتی فراتر از وظایف اداری است

شهردار منطقه ۱۲ در آیین رونمایی تمبر اختصاصی محیط زیست و توسعه پایدار قلب تهران، توجه به میراث طبیعی شهر را ضرورتی فراتر از وظایف اداری دانست و بر احساس مسؤولیت همگانی در این زمینه تأکید کرد.

کد خبر: ۹۵۰۴۶
۱۷:۰۸ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۰

 

توجه به میراث طبیعی شهر، ضرورتی فراتر از وظایف اداری است

دیدارنیوز: هم‌زمان با هفته محیط زیست، از ۱۷ تا ۲۳ خرداد، آیین رونمایی تمبر اختصاصی محیط زیست و توسعه پایدار قلب تهران با حضور عادل خزایی، معاون اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، پیام پورنگ، رئیس اداره توانمندسازی و مشارکت‌های محیط زیست اداره کل، علی‌محمد سعادتی، شهردار منطقه ۱۲، معاونان و مسؤولان اداره محیط زیست شهرداری منطقه در دفتر شهردار منطقه برگزار شد.

بر اساس این گزارش نخست محمدرضا ندرلو، معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه طی گزارشی از عملکرد ۳۳ ماهه اداره محیط زیست این منطقه، یکی از افتخارات این دوره مدیریت شهری را شخصیت‌دادن و شکل‌دادن به ادارات محیط زیست مناطق دانست که با تصویب چارت سازمانی و پشتیبانی ایده‌آل معاونت منابع انسانی، سبب تثبیت جایگاه همکاران در این اداره و شکل‌گرفتن شخصیت آن در فضایی رسمی‌تر شدند.

وی اداره محیط زیست منطقه ۱۲ را جزو ادارات برتر این حوزه در مناطق ۲۲ گانه معرفی کرد و افزود: با حضور مستمر شهردار منطقه در جلسات این اداره به نتایج ارزشمندی همچون احداث سه نیروگاه تولید برق خورشیدی در منطقه دست یافته‌ایم که با وجود یک نیروگاه در دست احداث، همچنین راه‌اندازی نیروگاهی در ساختمان شهرداری مرکز با توان ۱۰۰ کیلووات و با مشارکت اداره کل محیط زیست در این زمینه که کار نویی به شمار می‌رود، پیشرو بوده‌ایم.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه، تأسیس نیروگاه در ساختمان این معاونت و ساختمان بازار قیام را جزو برنامه‌های آتی این اداره اعلام کرد و گفت: ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در سوله انبارگندم، مقدار برق تولیدی‌مان بیش از میزان نیازمان است و می‌توان گفت اولین سازمانی هستیم که در حال انعقاد قرارداد برای فروش مازاد برقی تولیدی‌مان به اداره برق هستیم.

وی تهیه اطلس محیط زیست منطقه که در شناسایی مکان و نوع کانون‌های آلاینده مؤثر است و بانک اطلاعاتی تنوع زیست‌محیطی از گونه‌های جانوری و گیاهی منطقه را از اقدامات مؤثر این اداره بیان کرد و ادامه داد: این قول را می‌دهیم که باغ پرنده‌نگری در بوستان شهر نیز در سال جاری با کمک اداره محیط زیست و اداره فضای سبز دوباره در اختیار مردم قرار گیرد.

در ادامه خزایی با بیان این مطلب که در سال جاری شاهد تحول ویژه‌ای در حوزه محیط زیست در محدوده منطقه ۱۲ بودیم که شاید با توجه به همه محدودیت‌های مالی و اعتباری یا اداری بسیار قابل تحسین است، گفت: پروژه‌های به اجرادرآمده در این منطقه در حد پایلوت‌سازی بوده که اگر موفق نمی‌بود، شاید اجرای پروژه‌های مشابه در سایر نقاط منتفی می‌شد.
وی اقدامات اداره محیط زیست منطقه ۱۲ را جزو بند‌های اصلی در گزارش تحویل و تحول شهرداری تهران برای انتقال دوره مدیریت شهری معرفی کرد و افزود: معمولاً تمبر‌ها هویت سیاسی-اداری و نوع تفکر حاکم بر یک فضا را نشان می‌دهند و اکنون با توجه به دستاورد‌های زیست‌محیطی منطقه ۱۲ بر ما مسلم است که تهیه تمبر اختصاصی برای این منطقه، فقط یک اقدام نمایشی نیست.

در پایان سعادتی، توجه به محیط زیست منطقه ۱۲ را به عنوان منطقه قلب تاریخی تهران، پاسداشت امری که میراث طبیعی شهر از قبیل ظرفیت‌های اکولوژیک، آب (در قالب قنوات و چشمه‌ها)، گونه‌های جانوری و گیاهی یا درختان کهنسال به شمار می‌رود، دانست و گفت: در منطقه ۱۲ که محل رشد و شکل‌گیری تهران در سده‌های مختلف است، در زمینه‌های مختلف ما میراث‌دار ارزش‌ها و ویژگی‌های متعددی هستیم و به همین دلیل ما تلاش کردیم نگاهمان را به محیط زیست از دایره اداری و تشکیلاتی خارج کنیم؛ چراکه توجه به این امر وظیفه همه ما مردم در همه سطوح است.
وی با اشاره به فعالیت‌های توسعه‌محور عمرانی در دوره‌های پیشین مدیریت شهری، ادامه داد: طی آن فعالیت‌های گسترده کارگاهی، آسیب‌های جدی از قبیل ریزگردها، آلاینده‌های صوتی و... به محیط زیست وارد شده که نمونه بارز آن همین بلوار قیام است که در مدت چند سال، خرده‌های سیمان و گرد‌های کارگاهی سبب ایجاد امراض و کسالت‌هایی برای شهروندان بود.
شهردار قلب طهران با تأکید بر اینکه نمی‌توانیم برای حفظ محیط زیست پیام دهیم و خودمان در فعالیت‌های عمرانی، توجه به حیوانات شهری، قنات‌ها و... به آن عمل نکنیم، یادآور شد: ما وقتی در فعالیت‌های زیست‌محیطی خود در مدیریت شهری درست عمل کرده‌ایم که تأثیر فعالیت‌هایمان را در رفتار شهروندان با پوشش گیاهی منازلشان، حیوانات شهری، استفاده از وسایل حمل‌ونقل پاک و... ببینیم.

وی در پایان تهران را شهری که باید آن را عاشقانه دوست داشت، خواند و گفت: در این شهری که با وجود همه بداخلاقی‌های زیست‌محیطی، آن‌قدر مکان‌یابی خوبی داشته که به محض آنکه چند روزی در اثر تعطیلات، بارندگی و... این بداخلاقی‌ها کم می‌شود، دوباره طراوات و زیبایی خود را باز می‌یابد، می‌کوشیم که منابع، زیبایی‌ها و جلوه‌هایش با حداقل آسیب، ان‌شاءالله تحویل آیندگان شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی