تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
دیدار ۱۴۰۰؛ گفتگو با رسول بابایی متخصص کمپین‌های انتخاباتی و برندینگ سیاسی

عبدالناصر همتی، زیر سایه سنگین روحانی!

در سلسله برنامه‌های دیدار ۱۴۰۰ رسول شکوهی در گفتگو با رسول بابایی متخصص برندینگ و کمپین سیاسی، هر بار به یک نامزد احتمالی می‌پردازند. برنامه نهم به برند سیاسی عبدالناصر همتی پرداخته است.

کد خبر: ۹۴۹۴۴
۰۶:۰۰ - ۱۹ خرداد ۱۴۰۰

برندینگ سیاسی رسول بابایی

دیدارنیوز – رسول شکوهی: عبدالناصر همتی رئیس پیشین بانک مرکزی که بعد از اعلام تایید صلاحیت‌ها از ریاست بانک مرکزی کنار گذاشته شد این روز‌ها تلاش می‌کند تا در نبود باقی اصلاح طلبان و اعتدالگرایان نقش محوری را در جریان مقابل اصولگرایان بازی کند تا در نهایت با دو قطبی که معلوم نیست تا چه حد شکل می‌گیرد خودی در انتخابات نشان دهد.

او کمپین پر سر و صدایی را شروع کرده و در مناظره اول نیز با حمله به رقبای خود و درخواست از مردم برای حضور در انتخابات امیدوار است تا به عنوان رقیب جریان اصولگرایی و شخص ابراهیم رئیسی در این انتخابات خود را جا بیاندازد.

در ادامه برنامه‌های برندینگ سیاسی دیدار ۱۴۰۰ و تحلیل انتخابات ریاست جمهوری از منظر کمپین‌های انتخاباتی و برندینگ سیاسی این بار درباره عبدالناصر همتی با رسول بابایی متخصص کمپین‌های انتخاباتی و برندینگ سیاسی گفتگو داشتیم.

فیلم کامل این گفتگو را این جا ببینید

بابایی در ابتدا به سراغ این موضوع رفت که براساس نظرسنجی‌ها و تحقیقات انجام شده وقتی اسم «عبدالناصر همتی» مطرح می‌شود مردم شناخت درستی نسبت به او ندارند، ولی وقتی از «همتی رئیس بانک مرکزی دولت روحانی» صحبت می‌شود مردم او را می‌شناسند و شناخت دارند. جایگاه او نسبت به شخص او بیشتر شناخته شده است و ارزیابی‌ها نیز نسبت به او مثبت نیست و ماجرا‌های بحران ارز و بورس و بانک با او تداعی می‌شود. هر چند که همتی تلاش می‌کند که بگوید مدت کمی در بانک مرکزی بوده و در این دوره هم دست به تحولاتی زده و جلوی فجایعی را گرفته است.

رسول بابایی بر این نکته تاکید دارد که سایه سنگین عملکرد دولت روحانی در حوزه اقتصاد بر عبدالناصر همتی بار شده و نمی‌تواند خود را به این راحتی‌ها از این موضوع جدا کند. این متخصص کمپین‌های انتخاباتی به این نکته اشاره دارد که همتی در تحلیل شرایط موجود شبیه به روحانی عمل می‌کند، چون بانیان وضع موجود را کارشکنی ها، محدودیت‌های خارجی، دخالت نهاد‌های خاص و ... عنوان می‌کند و فارغ از اینکه این صحبت‌ها درست است یا نه او را شبیه به روحانی می‌کند و به هیچ وجه در این انتخابات به نفع او نخواهد بود.


بیشتر بخوانید: همتی چقدر شانس پیروزی در انتخابات دارد؟


همتی با کلید واژه‌هایی مانند ۵ نفر علیه یک نفر و صدای بی قدرتان پیام کمپین خود را منتقل می‌کند و بابایی بر این نکته تاکید دارد که قبل از همه این مسائل باید خود کاندیدا برای مردم ثابت شود و بعد به دنبال طرح ضدیت‌ها باشد. یعنی باید بگوید که من چه کسی هستم و چه کار‌هایی کرده ام و چه برنامه‌هایی داریم و بعد بگوید که این ۵ نفر نمی‌گذارند که این اتفاق رخ دهد نه اینکه اول با ضدیت‌ها شروع کند.

بابایی با تاکید بر این نکته که اگر تصور کنیم که فردی در مناظره‌ها بتواند جریان انتخابات را تغییر دهد تصور غلطی است. حتی اگر فردی در مناظره خوب عمل کند اینگونه نیست که رای‌ها را به سمت خود جلب کند. باید قبل از مناظره و در طول کمپین پایه‌های فعالیت خود را بنا گذاشت و بعد در مناظره موجی ایجاد کرد و از آن استفاده کرد. رای دادن به تعبیر بابایی فرآیند پیچیده‌ای دارد که مناظره بخشی از آن است.

او درباره همتی هم گفت که وزنه‌هایی به پای همتی بسته شده که به راحتی نمی‌تواند در مناظره فضا را تغییر دهد. بابایی عملکرد همتی در مناظره را قابل قبول دانست و در مجموع بد عمل نکرد، ولی ایراداتی هم داشت. بابایی به چند پیام اصلی در کمپین همتی اشاره کرد که تعدد آن هم مشکل ساز است. در مرحله اول تلاش می‌کند که خود را اقتصاددان نشان دهد و باقی رقبا را فاقد بینش اقتصادی عنوان می‌کند. این مساله را می‌توان در مناظره نشان داد، ولی چون پیام دیگری مانند پنج علیه یک دارد نتوانست در مناظره کار ویژه‌ای کند.

بر اساس گفته‌های بابایی درگیری بیش از حد همتی با سایر رقبا باعث شد که نتواند خود را مطرح کند. وقتی از پنج نفر علیه یک نفر صحبت می‌کنیم در ابتدا باید اجازه بدهیم آن‌ها حملات خود را انجام دهند نه اینکه از ابتدا علیه آن‌ها موضعی گرفته شود و باید اجازه داد مخاطب خود فضا را ببیند و حس کند. همتی در این مناظره تلاش کرد که خود را اقتصاددان نشان دهد، ولی کمتر دیدگاه‌های اقتصادی خود را مطرح کرد و بیشتر به درگیری‌ها پرداخت.

این متخصص کمپین‌های انتخاباتی در پایان به سراغ ایراد دیگری نیز در کمپین انتخاباتی همتی رفت و آن عدم تنظیم زمان و زمان بندی نادرست در کمپین او است. او به آذری صحبت کردن همتی اشاره کرد که اگر فردی می‌خواهد به دنبال رای قومی است باید از لحاظ زمانی باید به موقع استفاده کند و هفته آخر برای این کار مناسب است. زمان بندی در حوزه رقابت‌های انتخاباتی و مناظره نیز مهم است. قبل از اینکه خود را معرفی کنی و خود را برای مخاطب ثابت کنی و دست به حمله به رقبا بزنی یعنی زمان بندی درست حتی برای مناظره‌ها هم رعایت نشده است.

حضور همسر همتی نیز در کمپین او نکته مهم دیگری است که بابایی به آن اشاره داشت، ولی آن هم مشکلاتی داشت و بیشتر تعریف و تمجید از کاندیدا بود و به این صورت نبود که یک فرد مستقل خود را مطرح کند و بعد از کاندیدا‌ها حمایت کنند و صرفا تعریف از کاندیدا توسط یک زن نمی‌تواند آنچنان راهگشا باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۹
0
0
ماشاالله به اینا همه روحیه ایول در نهایت بی تدبیری و بی برنامگی به خودشون روحیه میدهند
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی