تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.
کامبک در منامه (۵)

مسافران اتوبوس سرنوشت

فردا بازی بسیار حساس و سرنوشت‌ساز ایران و بحرین در منامه برگزار می‌شود و در میانه مناظره‌های انتخاباتی در تهران، به نظر می‌آید فوتبال همچنان بیشترین نظر‌ها را به خود جلب می‌کند.

کد خبر: ۹۴۶۵۱
۱۶:۴۶ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰

مسافران اتوبوس سرنوشت


دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: شنبه شب دو تیم ایران و بحرین در دو زمین متفاوت تمرینات خود را برای رویارویی مهم و تعیین‌کننده فردا شب برگزار کردند در حالی که هر دو تیم با به دست آوردن پیروزی در بازی قبلی به مصاف هم می‌روند. تیم ملی ایران در مقابل هنگ کنگ سراپا دفاع سه گل زد، اما تک گلی که از این تیم خورد همه را به فکر فرو برده است. بحرین هم اگرچه ۸ گل به کامبوج زد، اما این پیروزی چندان نمایانگر صلابت و قدرت این تیم نبوده و به نظر می‌آید آن‌ها هم نگرانی زیادی برای رویارویی با ایران دارند.

دیدار بحرین و ایران در موقعیت زمانی عجیبی رخ می‌دهد از این جهت که هر دو تیم نیاز مبرمی به کسب تمام امتیازات این مسابقه دارند و این اتفاق می‌تواند بیشتر به سود ایران باشد تا میزبان. اگر این مسابقه فقط در ابعاد زمین فوتبال دنبال شود قطعا شانس بیشتر را باید به تیم ملی ایران داد، اما موضوع ناراحت‌کننده این است که بحرین در مقام میزبان از هر فرصتی برای غیرمنصفانه کردن این رقابت استفاده کرده است. با این احوال، اما بازیکنان ایران دستکم تا این لحظه همه هوش و حواس خود را متمرکز کرده‌اند که اسیر بازی‌های میزبان و کنفدراسیون فوتبال آسیا نشوند.

تیم ملی

 

ترکیب ایران؟ تیغ دو دم!

همه تمرین‌ها و تدارکات برای دو تیم، نهایتا در زمین فوتبال جلوه خواهد کرد و طبیعتا حساس‌ترین موضوع نیز این است که دو تیم با چه ترکیبی به میدان خواهند رفت؟ سوالی که بیشتر حول و حوش تیم ملی ایران دور می‌زند. تیم ملی ایران در بازی نخست، دوگانه سختی را پشت سر گذاشت چرا که دیدار با هنگ کنگ در عین حال که جنبه تدارکاتی برای شناختن ترکیب مورد نظر اسکوچیچ داشت، باید تا حد امکان برای کادر فنی بحرین گیج‌کننده و سوال‌برانگیز باقی می‌ماند.

این بازتاب دوگانه البته حکم تیغ دو دم را برای تیم ملی دارد. به هر حال هر چه که به عنوان نقشه اصلی اسکوچیچ برای پیروز شدن بر بحرین فراهم شده، نیاز به تمرین و هماهنگی دارد و با وجود حضور کلی بازیکن بین‌المللی در تیم ملی ایران، رسیدن به یک هارمونی مناسب نیاز به وقت بیشتر و بازی تدارکاتی دارد. گرچه در بازی اول، بیشتر ترکیب تیم ملی را لژیونر‌های ما تشکیل دادند، اما به نظر می‌رسد در بازی مقابل بحرین بازیکنان سرحال لیگ برتر حضور پررنگ‌تری در ترکیب داشته باشند.

به هر حال ترکیب تیم هر چقدر که برای بحرین باید سورپرایز داشته باشد نباید خودمان را غافلگیر کند؛ بنابراین شاید در این بازی چهره‌هایی مثل مهدی قایدی و احسان حاج‌صفی تبدیل به اسلحه پنهان تیم ملی شوند و کار بحرین را تمام کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی