تیتر امروز

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...

آغاز دوباره مبادلات تجاری بین ایران و کره‌ از سه ماه آینده

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره‌جنوبی با بیان اینکه به جای پرداخت نقدی یا کالا، تجهیزات و ماشین‌آلات وارد می‌شود گفت: قرار است از سه ماه آینده تجارت بین دو کشور بار دیگر آغاز شود.

کد خبر: ۹۴۶۳۴
۱۴:۲۴ - ۱۶ خرداد ۱۴۰۰

آغاز دوباره مبادلات تجاری بین ایران و کره‌ از سه ماه آینده پول های بلوکه شده

دیدارنیوز: طی سال‌های اخیر تحریم‌ها شرایط جدیدی را برای تجارت ایران با جهان ایجاد کرد و به دلیل فشار‌های حداکثری دولت آمریکا برخی کشور‌ها مبادلات کالایی را با ایران به حداقل رساندند.

از سوی دیگر به دلیل تحریم شدن بانک‌های ایرانی، پول کالا‌های دریافت شده از ایران در کشور‌های مقصد بلوکه شد که در پی آن، طی سال‌های اخیر مذاکرات بسیاری برای حل این روند شکل گرفت، یکی از این کشور‌ها که حواشی بسیاری به همراه داشت تجارت با کره جنوبی بود.

براساس اعلام بانک مرکزی حدود هشت میلیارد دلار از پول‌های ایران در بانک‌های کره جنوبی بلوکه شده است و در یکسال اخیر مذاکرات بسیاری برای دریافت نقدی یا در ازای آن ارسال غذا و دارو انجام شد که با وجود توافقات دو طرف، هیچ کدام به مرحله اجرایی نرسید.

در حال حاضر بار دیگر شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که تحریم‌ها کم اثر شده و با توجه به روند مذاکرات وین برای احیای برجام با پیوستن دوباره آمریکا به این توافق، پیش‌بینی‌های کارشناسان حاکی از افزایش چشمگیر تجارت ایران با جهان است.

بر همین اساس، «حسین تنهایی» با بیان اینکه در روز‌های اخیر مسئولان و فعالان اقتصادی کره جنوبی به ایران رفت و آمد بیشتری دارند، اظهار داشت: با کم شدن تحریم‌ها شرکت‌های کوچک و متوسط این کشور تلاش بسیاری برای آغاز تجارت با ایران دارند و از سوی دیگر شرکت‌های بزرگ در کره جنوبی نیز اعلام آمادگی کرده‌اند تا بار دیگر به فهرست تجاری ایران بپیوندند.

وی با تاکید بر اینکه پیش‌بینی شده طی سه تا پنج ماه آینده تجارت با کره جنوبی آغاز شود، تصریح کرد: در خصوص پول‌های بلوکه شده ایران در این کشور نیز مقرر شده تا به جای پرداخت نقدی یا کالا‌های تولیدی، تجهیزات فنی و ماشین آلات تولید وارد ایران شود.

تنهایی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیشتر از کالا، اقلام زیربنایی برای افزایش تولید و صادرات مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه پیش از این ایران و کره جنوبی تجارت چهار میلیارد دلاری را تجربه کرده بودند، تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن توافقات دو طرف طی ماه‌های آینده و با توجه به علاقه‌مندی تجار برای پیوستن به این مبادلات اقتصادی می‌توان انتظار داشت که این رقم به سرعت بازیابی شود.

رییس اتاق بازرگانی مشترک ایران و کره جنوبی تاکید کرد: کره جنوبی به لحاظ اقلام فنی، الکترونیکی و پتروشیمی غنی است و می‌توان در حجم بالایی تجارت در این زمینه را در دستور کار قرار داد.

بر اساس اعلام گمرک، در ۱۲ ماهه سال ۹۹ در مجموع ۱۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۷۳ میلیارد دلار از مبادی کشور صادر و وارد شده است که سهم صادرات ۱۱۲ میلیون تن به ارزش ۳۴ میلیارد و ۲۵۶ میلیون دلار و سهم واردات ۳۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تن به ارزش ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده است.

منبع: ایرنا
برچسب ها: کره جنوبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی