تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

زیباترین سواحل ایران

همیشه سفر کردن هیجان و جذابیت‌های خاص خودش را دارد و وقتی هیجان انگیزتر می‌شود که مقصد انتخابی یکی از ساحل‌های ایران چه در شمال و چه در جنوب باشد.

کد خبر: ۹۴۴۸۷
۱۵:۵۹ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۰

سفر به زیباترین ساحل های ایران؛ بروید به
دیدارنیوز ـ نسرین نیکنام: سال‌هاست که متولیان امور صنعت گردشگری برای اینکه بتوانند گردشگران داخلی و خارجی را ترغیب به سفر کنند، ایران را یکی از کشورهای چهارفصل با داشتن جاذبه‌های گردشگری و پتانسیل‌های طبیعی معرفی می‌کنند، که همواره دریا و ساحل جزء گزینه‌های اول این جاذبه‌ها بوده است؛ برخی از گردشگران که زمان زیادی را برای گشت و گذار در بخش‌های مختلف گردشگری صرف می‌کنند از ویژگی‌های هر یک از سواحل ناب ایران باخبر هستند. اما برخی دیگر از گردشگران مشتاق ممکن است تمام این ساحل‌های جذاب و تماشایی را خوب و کامل نشناسند. البته ناگفته نماند که پیداکردن شناخت از تمام این سواحل آن هم به طور دقیق کار بسیار دشواری خواهد بود؛ از این رو ما در گزارش پیشرو تلاش کردیم ساحل‌های جذاب ایران را به شما معرفی کنیم.

ساحل بی‌نظیر "درک"

لیست زیباترین سواحل ایران را با معرفی ساحل "درک" شروع می کنیم؛ جایی که دریا و بیابان در منظره‌ای خیره‌کننده به یکدیگر می‌رسند و از آنجایی که هیچ زباله‌ای در آن پیدا نمی‌شود، آن را به عنوان پاک‌ترین ساحل کشور نیز می‌شناسند. روستای درک در حدود 170 کیلومتر با چابهار فاصله دارد و سواحل آن به اندازه‌ای زیبا هست که از تفریح و تماشای دریا در آن هیچ‌گاه خسته نخواهید شد. تماشای طلوع و غروب خورشید از بالای تپه‌های شنی این منطقه خاطره‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد.

ساحل درک

ساحل چمخاله

از آنجایی‌که ساحل شهرهای شمالی همیشه و همیشه مقصد اول گردشگران بوده‌اند، بنابراین در اولین معرفی ساحل جذاب و دیدنی به سراغ ساحل چمخاله یکی از تماشایی‌ترین سواحل ایران زمین که متعلق به منطقۀ ناب گیلان باشکوه است رفتیم. این ساحل زیبا بدون اغراق، یکی از جذاب‌ترین و رویایی‌ترین ساحل‌های ایران است زیرا بر فراز آب‌های آرام ساحل جزایری بنا شده که آب درست از میان راه‌های آن عبور می‌کند. در واقع زیبایی و گیرایی این ساحل شگرف تا حدی است که هر ساله تعداد قابل توجهی از گردشگران از سراسر دنیا برای حضور در این ساحل چشم‌نواز و روح‌انگیز راهی ایران زمین می‌شوند.


بیشتر بخوانید: آثار تاریخی که دیدنش مشعوفتان می‌کند؛ از دشت لوت تا آثار تاریخی ساسانی


این ساحل در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر لنگرود استان گیلان، است؛ این منطقه توریستی، نزدیکترین ساحل به لنگرود است. اراضی مسکونی این منطقه تا دریا فاصله بسیار کمی دارند و بخش عمده‌ای از آن ها در خط ساحلی واقع شده‌اند، این موضوع منظره زیبایی را خلق کرده و سبب شده تا این منطقه مورد توجه گردشگران قرار گیرد..

ساحل چمخاله

ساحل صدف آستارا

همچنان بنا داریم در استان‌های شمالی باشیم و ساحل‌های جذاب این استان‌ها را به شما معرفی کنیم. در ادامه به سراغ یکی از جذاب‌ترین شهرهای شمالی ایران یعنی شهر آستارا می‌رویم که هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران شهر آستارا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. اما تنها دلیل این انتخاب جذابیت‌های شهر و بازارهایش نیست، بلکه یکی دیگر از زیباترین سواحل ایران در دل این شهر خانه دارد و گردشگران ماجراجو به قصد دیدار از همین ساحل اینچنین مشتاق این شهر هستند. این زیباترین ساحل با نام صدف و گاهی هم با نام‌هایی دیگر از جمله داداش‌آباد، سیبلی و لوندویل شناخته می‌شود.

ساحل صدف آستارا

ساحل گیسوم

اگر همچنان مشتاق هستید در شمال ایران مهمان یکی از زیباترین سواحل باشید پیشنهاد می‌کنیم ساحل آرام و تماشایی گیسوم را انتخاب کنید. خوشبختانه در این ساحل نیز انواع و اقسام تفریحات از قبیل جت اسکی و سایر ورزش‌های پرهیجان به همراه رستوران‌های متنوع برقرار است. ضمن اینکه در انتهای همین ساحل یک اثر باستانی با قدمتی هزارساله نیز وجود دارد که با نام «اسپی مزگت» به معنی «مسجد سفید» شناخته می‌شود. ساحل گیسوم در استان گیلان قرار دارد و ساحلی سبز و باطراوت است.

ساحل گیسوم برای کمپینگ و حتی ورزش‌های آبی هم کاملا مناسب است و در آن می‌توان از تفریحات هیجان‌انگیزی مثل جت‌اسکی لذت برد. اگر این منطقه را برای سفر انتخاب کردید، حتما از طبیعت اطراف آن، به‌خصوص جنگل گیسوم نیز بازدید کنید. در بخش انتهایی این جنگل نیز می‌توان «اسپی مزگت» به معنی «مسجد سفید» با قدمتی هزارساله را مشاهده کنید..

ساحل گیسوم

ساحل چپکرود

حالا بهتر است این بار مهمان استان تماشایی مازندران و ساحل بی نظیر آن یعنی ساحل نام آشنای چپکرود باشیم. ساحل چپکرود ۱۸ کیلومتر طول دارد و از ۱۰ جادۀ متفاوت نیز قابل دسترسی خواهد بود. همچنین در این ساحل ناب انواع و اقسام امکانات رفاهی و تفریحی و حتی ورزشی مهیا شده است. شما می‌توانید با خیال آسوده ساعت‌ها در این ساحل زیبا به تفریح و دورهمی بپردازید و از لحظه‌ها لذت ببرید.

ساحل چپکرود


ساحل دیدنی مرجان

در ابتدای گزارش شما را با بی نظیرترین ساحل جنوب ایران یعنی ساحل "درک" آشنا کردیم و بعد به سراغ ساحل‌های شمالی رفتیم و این به معنای آن نبود که از ساحل‌های خاص و منحصر به فرد جنوب غافل باشیم. بنابراین در ادامه این گزارش دوباره به جنوب سفر می‌کنیم و به جزیره زیبای کیش و ساحل مرجان آن سفر می‌کنیم که یکی از مشهورترین سواحل ایران است و قدم زدن روی شن‌های طلایی آن در حین نگاه کردن به درختان نخل، آرامشی تکرارنشدنی را به شما هدیه می‌کند.

حتی برخی افراد برای اینکه از تفریح در این ساحل بسیار تمیز نهایت لذت را ببرند، سراغ موج‌سواری و قایق‌سواری می‌روند. دمای هوای جزیره کیش در طول تابستان بسیار بالا می‌رود، به همین جهت بهار یا حتی زمستان بهترین زمان برای سفر هستند.

ساحل مرجان کیش

ساحل کلبه هور

ساحل کلبه هور یکی دیگر از زیباترین سواحل ایران است که به خاطر آرامش خاص و محیط بسیار تمیز، محبوبیت زیادی میان گردشگران ایرانی دارد. این منطقه زیبا در بخش غربی جزیره کیش واقع شده و چشم‌اندازهای خیره‌کننده آن در هنگام غروب، احتمالا هیچ‌گاه از ذهن شما پاک نخواهد شد.

در ساحل کلبه هور، یک فانوس بزرگ را هم می‌توان پیدا کرد که شب‌ها حسابی دیدنی می‌شود. اگر به دنیای زیر آب علاقه دارید، توصیه می‌کنیم حتما به این منطقه سر بزنید چون آب ساحل کلبه هور به اندازه‌ای زلال است که از بیرون می‌توان حرکت موجودان آبزی را مشاهده کنید.

ساحل کلبه هور

ساحل مریم

جزیره کیش به دلیل خاص بودن و جذابیت‌هایی که دارد بی شک ساحل‌های مختلف و جذابی هم دارد، پس از معرفی ساحل مرجان و کلبه هور بهتر است با نام ساحل مریم هم آشنا شوید اگر به این جزیره سفر کرده باشید حتما اسم این ساحل را شنیده‌اید؛ ساحلی زیبا با شن‌های گرم طلایی و سفید و همچنین آب بسیار تمیز که پیاده‌روی در آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد. آرامش حاکم در این ساحل و وجود تفریحات مختلفی مثل جت‌اسکی و قایق‌سواری، ساحل مریم را به یکی از زیباترین سواحل ایران تبدیل می‌کند.

ساحل مریم کیش

قشم و ساحل‌های خاص و دیدنی‌اش

بیاید سفر به یک مقصد دورتر را انتخاب کنیم، موافقید سفری به قشم داشته باشیم و از نزدیک ساحل‌های خاص و دیدنی آن را ببینیم، پس در ادامه این گزارش با ما همراه باشید؛ در قدم اول بهتر است سری به جزایر ناز بزنیم که از شگفتی‌های قشم هستند و در گذشته چندان شناخته‌شده نبودند. موضوع قابل توجه در مورد جزایر ناز، فاصه گرفتن آنها از ساحل در زمان مد و اتصال دوباره به سواحل اطراف در زمان جزر است. همچنین تفریحات بسیاری همچون شترسواری، جت‌اسکی، قایق‌سواری و پاراگلایدر سواری در انتظار گردشگرانی است که جزایر ناز را برای سفر انتخاب می‌کنند. توصیه می‌کنیم پیش از تفریح در کنار ساحل جزایر ناز، حتما در مورد جزر و مد آب و زمان آن اطلاعات کافی کسب کنید.

جزیار ناز قشم

ساحل لاک‌پشت‌ها

بگذارید یک مورد متفاوت را به شما معرفی کنیم: ساحلی بسیار زیبا در جزیره قشم که اوایل بهار پر می‌شود از لاک‌پشت‌هایی که برای تخم‌ریزی به ساحل می‌آیند! ساحل لاک‌پشت‌ها که بی‌شک می‌توان آن را یکی از زیباترین سواحل ایران در نظر گرفت، قبل از شروع بهار تا خردادماه، منظره‌ای تکرارنشدنی از انبوه لاک‌پشت‌هایی را پیش روی شما قرار می‌دهد که احتمالا فقط آن را در فیلم‌ها دیده باشید!

در اینجا، هر لاک‌پشت پوزه عقابی که متاسفانه از گونه‌های در حال انقراض است، طی 20 روز و سه مرحله مختلف، مجموعا 300 تخم را در ساحل مخفی می‌کند و دو ماه بعد، لاک‌‌پشت‌‌های نوزاد از تخم‌ها بیرون می‌آیند. این ساحل زیبا در 30 کیلومتری جنوب قشم واقع شده است.

ساحل لاک پشت قشم

ساحل کوچک اما دیدنی هنگام

باز هم جنوب کشور و باز هم یکی دیگر از زیباترین سواحل ایران؛ ساحل هنگام که اغراق نیست اگر آن را بهترین ساحل ایران بنامیم، همواره پذیرای افرادی است که برای تماشای دلفین‌ها به جنوب کشور و جزیره قشم سفر می‌کنند.

ساحل هنگام با نام «ساحل نقره‌ای» نیز شناخته می‌شود و این به خاطر پلانگتون‌هایی است که هنگام رسیدن موج به ساحل و تابیدن آفتاب به آنها، منظره‌ای خاص را در کنار دریا ایجاد می‌کنند.

ساحل جزیره هنگام

ساحل همیشه سرخ هرمز

اگر در لیست زیباترین سواحل ایران به دنبال گزینه‌ای خاص‌تر هستید، حتما به ساحل سرخ جزیره هرمز سر بزنید. بر خلاف سایر سواحل ایران، در اینجا رنگ آب قرمز است! در حقیقت، خاک این منطقه به رنگ قرمز است و ترکیب آن با آب و نور خورشید سبب می‌شود که بخشی از ساحل به صورت سرخ دیده شود.

به جرات می توان گفت که ساحل سرخ هرمز با ویژگی‌های منحصر به فردش گوی سبقت را از تمام سواحل در سراسر دنیا ربوده است. خاک خاص هرمز نه تنها در رنگ متفاوت است بلکه در کاربرد و عمل هم متمایز است. این خاک قرمز و چشم‌نواز خوراکی است و مردم محلی از این خاک منحصر به فرد در پخت انواع و اقسام غذاهای محلی استفاده می‌کنند. شما هم در سفر به جزیرۀ هرمز حتماً طعم متفاوت این خاک دلربا را بچشید.

ساحل جزیره هرمز

ساحل تماشایی زیتون

ساحل تماشایی زیتون یکی دیگر از زیباترین سواحل ایران است که در جزیرۀ قشم واقع شده است. این ساحل آرام، غروب‌های چشم‌نوازی دارد و رستوران‌های فعالش هم غوغا به پا می‌کنند، مخصوصاً وقتی پای اجرای موسیقی زنده به میان می‌آید. در ضمن در ساحل زیتون مدرسۀ شنا دایر است و افرادی که مشتاق یادگیری شنا هستند و تا به امروز فرصت نکرده‌‌اند این ورزش جذاب و این مهارت لازم را بیاموزند می‌توانند در  سفر خود به ساحل زیتون شنا را به کلی آموزش ببینند.

ساحل زیتون قشم

ساحل که در دل نفت شگفتی ساز است

می خواهیم شما را از ساحل‌های جزایر ایران جدا کنیم و به بوشهر و عسلویه ببریم، بیشتر مردم، عسلویه را با دکل‌های نفتی بزرگ و هوای بسیار گرمی می‌شناسند که تحمل آن برای همه ممکن نیست. به همین جهت، احتمالا از شنیدن این خبر که در نزدیکی همین شهر می‌توان یکی از زیباترین سواحل ایران را پیدا کرد، متعجب خواهید شد! بنود نام روستایی بکر و زیبا در ۳۵ کیلومتری جنوب شرقی عسلویه است که برخورد آب خروشان دریا با صخره‌های ساحلی آن، آرامشی وصف‌نشدنی را به شما هدیه می‌کند.


بیشتر بخوانید: رنج مرجان


این دقیقاً از عجایب و شگفتی‌های خلقت است که در یکی از صنعتی‌ترین یا شاید بتوان گفت خشن‌ترین نقاط ایران زمین، لطیف‌ترین جلوۀ هستی پنهان شده است.

ساحب بنود بوشهر

ساحل ریهشر

شاید فکر کردید که بوشهر همان یک ساحل در عسلویه را دارد، اگر اینطور فکر کردید باید بگوییم که اشتباه کردید و ساحل ریشهر یکی از قدیمی‌ترین و البته زیباترین سواحل ایران است که سالانه هزاران نفر برای فرار از هوای آلوده و استرس شهرهای بزرگ به آن سفر می‌کنند. این منطقه میزبان بسیاری از مسافران خارجی به‌خصوص مردم بحرین و کویت نیز هست و مناظر سنگی آن، ساحل ریشهر را به مکانی عالی برای صخره‌نوردی تبدیل می‌کند.

در اینجا کرایه قایق‌های تندرو هم محبوبیت زیادی میان مسافران دارد. همانند سایر سواحل جنوب کشور، اگر می‌خواهید از رطوبت و آفتاب سوزان جنوب در امان باشید، زمستان به ساحل ریشهر سفر کنید. اوایل دی‌ماه، دمای آب این منطقه به 22 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در آن می‌توان از آب‌تنی لذت برد.

ساحل ریشهر

چابهار و ساحل‌هایی که دیدنش به شدت توصیه می‌شود

یکی از زیباترین سواحل جنوب ایران که می‌توان مناظر دیدنی فراوان و منحصر به فردی را در آن دید، ساحل چابهار است. این ساحل با برخورداری از رنگ‌های گوناگون ایجاد شده به سبب پوشش گیاهی گوناگون، تابلو زیبایی را خلق کرده که چشم هر بیننده‌ای را محو تماشای خود می‌کند.

در قسمت جنوبی چابهار وجود صخره‌‌های بزرگی که بر اثر پیشروی آب دریا و فرسایش سنگ ‌های رسوبی به وجود آمده، چشم‌اندازی زیبا را تشکیل داده‌ است. بی تردید غروب و طلوع این ساحل را می‌توان یکی از دیدنی‌ترین منظره‌هایی دانست که می‌شود در طول عمر آن را دید.

 

ساحل چابهار

ساحل خاص بریس و قایق‌های معروفش

سواحل ایران به اندازه‌ای جذاب هستند که از میان آنها به سختی می‌توان بهترین ساحل ایران را انتخاب کرد. ساحل بندر بریس در 60 کیلومتری شرق چابهار یکی از همین سواحل است که قطعا تماشای دریای عمان از بالای صخره‌های آن، خاطره‌ای تکرارنشدنی را برای شما رقم خواهد زد. به علاوه، اینجا تا چشم کار می‌کند قایق‌های کوچک و بزرگی را می‌توان دید که مشغول صید ماهی و میگو هستند! به موارد بالا، کوه‌های مریخی در بخش شمالی دریا و پرواز پرندگان را هم باید اضافه کنیم تا اگر به چابهار سفر نکرده‌اید، بیش از پیش مشتاق شوید.


ساحل زیبای بریس

برچسب ها: سفر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی