تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

هشدار درباره کمبود دارو در مراکز درمانی/ بسیاری از اقلام دارویی سهمیه‌بندی شده‌اند

رئیس بیمارستان شهدای تجریش گفت: وجود مشکل افزایش قیمت دارو‌ها و سهمیه بندی که برای بیمارستان‌ها وجود دارد، مراکز درمانی را با یک چالش جدی در امر خدمت رسانی به بیمار مواجه کرده است.

کد خبر: ۹۴۳۹۱
۱۴:۲۰ - ۱۳ خرداد ۱۴۰۰

هشدار درباره کمبود دارو در مراکز درمانی

دیدارنیوز ـ رضا جلیلی خشنود، با اشاره به خطر عدم مراجعه‌ی بیماران زمینه‌ای به مراکز درمان در دوران کرونا بیان کرد: ما در بیمارستان از روز اول شیوع بیماری، ورودی بیماران کرونایی را از غیرکرونایی کاملا جدا کردیم تا خطر ابتلا کاهش پیدا کند.

وی افزود: ما نباید به سمت مسیری برویم که بیماران نیازمند به درمان مثل بیماران نیازمند به شیمی درمانی که باید پایش مرتب داشته باشند از ورد به بیمارستان هراس داشته باشند.

خشنود افزود: ما نباید به نقطه‌ای برسیم که خدایی نکرده بیماران آسیب دیده و فوتی‌های بخش غیرکرونا نسبت به کرونا بیشتر شود، اما متاسفانه خیلی از بیمارانی که به درمان نیاز داشتند در زمان شیوع کرونا، اصلا وارد مراکز درمان نشدند.

وی با اشاره به اینکه حتی خیلی افراد هم در همین ایام دچار بیماری‌های جدید شدند، گفت: باید بیماری در همان ابتدا تحت بررسی و درمان قرار گیرد تا پیشرفت نکند، اما متاسفانه مراجعه از سمت این بیماران به رغم همه توصیه‌ها صورت نگرفت.

خشنود ادامه داد: این مساله در صورتی است که در اوج کرونا هم بیمارستان ما به بیماران کرونایی و غیرکرونایی همزمان خدمات ارائه می‌داد و در بخش‌های مختلف آن‌ها را بررسی می‌کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این خطر وجود دارد که شاهد موجی از فوت افراد مسن با بیماری زمینه‌ای بعد از کرونا باشیم؟ افزود: صددرصد همینطور است که فوت افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای بودند و در این مدت به بیمارستان‌ها مراجعه نکردند بیشتر خواهد شد.

خشنود ادامه داد: خیلی از بیماران به پایش‌های مرتب و طولانی نیاز دارند، بیماران از ترس اینکه دچار آلودگی کرونا نشوند به مراکز درمان مراجعه نکردند، در صورتی که بیماری‌های مزمن که نیاز به پایش جدی دارد، در این شرایط عوارض جبران ناپذیری برای آن‌ها به همراه خواهد شد.

وی در مورد افزایش قیمت دارو‌ها و فشار اقتصادی بر خانواده بیماران، افزود: اکثر دارو‌ها و مواد اولیه آن‌ها وارداتی است که وابستگی شدید به ارز دارد و، چون باید چرخه‌ی صنعت دارو بچرخد، قیمت‌ها با نوسانات ارز تغییر می‌کند و با توجه به افزایش قیمت‌هایی که برای دارو‌ها اتفاق افتاده، بیماران با مشکلات مالی مواجه شدند.

خشنود ادامه داد: خیلی از اقلام دارویی الان سهمیه بندی شده، از یک سرم ساده تا آنتی‌بیوتیک‌ها و دارو‌های ساده برای مراکز درمانی سهمیه بندی شدند و با توجه به شلوغی مراکز درمانی در حال حاضر آنتی بیوتیک‌ها و بعضی دارو‌های روزمره و سرم‌ها از مواردی هستند که مراکز درمان با کمبود قطعی آن مواجه است.

وی افزود: وجود مشکل افزایش قیمت دارو‌ها و سهمیه بندی که برای بیمارستان‌ها وجود دارد، مراکز درمانی را با یک چالش جدی در امر خدمت رسانی به بیمار مواجه کرده است.

منبع: ایلنا
برچسب ها: کمبود دارو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی