تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

اعلام شرایط سربازی در بخش صنعت

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت گفت: فارغ‌التحصیلان دانشگاه به شرط نخبه بودن، به جای خدمت در پادگان در بخش صنعت خدمت خواهند کرد.

کد خبر: ۹۴۲۹۶
۱۵:۴۶ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۰

 شرایط سربازی در بخش صنعت

دیدارنیوز ـ برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت اظهار کرد: سرباز تاپ جزئی از طرح تاپ است؛ تعدادی از بنگاه‌های اقتصادی متقاضی گرفتن خدمت از نیرو‌های نخبه هستند بنابراین بعد از اعلام نیاز واحد‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی دانشجویان ارشد، دانشجویان دکترا، اساتید دانشگاه و فارغ‌التحصیلان دانشگاه به شرط نخبه بودن، به جای خدمت در پادگان در بخش صنعت خدمت خواهند کرد.

او با تاکید بر این که هر کسی توانایی استفاده از این طرح را نخواهد داشت، گفت: از ۴۵۰ نفر سربازی که در سامانه تاپ ثبت نام کرده‌اند تنها ۴۰ نفر واجد شرایط شدند. این افراد بعد از ورود به صنعت در واحد‌های تحقیق، توسعه و طراحی شروع به فعالیت کردند تا از علم آن‌ها استفاده شود. این سرباز‌ها به جای آن که دو سال در پادگان باشند در بخش صنعت به نیروی کار مناسب و با دانش بالا تبدیل می‌شوند؛ حتی ممکن است این افراد خودشان بنگاه اقتصادی جدیدی ایجاد کنند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت بیان کرد: طرح تاپ مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته است و امروز در حال اجراست. تاپ طرحی نیست که یک سال انجام شود و کنار برود بلکه با توجه به اهمیت به روز آوری فناوری، تا زمانی که صنعت و دانشگاه وجود دارد این طرح ادامه خواهد داشت. فناوری تنها از طریق دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان ایجاد می‌شود. سامانه توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار یا به اختصار تاپ، بار رسیدن به همین هدف ارتباط بین صنعت و دانشگاه ایجاد شده است. این سامانه امروز از فعال ترین، به روزترین و پیشرفته‌ترین طرح‌های کشور است که محلی برای اعلام نیاز بنگاه‌های اقتصادی و رفع آن توسط بخش‌های علمی شده است.

او درباره عملکرد این سامانه بیان کرد: تا امروز حدود ۱۴ هزار بنگاه اقتصادی در این سامانه ثبت نام کرده اند و ۵ هزار نیاز فناورانه را اعلام کرده‌اند، یعنی امروز ۵ هزار پروژه به مساعدت دانشگاهیان احتیاج دارد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صمت بیان کرد: بیش از هزار استاد و دانشجو از طریق این سامانه وارد فرایند کار شدند، طرح کار خود را آغاز کرده و فعالیت آن ادامه دارد. طرح تاپ با اقتصاد و صنعت رو به جلو حرکت خواهد کرد.

برچسب ها: سربازی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی