تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

امیر قطر خواستار تسریع در تشکیل دولت لبنان شد

امیر قطر روز دوشنبه حمایت خود از لبنان و مردم آن را ابراز داشت و همزمان خواستار تسریع در تشکیل دولت جدید لبنان شد.

کد خبر: ۹۳۹۳۴
۰۹:۲۶ - ۱۱ خرداد ۱۴۰۰

امیر قطر خواستار تسریع در تشکیل دولت لبنان شد

دیدارنیوز - طبق بیانیه‌ای که توسط دفتر نخست وزیری لبنان صادر شد شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر این درخواست را در نامه‌ای به حسان دیاب، نخست وزیر موقت لبنان اعلام کرد.

دفتر نخست وزیری لبنان جزئیات بیشتر از ماهیت پیام امیر قطر را فاش نکرد.
از هشت ماه پیش، اختلافات میان میشل عون، رئیس جمهور لبنان و سعد حریری، نخست وزیر مکلف این کشور بر سر تشکیل دولت جدید ادامه دارد.

ماموریت حریری برای تشکیل دولت جدید لبنان پس از آن آغاز شد که دولت دیاب در پی وقوع انفجار مهیب در بندر بیروت در ۴ اوت استعفا کرد.

دفتر نخست وزیری لبنان در بیانیه خود اعلام کرد که امیر قطر در پیام خود "بر حمایت از لبنان و برادران لبنانی" تاکید کرده است.

وی از طرف‌های لبنانی خواست منافع ملی، پاسخگویی به تلاش‌های بین المللی و تسریع در تشکیل دولت جدیدی که قدرت مواجهه با چالش‌ها و بحران‌های مطرح شده در سفر اخیر دیاب به قطر را داشته و برای غلبه بر آنها و ایجاد ثبات در لبنان تلاش کند، در راس الویت‌های خود قرار دهند.

دیاب آوریل گذشته به قطر رفت و با امیر، خالد بن خلیفة بن عبد العزیز، نخست وزیر و دیگر مقامات برجسته این کشور دیدار کرد. وی در این دیدار قطر را در جریان مشکلات اقتصادی و معیشتی لبنان قرار داد.

دیاب چند روز پس از سفرش به قطر، از طرح آماده‌ای برای کمک معیشتی به طیف وسیعی از جامعه لبنان خبر داد و گفت که سفرش به قطر در این چارچوب بوده است.

در سایه ادامه بحران شدید اقتصادی از بیش از یک سال و نیم قبل و سقوط ارزش پول ملی لبنان در برابر دلار و کاهش ۸۵ درصدی قدرت خرید مردم این کشور، عمده مردم لبنان زیر خط فقر زندگی می‌کنند.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی