تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
طهرانچی اعلام کرد

ماجرای تخلف مالی دانشگاه آزاد از محل شهریه در ادوار گذشته

رئیس دانشگاه آزاد درباره تخلفات اداری در ادوار گذشته دانشگاه و همچنین ماجرای نشتی ۷۰۰ میلیاردی شهریه‌ها توضیحاتی داد.

کد خبر: ۹۳۸۸۵
۱۶:۰۹ - ۱۰ خرداد ۱۴۰۰

طهرانچی ماجرای تخلف مالی دانشگاه آزاد

دیدارنیوز ـ محمدمهدی طهرانچی در خصوص ابهامات مالی ادوار گذشته دانشگاه و اینکه آیا اقدامات قانونی لازم درباره این تخلفات صورت گرفته است، گفت: رفع این ابهامات و اشکالات عمدتاً نیازمند ساماندهی بوده است. البته آنجا که تخلف جدی صورت گرفته باشد ما حتماً پیگیری قضایی خواهیم کرد. با این حال، اما بسیاری از موارد، تخلف اداری بوده و نه تخلف قضایی.

وی ادامه داد: در این راستا آنچه که برای ما در دانشگاه آزاد بسیار مهم است ساماندهی، سامانه سپاری و شفافیت و نظارت پذیری است که این را به جد دنبال می‌کنیم تا ان‌شاءالله بتوانیم در این زمینه یک دانشگاه پاسخگو داشته باشیم.

طهرانچی درباره ماجرای نشتی ۷۰۰ میلیارد تومانی شهریه‌ها در ادوار گذشته و اقدامات لازم برای جلوگیری از آن، اظهار داشت: درآمد‌های دانشگاه آزاد از شهریه مشخص است. قبلاً سامانه‌ها هیچ اتصالی به یکدیگر نداشتند و سامانه مالی و سامانه آموزشی هم که اصولاً هیچ ارتباطی با هم نداشتند و در واقع یک شکاف اطلاعاتی وجود داشت.

وی افزود: این شکاف باعث شده بود علیرغم انتظار افزایش، درآمد‌ها از شهریه دانشگاه از ۵ سال پیش تا سال گذشته فقط ۳۰۰ میلیارد افزایش داشت و به ۶ هزار میلیارد رسیده بود! امسال، اما یک نظارت سامانه‌ای انجام داده و سامانه‌ها را به یکدیگر متصل کردیم و همین کار سبب شد در حالی که افزایش نرخ شهریه‌ها ۱۲ – ۱۳ درصد بود، به یکباره درآمد ما به چیزی حدود ۷ هزار و ۳۰۰ میلیار تومان (چون تابستان را در پیش داریم نمی‌توان عدد دقیقی را ارائه داد) برسد.

طهرانچی ادامه داد: ما در این نظارت سامانه‌ای هر گونه پرداخت از طریق پوز، نقدی، چکی و سایر شیوه‌های را حذف کردیم. در واقع عدم شفافیت درآمد‌های شهریه ناشی از همان سیستم گسترده، جزیره‌ای و غیر مرتبط قبلی بود.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی