تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
یادداشت افشین علا در دفاع از حرمت زن مسلمان و حمایت از پروانه‌ سلحشوری؛

آیا می‌خواهند آئین غیرت و جوانمردی را هم از ما بگیرند؟

افشین علاء در کانال تلگرامی خود در دفاع از پروانه سلحشوری یادداشتی را منتشر کرد.

کد خبر: ۹۳۸۳
۱۲:۵۴ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - افشین علا در کانال تلگرامی خود نوشت:

«به اعتقاد من جرقه ی فتنه ی 88 در همان شب مناظره زده شد. مناظره ای که در آن یکی از طرفین، اهانت و بداخلاقی را با "بگم بگم" معروف و اهانت به بانویی بزرگوار آغاز کرد.

البته آن شخص، بسیاری دیگر از پیشکسوتان نظام را نیز مورد اتهام و اهانت قرار داد. اما نمایش سخیف اهانت به یک زن مسلمان توسط شخصی در قامت ریاست جمهوری اسلامی! بیش از همه ی حرکات سخیف آن شب، با اعصاب و روان ملتی بازی کرد.

اگر همان وقت با آن فرد هتاک برخورد می شد، شاید نه فتنه ای شکل می گرفت، نه بعدها دامنه ی آن اهانت ها به ارکان نظام می رسید. مگر نه آن که جناح پیروز، بعدها متوجه شد چه ماری در آستین پرورانده است؟! بماند که این شاعر جان سوخته همان شب غزلی سرود که بیت آخر آن این بود:

به آستان مقامات عرض ما نرسید
که پاسبانی افعی در آستین نکنید...

اما دریغ که گوش شنوایی نبود و اگر هم بود، در پاسخ آن خیرخواهی ها و خون جگر خوردن ها، "فتنه گر"مان خواندند و اگر نبود درایت رهبر انقلاب در تشخیص صدق نیت امثال ما و بردباری شان دربرابر انتقادات مان، شاید بسیار بیش از این دشنام می شنیدیم و آزار می دیدیم.

از آن حکایت تلخ بگذریم، اما این روزها بار دیگر شاهد اهانت عده ای به یک زن مسلمان هستیم. آن هم بانویی که از مصونیت نمایندگی مجلس برخوردار است. البته اصلاح طلبی اش نیز آن گونه نبود که مشمول ردصلاحیت های سخت گیرانه ی شورای محترم نگهبان شود. درواقع خانم پروانه ی سلحشوری یکی از کسانی است که توانست در غیبت چهره های شاخص اصلاح طلب وارد مجلس شود. حال چه شده است که انتقادات این نماینده ی محترم مجلس نیز با بداخلاقی و اهانت پاسخ داده می شود؟

فارغ از صحت یا سقم سخنان ایشان، آیا سزاوار است که برخی رسانه ها و سیاسیون با ادبیاتی تحقیرآمیز، موهن و حتی همراه با تهدید با ایشان سخن بگویند؟

ایرانی جماعت با هر مسلک و گرایشی، همواره در دفاع از حریم بانوان، حساس و غیور بوده است. آیا می خواهند آئین غیرت و جوانمردی را هم از ما بگیرند؟»
 
منبع: جماران/ ۱۹ شهریور ۹۷
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی