تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار امروز
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ انهدام سه ریز پرنده در آسمان اصفهان/ تصویر جعلی رسانه اسرائیلی از انفجار امروز

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.

محرز: واکسن موثر و ایمن کووایران برکت خیال مردم را راحت می‌کند

مسئول نظارت بر مطالعات بالینی واکسن کوو ایران برکت گفت: از روز اول در کنار تیم تولید و تست واکسن بودم و به جرات به عنوان داوطلبی که واکسن را تزریق کرده‌ام می‌گویم مردم این همان واکسن عالی، موثر و امنی است که خیال شما را راحت خواهد کرد.

کد خبر: ۹۳۶۲۹
۱۲:۳۲ - ۰۹ خرداد ۱۴۰۰

مینو محرز واکسن موثر و ایمن کووایران برکت

دیدارنیوز ـ دکتر مینو محرز روز یکشنبه در نشست خبری مرحله سوم تست انسانی واکسن کووایران برکت افزود: نخستین واکسن ایران به نام کوو ایران برکت ساخته شده و ویروس آن از بیمار اردبیلی گرفته شده و مراحل حیوانی، فاز‌های اول و دوم را با موفقیت طی کرده است.

این متخصص عفونی ادامه داد: از صفر تا ۱۰۰ این واکسن در داخل کشور و توسط محققان ایرانی انجام شده است.

مدارس و دانشگاه‌ها از مهر ۱۴۰۰ بازگشایی شوند

محرز با تاکید بر اینکه باید کمک کنیم تا مردم هرچه زودتر واکسن کرونا بزنند، گفت: از مهر ماه امسال با زدن واکسن کرونا باید مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شوند.

واکسن کرونا هرچه زودتر در اختیار مردم قرار گیرد

وی با بیان اینکه واکسن ایرانی کوو ایران برکت مصون و موثر است، اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر واکسن در اختیار مردم قرار گیرد.

محرز افزود: با این کار هم به درصد بالایی از واکسیناسیون جامعه می‌رسیم تا کار‌ها تقریبا به روال عادی برگردد.

وی تاکید کرد که اکنون در دنیا با کمبود واکسن کرونا مواجه هستند؛ باید به سمت تولید داخلی می‌رفتیم که این کار با موفقیت در کشور انجام گرفته است.

عضو ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: از روز اول در کنار تیم تولید و تست واکسن بودم و به جرات به عنوان داوطلبی که واکسن را تزریق کرده‌ام می‌گویم مردم این همان واکسن عالی، موثر و امنی است که خیال شما را راحت خواهد کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر با ورود آن به بازار از واردات واکسن بی‌نیاز شویم.

محرز گفت: واکسن کوو ایران برکت هر سه فاز تست انسانی را تا امروز با موفقیت کامل پشت سر گذاشته است.

تزریق انسانی مرحله اول مطالعات بالینی نخستین واکسن کرونا ساخت محققان ایرانی با نام «کُوو ایران برکت» روز سه شنبه (نهم دی ماه) با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری رییس جمهوری روی سه داوطلب آغاز شد.

تزریق نخستین مرحله واکسن ایران کوو برکت بین داوطلبان در قالب فاز اول تست انسانی واکسن ایرانی انجام شد و ۵۶ داوطلب این مرحله دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و تزریق آخر واکسن هم ۳۰ بهمن ماه به آخرین داوطلب این مرحله انجام شد.

بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده فاز دوم این واکسن از اواخر اسفند ماه سال آغاز و در این مرحله ۲۸۰ داوطلب وارد این طرح مطالعاتی شدند.

مطالعات بالینی مرحله سوم واکسن «کوو ایران برکت» پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ آغاز و در مراسم آغاز این مرحله، واکسن به سه داوطلب شامل عضو ستاد ملی مقابله با کرونا، نماینده مردم سیستان و بلوچستان و رئیس کمیسیون بهداشت مجلس و یک استاد بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی تهران تزریق شد.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی