تیتر امروز

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هزینه عملیات «وعده صادق» چقدر بود؟/ «دست ما هنوز رو نشده»

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
جانشین رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ:

کار کودک موضوعی چندوجهی است و صرفا مربوط به پلیس نمی‌شود

جانشین رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ تاکید کرد که پیشگیری از حضور خیابانی کودکان کار تنها به پلیس مربوط نمی‌شود.

کد خبر: ۹۳۵۰۷
۱۵:۴۳ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

رئیس پلیس تهران و کار کردن کودک

دیدارنیوز ـ سرهنگ علیرضا ناصری نژاد درباره تهمیدات پلیس برای مقابله با کار کودک گفت: این حوزه هم یک موضوع چندوجهی و چند دستگاهی است. یعنی این طور نیست که تصور شود فقط ماموران پلیس باید در این موضوع نقش داشته باشند. در واقع آن تعاملی که میان چند دستگاه مختلف اتفاق می‌افتد می‌تواند این روند را کاهش داده و موجب پیشگیری از حضور خیابانی کودکان کار شود.

وی با اشاره به وظایف نهاد‌هایی مانند بهزیستی و ... افزود: پلیس پیشگیری به عنوان نهادی که به دنبال پیشگیری و مقابله با جرائم است در بخش‌هایی مثل معاونت اجتماعی پلیس، پلیس اطفال و دایره مشاوره و مددکاری به این حوزه رسیدگی می‌کند. یعنی در ۸۴ کلانتری موجود در سطح تهران دوایری برای خدمت ویژه به اطفال اختصاص داده شده است. این مساله هم شامل کودکان بزه دیده می‌شود و هم کودکان کار. از این جنبه هم کودکانی که دچار آسیب اجتماعی شده اند و هم کودکانی که خودشان به هر نحوی تبدیل به بزه کار شده اند از مراکز کلانتری خدمات مشاوره و مددکاری دریافت می‌کنند.

جانشین رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در واکنش به اینکه در رابطه با اقدام‌های عملیاتی درمورد کودکان کار و خیابان چه ماموریتی برای پلیس پیشگیری در نظر گرفته شده گفت: بیشتر طرح‌هایی که پلیس در این زمینه دارد طرح‌های مشترک محسوب می‌شوند. اینطور نیست که نیروی پلیس صرفا بخواهد دست به اقدامات پلیسی در خصوص جمع آوری کودکان کار بزند. مگر اینکه پلیس به صورت مشترک با نهاد‌های دیگری مثل بهزیستی یا فوریت‌های اجتماعی شهرداری طرح مشترکی را به اجرا دربیاورد که این هم مستلزم اخذ مجوز قضایی است. به این شکل که طرح عملیاتی تدوین شود و دستگاه‌های دست اندرکار در این حوزه ضمن اینکه مجوز قضایی را می‌گیرند طرح مشترک را ایجاد کنند.

وی افزود: طرح مشترک هم به این معناست که پلیس درباره جمع آوری دست به اقدام پلیسی نمی‌زند، چون کودکان کار ممکن است خودشان نقش اندکی در این مساله داشته باشند و در مواردی هم دیده می‌شود که به صورت سازمان یافته این اتفاقات رخ می‌دهد. جمع آوری کودکان کار بیشتر در اختیار سازمان بهزیستی و فوریت اجتماعی شهرداری است. اگر هم در مقوله جمع آوری کردن کودکان کار به این نتیجه برسند که این اتفاق سازمان یافته است و فردی از یک مجموعه‌ای مبادرت به سوءاستفاده و بهره برداری می‌کند این بخش از کار به پلیس واگذار می‌شود تا پلیس این پرونده را بررسی و به نتیجه برساند.

ناصری نژاد درمورد اینکه چه نوع آموزش‌هایی برای کارکنان پلیس پیشگیری در زمینه مواجهه با کودکان کار ارائه می‌شود، اظهارکرد: در هر یک از مجموعه‌های پلیس پیشگیری فردی به عنوان مشاوره و مددکار در دایره اجتماعی کلانتری تحت عنوان پلیس اطفال فعالیت می‌کند. عمدتا هم با توجه به اینکه این بخش از کارکنان ما در سنین پایینی هستند بیشتر می‌توانند روحیات کودکان کار را درک کنند و تعامل بهتری با هم داشته باشند. تحصیلات این کارکنان هم عمدتا در حوزه مشاوره و روانشناسی است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی