تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

طالبان نیروهای امنیتی افغان در سفارت استرالیا را تهدید کرد

طالبان رسما نیروهای امنیتی افغان را که برای سفارت استرالیا در کابل کار می‌کنند، تهدید کرده است.

کد خبر: ۹۳۴۳۱
۱۲:۱۹ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

طالبان نیروهای امنیتی افغان در سفارت استرالیا را تهدید کرد

دیدارنیوز - به نوشته روزنامه گاردین، طالبان تصاویر این افراد را به صورت آنلاین منتشر کرده و به آنها هشدار داده که بابت همکاری با یک دولت خارجی هدف حمله قرار می‌گیرند.

دولت استرالیا اخیرا اعلام کرد که سفارتش را در کابل تعطیل می‌کند و گفت: به دلیل شرایط نامطمئن امنیتی این سفارت تعطیل می‌شود چون دیپلمات‌ها در پی خروج نیروهای بین‌المللی از افغانستان دیگر در امان نیستند.

اتباع افغان که به عنوان گارد امنیتی در سفارت استرالیا در کابل کار می‌کنند می‌گویند کار آنها باعث شده تا هدف حملات طالبان قرار گیرند و بسیاری از آنها می‌گویند در داخل افغانستان در امان نیستند.

طالبان علنی گفته هر کسی که برای یا در کنار دولت‌های خارجی یا نیروهای خارجی کار کند، خائن  و دشمن است و هدف قرار می‌گیرد.
ارتش آمریکا گفته است که سریعا بر روی ایجاد برنامه‌هایی برای خارج کردن مترجمان و سایر کارمندانی کار می‌کند که برای نیروهای آمریکایی کار می‌کردند. اما سایر کشورهای متحد چنین بیانیه‌ای منتشر نکرده‌اند.
یکی از نیروهای امنیتی که برای سفارت‌های خارجی در کابل کار می‌کند، گفته که نیروهای امنیتی افغان فعال در سفارتخانه‌ها به صورت منظم با تهدید مرگ از سوی طالبان روبرو هستند.

"جیسون اسکنز"، کاپیتان سابق ارتش استرالیا که در افغانستان خدمت کرده، گفت: استرالیا یک تعهد اخلاقی در قبال آنهایی دارد که برای ۲۰ سال برای ارتش یا سفارتخانه کشور در کابل کار کرده‌اند.

در گزارش اطلاعاتی آمریکا آمده است: طالبان احتمالا در صحنه نبرد دستاوردهایی به دست می‌آورد و دورنمای توافق صلح هم نامشخص است.

دولت استرالیا اعلام کرد که سفارت این کشور در کابل ۲۸ مه، روز جمعه بسته شده اما نیروهای امنیتی افغان می‌توانند تا ۱۵ ژوئن به نگهبانی خود ادامه دهند


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی