تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

روحانی: از روز چهارشنبه سفرهای بین استانی تعطیل می‌شود

رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه تعطیلات نیمه خرداد را در روزهای آینده داریم و از مردم خواهش می‌کنیم سفرهای بین استانی را انجام ندهند، یادآور شد: برای اینکه به پایان ماه خرداد برسیم و مشکلی نداشته باشیم در این جلسه تصمیم گرفتیم از روز چهارشنبه سفرهای بین استانی تعطیل شود.

کد خبر: ۹۳۴۱۰
۱۱:۲۰ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۰

روحانی: از روز چهارشنبه سفرهای بین استانی تعطیل می‌شود

دیدارنیوز - حجت‌الاسلام حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا عنوان کرد: گزارشات می‌گوید که مراعات مردم به ۶۷ درصد رسیده است این رقم قابل قبولی برای مراعات پروتکل‌های نیست مردم باید بالای ۸۰ و ۹۰ درصد مراعات بهداشتی را داشته باشند تا از این بیماری عبور کنیم.

وی افزود: ما شاهد بودیم که وقتی کرونای انگلیسی وارد شد، جهش چهارم و به دنبال آن مشکلات فراوانی را ایجاد کرد، تلاش مدافعان سلامت باعث شد از پیک چهارم سریع عبور کردیم اما متاسفانه نوع‌های دیگری هم هست.
رئیس‌جمهور گفت: الان شاهد هستیم که نوع هندی کرونا در برخی مناطق کشور مردم را مبتلا کرده و نباید بگذاریم این مدل جدید سرایت کند.

وی با اشاره به اینکه تعطیلات نیمه خرداد را در روزهای آینده داریم و از مردم خواهش می‌کنیم سفرهای بین استانی را انجام ندهند، یادآور شد: برای اینکه به پایان ماه خرداد برسیم و مشکلی نداشته باشیم در این جلسه تصمیم گرفتیم از روز چهارشنبه سفرهای بین استانی تعطیل شود.

روحانی تاکید کرد: مساله دیگری که وجود دارد قبلا نگران ایام تبلیغات انتخاباتی بودیم الان نگرانی‌ها کمتر شده است، قاعدتا شرایط بهتری را شاهد خواهیم بود. دستورالعمل‌ها را باید همه رعایت کنند. صدا و سیما هم کمک کند مردم در سلامت باشند و در عین حال از برنامه نامزدها هم مطلع شوند.

روحانی اظهار کرد: نکته دیگری که باید بر آن تأکید کنیم، مساله حرکت بسیار خوب در موضوع واکسیناسیون جامعه است؛ کار دقیقی انجام شد تا ما بتوانیم واکسن مورد نیاز را از کشور‌های مختلف تهیه کنیم. امروز بیش از ۵ میلیون واکسن در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته که بیش از ۳ میلیون واکسن تزریق شده و مابقی نیز در حال تزریق است.

رئیس‌جمهور افزود: عده زیادی برای ما نامه می‌نوشتند که شما بخش خصوصی را آزاد کنید؛ ما این اجازه را دادیم که بخش خصوصی نیز در صورتی که صلاحیت داشته باشد، واکسن تهیه کند، اما متاسفانه تاکنون موفق نبودند؛ یعنی آنقدر که تبلیغ می‌شد در سایر کشورها، واکسن فراوان نبود. برخی از شرکت‌ها نیز مقید هستند که مکاتباتی با وزارت بهداشت کشور داشته باشند. بنابراین عملاً موفق نبودند اما وزارت بهداشت در حال تلاش است و بخش خصوصی نیز تلاش کند.

وی گفت: ما هر چقدر بتوانیم واکسن می‌خریم و در اختیار مردم قرار می‌دهیم. یکی از افتخارات ما این است که واکسیناسیون طبق برنامه و مجانی است؛ مردم نباید پولی برای واکسن پرداخت کنند. در داخل نیز از اواخر خرداد، واکسن داخلی ما به بازار می‌آید و شرایط بهتری در تیر ماه خواهیم داشت.

روحانی ادامه داد: واکسیناسیون با یک نظم خاص شروع شد یعنی از افراد مسن و سالمند شروع کردیم. اگر از ۶۰ سال به بالا تزریق واکسن انجام شود، ما شاهد کاهش آمار مرگ و میر خواهیم بود و شرایط از آنچه که مشاهده می‌کنیم بهتر خواهد شد. برای این کار به۱۵ میلیون واکسن نیاز داریم تا کار پیش برود و به ثمر برسیم. این کار تا اواخر تیر به نتیجه خواهد رسید. امیدواریم واکسیناسیون عمومی برای همه مردم ساماندهی شود. با توجه به قدرت ما برای تزریق واکسن، ظرف سه یا چهار ماه واکسیناسیون تمام خواهد شد.

 وی با بیان اینکه می‌توان تا آذر ماه همه مردم را واکسینه کرد، افزود: البته با واکسینه شدن، نباید پروتکل‌ها را کنار گذاشت اما شرایط بهتر خواهد شد و مردم آرامش بیشتری پیدا می‌کنند. این یکی از افتخاراتی بود که تا پایان دولت، افراد پر خطر واکسینه شده باشند. البته زمینه واکسیناسیون عممومی را برای دولت بعد فراهم می‌کنیم.

رئیس جمهور گفت:‌ کار بسیار خوبی برای واکسیناسیون انجام گرفته؛ ورزشگاه‌ها و مدارس کمک کردند تا امروز شاهد واکسیناسیون تجمیعی باشیم. در حال حاضر بیش از ۲۰۰ هزار نفر در شبانه روز واکسن دریافت می‌کنند و می‌توانیم این رقم را به 500 هزار نفر افزایش دهیم.  می‌خواهم از طرف مردم از وزارت بهداشت و بسیج تشکر کنم که مردم را با راه‌های پیشگیری و کرونا آشنا کردند و در مجموع کار بزرگی در این زمینه انجام گرفته و انشاالله این مسیر ادامه پیدا می‌کند. به مردم قول می‌دهم هر جا واکسنی باشد که بتوانیم خریداری کنیم، پولش را کنار گذاشتیم و در داخل هم آنهایی که در حال تولید واکسن هستند را یاری می‌کنیم و جزو افتخحارات ما است که شمورکان سازنده واکسن باشد.

وی افزود: یک نکته‌ای را هم می‌خواهم اضافه کنم و آن این است که ما در کرونا مشکلات زیادی پیدا کردیم؛ کسب و کارها صدمه خورد و عده‌ای بیکار شدند؛ در مقطعی بیش از یک میلیون نفر بیکار شدند، درآمد مردم کاهش پیدا کرد؛ در فروردین سه هفته پشت سر هم کسب و کارها را تعطیل کردیم که فشار زیادی بر مردم وارد کرد. به همین جهت امیدوارم مانع شویم که شاهد موج جدیدی باشیم.

وی ادامه داد: در بخش آموزش هم فرزندان ما صدمه زیادی دیدند و از لحاظ آموزشی هم اواخر سال ۹۸، هم کل ۹۹ و اوایل ۱۴۰۰ نزدیک دو سال است که آموزش ما دچار مشکل شده؛ باید تلاش کنیم که اول مهر مدارس باز شود چرا که حس درس، زنگ تفریح و نظم و نظام آموزشی با حضور در مدرسه ایجاد می‌شود. با فضای مجازی پایه اول و دوم خیلی سخت است؛ به هر حال فضای مجازی جای آموزش حضوری را نخواهد گرفت. در دانشگاه هم همینطور است که البته به هر صورت راحت‌تر است اما در دانشگاه هم جاهایی که مثل بخش پزشکی و مهندسی عملیاتی است باید دانشجویان حضور داشته باشند که به همین منظور باید در بازگشایی دانشگاه ها اولویت‌بندی کنیم و کاری کنیم که با خیال راحت مشغول به تحصیل شوند.  

روحانی گفت: ما می‌دانیم کرونا در بخش کسب و کار و آموزش صدمه زده است. به فضای مساجد هم ضربه زده است چرا که عطر از فضای مجازی منتقل نمی‌شود. همه تلاش این است که در ۶ ماهه دوم ۱۴۰۰ در همه بخش ها شاهد یه تحول جدید باشیم و بچه‌ها بتوانند در مدارس تحصیل کنند. دولت در هفته‌های آخر تلاش خود، می‌خواهد کرونا را مهار کند، انتخاباتی سالم برگزار کند و به معیشت مردم توجه کند و طرح‌های خود را به سرانجام برساند و در بخش تحریم قدم‌های پایانی را بردارد که امیدوارم با این وعده‌ها مردم در دولت سیزدهم شرایط بهتری داشته باشند.

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی