تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تولیت آستان قدس رضوی: وارد مسائل جناحی نمی‌شویم

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اصل انقلاب اسلامی و گفتمان امام (ره) و مقام معظم رهبری، شاه‌بیت تمام اقدامات این آستان مقدسه است، اما این دستگاه به هیچ عنوان در مسائل جناحی و گروهی وارد نخواهد شد.

کد خبر: ۹۳۲۰۳
۰۹:۵۲ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰

تولیت آستان قدس رضوی: وارد مسائل جناحی نمی‌شویم

دیدارنیوز - به گزارش پایگاه خبری آستان نیوز، حجت الاسلام احمد مروی چهارشنبه‌شب در نشست ویژه برنامه‌های دهه کرامت آستان قدس به تقارن دهه کرامت سال جاری با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اشاره و اظهار داشت: آستان قدس تنها باید دعوت به حضور حداکثری مردم در انتخابات داشته باشد، ویژه برنامه‌های فرهنگی دهه کرامت آستان قدس نباید کوچک‌ترین شبهه و تلقی از دخالت مصداقی این نهاد در انتخابات و حمایت از کاندیدا، جناح و جریانی خاص را در مخاطب ایجاد کند.

وی گفت: بخش‌های فرهنگی و رسانه‌ای آستان قدس در ایام دهه کرامت تلاش کنند تا فضای انتخابات تحت تأثیر سیره رضوی قرار گیرد؛ این امر به معنای کمرنگ کردن فضای انتخاباتی در کشور نیست بلکه به معنای مبارک و نورانی کردن این فضا به معارف رضوی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم به‌کارگیری خلاقیت و نوآوری در ویژه برنامه‌های دهه کرامت اشاره و تصریح کرد: امروزه توسعه فناوری‌های ارتباط جمعی و فضای مجازی جهان را به یک دهکده جهانی واحد تبدیل کرده است، در چنین شرایطی کارهای تکراری و کلیشه‌ای اثرگذاری لازم بر نسلی که هر روز با پدیده‌ای جدید مواجه می‌شود، را نداشته و مسوولان و دستگاه‌های فرهنگی کار دشواری برای ایجاد جاذبه در مسائل دینی و معنوی در پیش دارند.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ستاد مناسبت‌های ویژه آستان قدس باید در طول سال به‌طور منظم تشکیل شود و برای برگزاری نوآورانه برنامه‌های دهه کرامت چه از بعد محتوایی و چه اجرایی برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه نوآوری نقش بسزایی در انتقال یا تحکیم مفاهیم، اصول و مزایای دینی و فرهنگی به نسل جدید دارد، گفت: امروزه عنصر اصلی ایجاد جاذبه در فعالیت‌های فرهنگی دنیا، بهره گیری همراه با خلاقیت و نوآوری از فناوری‌های نوین است و ما نباید از این جریان عقب بمانیم.
حجت الاسلام مروی با اشاره به نامگذاری سال‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: آستان قدس نیز باید بر اساس اهداف خود، شعاری محوری را برای هر سال تعیین و به مثابه یک نقشه راه، تمام واحدها و بخش‌های خود را برای محقق شدن آن بسیج کند.
وی با بیان اینکه گزارش‌کارهای چند هزار صفحه‌ای بدون نتایج محسوس و اثربخش مطلوب نیست، اظهار داشت: آستان قدس در کنار فعالیت‌های متنوعی که دارد باید هر سال شعاری محوری برای حل چالش‌ها و آسیب‌های مرتبط با اهداف متعالی خود داشته باشد و تمام ظرفیت خود را برای تحقق آن شعار به کار گیرد.

تولیت آستان قدس با تأکید بر توجه به خدمت رسانی مناسب به زائران در طول سال به ویژه در مناسبت های مذهبی، عنوان کرد: اولویت‌هایی هم چون پارکینگ و تسهیل تشرف زائران در محدوده حرم و حریم حرم مطهر رضوی باید با تجمیع ظرفیت ها مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم زمینه زیارتی آسان همراه با آرامش را برای زائران فراهم آوریم و این امر نیازمند یک برنامه ریزی منسجم و جامع با همکاری ارگان‌های شهری و استانی است.

حجت الاسلام مروی همچنین با توجه به در پیش بودن ایام ارتحال امام خمینی(ره)، عنوان کرد: حضرت امام خمینی(ره) معمار کبیر انقلاب اسلامی هستند که ادامه نهضت انقلابی آن بزرگوار و تبیین اندیشه‌های ایشان برای نسل آینده وظیفه ای مهم بر دوش ماست.

وی گفت: بزرگداشت باشکوه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و تبیین اندیشه های امام و رهبری بسیار مهم است، برنامه‌های بزرگداشت سالگرد رحلت امام خمینی (ره) باید در شأن و جایگاه آن بزرگوار و با کیفیت تمام برگزار شود.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی