تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

دیدار وزیر خارجه انگلیس با محمود عباس

وزیر امور خارجه انگلیس در سفر به رام الله با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کرد.

کد خبر: ۹۳۱۷۶
۰۸:۵۸ - ۰۶ خرداد ۱۴۰۰

دیدار وزیر خارجه انگلیس با محمود عباس

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری آناتولی، دومینیک راب، وزیر امور خارجه انگلیس از قدس عازم رام الله شده و با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به وزیر خارجه انگلیس بر لزوم تلاش برای تثبیت آتش‌بس در کل اراضی فلسطینی و حمایت از بازسازی غزه تاکید کرد.

عباس، راب را در جریان آخرین رویدادهای اوضاع و اهمیت تلاش برای توقف تجاوزات شهرک‌نشینان در کرانه باختری و قدس تحت حفاظت ارتش اشغالگر قرار داد.

عباس بر اهمیت شروع فوری روند سیاسی تحت نظارت کمیته چهارجانبه صلح که به اشغالگری پایان دهد و موجب تشکیل کشور فلسطین شود، تاکید کرد.
رئیس تشکیلات خودگردان از حمایت انگلیس در زمینه ایجاد موسسات و شکوفایی اقتصادی تشکر کرد و بر لزوم ایفای نقش انگلیس در حمایت از تلاش‌های صلح طبق قوانین بین‌المللی تشکر کرد.

وزیر خارجه انگلیس نیز بر موضع کشورش در حمایت از راه حل دو کشوری و آمادگی انگلیس برای حمایت از تلاش‌های صلح بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها و ادامه حمایت از ملت فلسطین تاکید کرد.
همچنین وزیر خارجه انگلیس با ریاض المالکی، وزیر خارجه فلسطین دیدار کرد و در جریان آخرین تلاش‌های رهبری فلسطین با طرف‌های عربی و بین‌المللی قرار گرفت.

المالکی به جرائم اشغالگران در قدس و افزایش حملات و سرکوب وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه شهروندان بی‌دفاع و تلاش برای تسلط بر منازل‌شان در محله الشیخ جراح و شهرک‌های قدس اشغالی اشاره کرد و افزود: آنچه امروز در محله بطن الهوی در سلوان روی داد طرح‌ریزی برای احداث شهرک با هدف کوچاندن بیش از ۸۶ خانوار فلسطینی است و جزو طرح‌های یهودی سازی قدس و نابودی هویت عربی آن است.

وی پیش از سفر به رام الله با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: انگلیس از برقراری آتش بس اسرائیل و غزه استقبال می‌کند، لازم است که همه طرف‌ها، بر تضمین پایداری آن تمرکز کنند.

راب همچنین تصریح کرد: حوادث یک ماه اخیر نشان داد که هم اسرائیلی‌ها و هم فلسطینیان نیاز دارند با حرکت به سوی آینده‌ای مثبت‌تر پیشرفت کنند و این چرخه خشونت که منجر به مرگ شمار بسیاری از انسان‌ها شده است را بشکنند.
گفتنی است پیش از این نیز وزرای خارجه مصر، اردن و آمریکا به عنوان بخشی از تلاش‌های بین‌المللی برای تحکیم آتش بس به رام الله سفر کرده‌اند.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی