تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

خالد مشعل: آماده گفتگو با آمریکا هستیم

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در سخنانی به اظهار نظر درباره عادی سازی روابط میان عرب‌ها و اسرائیل و همچنین ارتباط این جنبش با آمریکا پرداخت.

کد خبر: ۹۳۰۶۳
۱۳:۵۲ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

خالد مشعل: آماده گفتگو با آمریکا هستیم

دیدارنیوز - خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در مصاحبه با "میدل ایست نیوز" اظهار کرد: حماس اکنون ملت فلسطین را هدایت می‌کند، زیرا نقش اصلی رهبری تحت اشغال هدایت فلسطینی‌ها به سمت آزادی و آزادسازی است.

وی همچنین خواستار انتفاضه همه جانبه در قدس، شهرک قدیمی، کرانه باختری و داخل اراضی اشغال شده در سال ۱۹۴۸ شد.

خالد مشعل گفت که حماس آماده گفت وگو با آمریکا است.

وی در این باره ادامه داد: عجیب است که آمریکا به گفت‌وگو با طالبان که همچنان با این کشور در افغانسان می‌جنگد، ادامه می‌دهد و این درحالی است که حاضر به گفت وگو با حماس نیست که هیچگاه با واشنگتن نجنگیده است و به جای آن از سال ۱۹۹۷ آن را "تروریستی" می‌خواند.

این مقام فلسطینی خطاب به جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: ما اگرچه به بسیاری از سیاست‌های مغرضانه شما به نفع اسرائیل و علیه منافع عربی و اسلامی خود معترض هستیم، اما خصومتی با شما نداریم و ما با شما نمی‌جنگیم. ما آماده برقراری ارتباط بدون هیچ شرطی با هر طرفی هستیم.

وی ادامه داد: اما حماس موضعش در قبال رژیم اشغالگر را تغییر نخواهد داد. به بایدن، آمریکا و تمامی کشورهای غربی می‌گویم؛ هرچقدر طول بکشد باز حماس تسلیم شروط شما نخواهد شد.

مشعل درباره عادی سازی روابط عرب‌ها و رژیم صهیونیستی نیز اظهار کرد: کشورهایی که روابطشان را با رژیم اشغالگر عادی کردند نه تنها به فلسطین خیانت کردند بلکه منافعشان را در معرض خطر انقلاب مردمی قرار دادند.

وی ادامه داد: آنچه این کشورها امید به کسب آن از اسرائیل دارند توهم و خیال است. اگر از کاری که انجام داده‌اند شرمنده نیستند؛ بدانند که فضای دشواری پیش رو دارند، چراکه افکار عمومی علیه آنها است.

منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی