تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

«خدمتگزاری به مردم در شعار» ارزشی ندارد

یک حقوقدان با اشاره به لزوم تکریم ارباب رجوع در مراجع قضایی گفت: صرف شعاراین‌که خدمت‌گزار مردم هستیم و در عمل اعتنایی به مردم نشود تناقضی است که باید هرچه زودتر برطرف شود و باید فرهنگی ایجاد شود که تشکیلات قضایی بدانند آمده‌اند به مردم خدمت کنند و منتی وجود ندارد.

کد خبر: ۹۲۹۵۲
۰۸:۵۶ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۰

«خدمتگزاری به مردم در شعار» ارزشی ندارد

دیدارنیوز - عبدالصمد خرمشاهی در ارتباط با تکریم ارباب رجوع در مراجع قضایی گفت: مطابق اصل ۱۵۶ قانون اساسی، قوه قضائیه تکالیف و وظایف بسیار مهمی دارد که مهم‌ترین آن‌ها رسیدگی و صدور حکم در مورد تظلمات افراد و احیای حقوق عامه است بنابراین اغلب کسانی که به تشکیلات قضایی مراجعه می‌کنند با امید و انتظار و توقع از این که از آن‌ها حمایت شود و به حقشان برسند به دستگاه قضا مراجعه می‌کنند و اگر از همان ابتدای امر از مامور جلوی در دادسرای محاکم تا کارکنان به مردم بی‌احترامی کنند و برخورد مناسبی نداشته باشند طبیعتا تاثیر بسیار منفی در اذهان عامه مردم می‌گذارد.

وی ادامه داد: بحث تکریم ارباب رجوع در مراکز قضایی به این معنا نیست که بزرگداشت به جا آورند و بیش از حد تحویل بگیرند بلکه حداقل این است که احترام اولیه را  رعایت کنند و بی‌احترامی به ارباب رجوع نشود. البته این فقط وظیفه قوه قضائیه و محاکم و دادسراها نیست بلکه وظیفه کلیه تشکیلات و سازمان‌های دولتی و مراجع مربوطه است که احترام مردم را داشته باشند.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: حضرت امام هم فرمود مردم ولی نعمت ما هستند و ما هم بارها از روسای جمهور مختلف شنیدیم که ما خدمت‌گزار مردم هستیم اما این حرف‌ها در شعار ارزشی ندارد و در عمل باید مراقبت و نظارت شود که حداقل مردم با بی‌احترامی روبرو نشوند و جواب ارباب رجوع را بدهند و نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت نباشند درحالی که از گذشته تضاد بین حرف و عمل وجود داشته است و در حرف از تکریم ارباب رجوع صحبت میشده اما درعمل چیز دیگری می‌دیدیم پس حتما باید تشکیلات نظارتی وجود داشته باشد که ببینند تکریم ارباب رجوع واقعا انجام می‌شود یا نه.

خرمشاهی در پایان گفت: در مجموع باید گفت «تکریم» یعنی به ارباب رجوع بی‌احترامی نشود و خواسته آن‌ها مورد توجه قرار بگیرد و خیلی از مردم انتظار دارند حداقل پاسخ از مسئولی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند بشنوند و متاسفانه می‌بینیم که مسئولی که ارباب رجوع به آن مراجعه می‌کند خیلی وقت‌ها از پاسخ طفره می‌رود و این یکی از معضلات اداره‌های ما است بنابراین صرف شعاراین‌که خدمت‌گزار مردم هستیم و در عمل اعتنایی به مردم نشود تناقضی است که باید هرچه زودتر برطرف شود و باید فرهنگی ایجاد شود که تشکیلات قضایی بدانند آمده‌اند به مردم خدمت کنند و منتی وجود ندارد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی