تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

تجمع کارکنان قراداد موقت وزارت نفت مقابل مجلس + فیلم و عکس

کد خبر: ۹۲۸۶۸
۱۵:۰۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

دیدارنیوز – سرویس اجتماعی: اسفند ماه سال گذشته بود که گروهی از نیرو‌های توانمند وزارت نفت که به صورت پیمانی جذب این وزارتخانه شده اند مقابل مجلس شورای اسلامی تجمعی را ترتیب دادند و اعتراض خود را نسبت به وضعیت استخدامی و شرایط کار و حقوق و مزایای خود به گوش نمایندگان مجلس و افکار عمومی رساندند.

دیدار نیز در گزارشی با عنوان «مشکلات نیرو‌های پیمانی دولت؛ این بار وزارت نفت!» به سراغ این افراد رفت و دغدغه‌ها و نگرانی‌های آن‌ها را به گوش مسئولین و جامعه رساند. اما مسائل و مشکلات این گروه هنوز ختم به خیر نشده است و آن‌ها بار دیگر امروز سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ مقابل مجلس شورای اسلامی دست به تجمع زدند.

این افراد متنی را در اختیار دیدارنیوز قرار دادند و در آن نگرانی‌ها و مسائل و دغدغه‌های خود را مطرح کردند:

با روی کار آمدن دولت یازدهم، متاسفانه در صنعت نفت بحث مطالبات کارمندان قرارداد موقت وزارت نفت (بدلیل تبدیل وضعیت در دولت اصولگراها) جنبه تسویه حساب‌های سیاسی دادند و کلا به حاشیه رفت!

اما شرایط عجیب و غریب نیرو‌های قرارداد موقت به همین وضعیت ختم نشد و در ادامه کار به دلیل انجام اصلاحات ناقص و عمدی! مدیران وزارت نفت وضعیت این کارکنان در بلاتکلیفی بیشتری قرار گرفت، به گونه‌ای که آن‌ها برای احقاق حقوق خود بین قانون کار و قانون وزارت نفت در حال پاسکاری هستند.

در این راستا امروز (سه شنبه ۴ خرداد) جمعی از کارکنان قرارداد موقت وزارت نفت در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع صنفی برگزار کرده و خواستار پیگیری مطالبات خود توسط نمایندگان خانه ملت شدند. اشاره به وضعیت بلاتکلیف کارکنان قرارداد موقت گفت: «بر اساس تصویب نامه هیئت دولت به شماره ۴۷۶۴۳۲۱۲۴۷۱ مورخ ۹۰/۱۱/۰۱ باید ۳۴ هزار کارمند قرارداد مدت موقت وزارت نفت تبدیل وضعیت به مدت معین می‌شدند»

مطابق بند ۶ تبصره هیئت دولت (تصویر ۱) که هر ساله شماره مصوبه آن در ابتدای قرارداد ما ذکر می‌شود، شرکت‌های تابعه وزارت نفت باید با کارکنان خود، قرارداد مدت معین منعقد نمایند. اما متاسفانه مدیران وزارت نفت مطابق بند ۱ تبصره هیئت دولت با حدود ۳۴ هزار نفر از کارمندان خود، قرارداد مدت موقت منعقد می‌کنند.

این در حالی است که مطابق بند ۱ این تبصره باید قرارداد مشاغل خدماتی در وزارت نفت مانند آبدارچی، آشپز، پیشخدمت و ... به صورت مدت موقت منعقد شود. این اجحاف باعث شده است که در حدود یک دهه گذشته، آیتم‌های شغلی ۳۴ هزار کارمند وزارت نفت مانند فوق‎العاده جذب، فوق‌العاده کارگاهی، بدی آب و هوا، سختی کار، سابقه، مدرک تحصیلی و ... به ما پرداخت نشود.

بار‌ها با مسئولین وزارت نفت برای حل مشکل جلسه تشکیل دادیم، اما متاسفانه ترتیب اثر ندادند. با پیگیری از نمایندگان مجلس در سال ۹۶، طرح ساماندهی کارکنان قراردادی وزارت نفت به شماره ۲۹۱ در مجلس اعلام وصول گردید و به کمیسیون اجتماعی ارجاع داده شد» که  بعد از بررسی این طرح در کمیسیون اجتماعی، با فشار وزارت نفت و تعهد این وزارتخانه به حل مشکل کارکنان قرارداد موقت، این طرح از دستور کار جلسات کمیسیون خارج شد. متاسفانه در سال ۹۷ طرح ساماندهی کارکنان قراردادی در کمیسیون اجتماعی مسکوت گردید. پیگیری از مدیران نیز منجر به ابلاغیه وزیر در تاریخ ۹۷/۳/۲۲ شد (تصویر ۳) که عملا خروجی در پی نداشت.

مطابق ابلاغیه وزیر نفت، کارکنان قرارداد موقت از قانون کار منفک شده و تابع قانون نفت گردیدند، اما متاسفانه علیرغم این ابلاغیه هیچیک از آیتم‌های شغلی کارمندان نفت به این کارکنان پرداخت نمی‌شود (ضریب پایه حقوق کارمندان نفت، فوق العاده جذب، فوق العاده کارگاهی، بدی آب و هوا، صعوبت کار و.)

مطابق ابلاغیه وزیر نفت ما دیگر نمیتوانیم هیچ ادعایی برای طبقه بندی قانون کار داشته باشیم، زیرا وقتی مراجعه می‌کنیم به ما می‌گویند شما تابع قانون نفت هستید، خب اگر تابع قانون نفت هستیم، چرا آیتم‌های حقوق کارکنان نفت به ما پرداخت نمی‌شود؟ متاسفانه مدیران در یک دهه گذشته حق ما را ضایع کرده‌اند.

تمامی سازمان‌های دولتی، کارکنان قراردادی خود را بعد از چند سال سابقه تبدیل وضعیت می‌کنند و یا حداقل مطابق تبصره ۳ ماده ۲۹ قانون برنامه ششم همسان‌سازی حقوق را برای آن‌ها اجرا می‌کنند.

چرا تمام وزارت خانه‌ها کارکنان قراردادی خود را تبدیل وضعیت به رسمی میکنند، اما وزارت نفت زیربار نمی‌رود؟ وزارتخانه‌های مانند آموزش و پرورش فقط در سال گذشته در دو نوبت ۵۵ هزار کارمند قراردادی و حق‌التدریسی خود را تبدیل وضعیت به رسمی کردند.

وزارت بهداشت امسال ۳۰ هزار کارمند خود را تبدیل وضعیت کرد. این موضوع در وزارت نیرو نیز اتفاق افتاده است، اما وزارت نفت حتی حق قانونی ما را نیز نمی‌دهد و ۳۴ هزار کارمند قرارداد موقت را به قرارداد معین تبدیل نمی‌کند چه برسد به تبدیل وضعیت ما به کارمند رسمی.

چرا وزارت نفت دست از تناقض‌گویی برنمی‌دارد و یک بار برای همیشه مشکل کارکنان قرارداد موقت را حل نمی‌کند. حدودا چندماه پیش پیگیری‌هایی از مجلس داشتیم که منجر به جلسه‌ای  بین رئیس کمیسیون انرژی مجلس و معاونت انسانی وزارت نفت  گردید و خروجی ان جلسه منجر به آزمونی برای مدت معین شد! که کارکنان از این موضوع بسیار ناراحت گردیدند! درحالیکه از ابتدا مطابق قانون حق همه کارکنان قرارداد موقت است که به قرارداد معین تبدیل وضعیت میشدند چرا آزمون.

چرا رئیس کمیسیون انرژی پیگیر تبدیل وضعیت کارکنان قراردادموقت به رسمی را مانند همه وزارتخانه‌ها از ورارت نفت ندارند؟

مطالبات کارکنان مظلوم قراردادموقت وزارت نفت:

۱-اجرای همسانسازی حقوق بر اساس تبصره۳ ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه
۲-بازنگری در نظام حقوق و دستمزد و اعمال فوق العاده‌های شغلی مطابقو ماده۳۸ آئین نامه نظام‌های اداری کارکنان صنعت نفت برای کارکنان قراردادموقت
۳-مشابه سازی فصل دهم خدمات کشوری که در سال ۹۹ برای کارکنان محترم رسمی اعمال گردید
۴-تبدیل وضعیت به رسمی مانند: وزارت اموزش پرورش، وزارت بهداشت، وزارت نیرو ..
۵-اجرای بند ۶ سیاست‌های کلی نظام اداری، ابلاغی مقام معظم رهبری
۶-رهایی از بلاتکلیفی بین قانون نفت و قانون کار

لذا از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی جناب دکتر قالیباف و نماینده‌های محترم مجلس انقلابی تقاضامندیم که به این تبعیض و تناقض‌گویی ورود کرده و در خصوص رسیدگی و تصویب طرح ساماندهی نیرو‌های قراردادی وزارت نفت (ش ۲۹۱) که در کمیسیون اجتماعی مسکوت گردیده تسریع به عمل آورند».

 
تجمع کارکنان قراداد موقت وزارت نفت مقابل مجلس
تجمع کارکنان قراداد موقت وزارت نفت مقابل مجلس
تجمع کارکنان قراداد موقت وزارت نفت مقابل مجلس
تجمع کارکنان قراداد موقت وزارت نفت مقابل مجلس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۵
0
0
تا کی باید شاهد اینگونه تبعیض ها در نفت باشیم
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی