تیتر امروز

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ آژانس: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای وارد نشد/ لحظه هدف قرارگرفتن چند ریز پرنده در اصفهان +ویدیو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تاکید برهم صالح بر لزوم برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه

رئیس جمهوری عراق بر برگزاری انتخابات پارلمانی در موعد مقرر خود و نیز لزوم فراهم کردن الزامات مربوط به شفافیت و عدالت روند رأی‌گیری تأکید کرد.

کد خبر: ۹۲۸۴۷
۱۲:۴۹ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

تاکید برهم صالح بر لزوم برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه

دیدارنیوز - به نقل از شفق نیوز، برهم صالح، رئیس جمهوری عراق در جریان نشست خود با رئیس و اعضای کمیساریای عالی و مستقل انتخابات و جنین هنیس پلاسخارت، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق درخصوص پرونده انتخابات به بحث و تبادل نظر پرداخت.

در جریان این دیدار به بررسی جدول‌های زمانی انتخابات و روند ویژه برگزاری انتخابات پرداخته شد.

در این دیدار همچنین بر لزوم برگزاری انتخابات در موعد مقرر و الزامات مربوط به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه، افزایش تلاش‌ها برای تکمیل ثبت‌نام هوشمند رای‌دهندگان برای تضمین حق مشارکت مردم، تدوین اصول رفتاری، حقوقی و ملی میان گروه‌های سیاسی و تقویت نقش سازمان ملل در حمایت از روند انتخابات عراق که در موفقیت آن، تضمین حاکمیت و احترام به تصمیم مستقل عراقی‌ها سهم به سزایی دارد، تاکید شد.

برهم صالح در جریان این نشست بر اهمیت تامین امنیت و برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در مراحل مختلف آن، فراهم‌ کردن فضایی امن و با ثبات برای رای‌دهندگان جهت انتخاب آزاد نمایندگان خود و فراهم کردن حمایت و ایجاد فرصت برابر برای مشارکت و نامزدی تاکید کرد.

رئیس جمهوری عراق همچنین تصریح کرد: این عوامل پایه اساسی در موفقیت‌آمیز بودن انتخابات و حرکت به سمت اصلاحات مطلوب محسوب می‌شود.

برهم صالح همچنین گفت: انتخابات آتی از اهمیت زیادی برخوردار است و این حقی ملی است و فراهم کردن شرایط مناسب برای این انتخابات، پایه اساسی موفقیت آن و ادامه حرکت به سمت اصلاحات مطلوب است.
انتهای پیام


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی