تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

دپوی حدود یک میلیون دوز واکسن «کووایران برکت»/ فعلا اجازه مصرف عام داده نشده است

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام آخرین وضعیت تولید واکسن کووایران برکت را تشریح کرد و گفت: تا کنون تقریبا نزدیک ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دوز تولید شده است و به دلیل اینکه هنوز اجازه مصرف عام داده نشده ما سرعت را کمی کم کردیم.

کد خبر: ۹۲۷۹۵
۱۰:۵۳ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

دپوی حدود یک میلیون دوز واکسن کوو برکت

دیدارنیوز ـ محمد مخبر در حاشیه مراسم آغاز برنامه‌های حمایتی بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام از دانش آموزان بازمانده از تحصیل درباره آخرین وضعیت تولید و تامین واکسن کووایران برکت اظهار کرد: فاز سوم تقریبا به ۵۰ درصد کار خود رسیده و تولید هم در حال انجام است و ما داریم انبار می‌کنیم تا به محض اینکه وزارت بهداشت اجازه دهد این‌ها را در اختیارشان قرار دهیم تا تزریق کنند.

وی افزود: هم فاز یک و دو و هم فاز ۳ که انجام گرفته بسیار نتایج خوب بوده و فکر می‌کنیم در خردادماه بشود واکسیناسیون عمومی با تولیدات ستاد اجرایی انجام شود.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام درباره میزان واکسن تولید شده تا کنون نیز گفت: تقریبا نزدیک ۸۰۰ هزار تا یک میلیون دوز تولید شده است و به دلیل اینکه هنوز اجازه مصرف عام داده نشده ما سرعت را کمی کم کردیم چرا که انبار و نگه داری آن موضوع خاصی است، ولی امکانات تولید به خوبی فراهم شده تا ظرف یک تا ۱.۵ ماه آینده بتوانیم ۴ تا ۵ میلیون دوز واکسن را تحویل دهیم و این کار شروع شود.

به گزارش ایسنا، مخبر در ادامه با اشاره به عقد تفاهم همکاری با وزارت آموزش و پرورش و کمیته امداد امام خمینی گفت: نظام ما نظام حقی است و عدالت خواهی یکی از محور‌های آن است. اگر نظامی بر پایه عدالت نباشد آن نظام نه نظام توسعه یافته‌ای خواهد شد و نه می‌تواند در آینده موفق باشد.


وی افزود: در بحث عدالت خواهی، عدالت آموزشی جزو محوری‌ترین مولفه هاست و اگر عدالت آموزشی نباشد اجتماعات پایداری نمی‌تواند سامان بگیرد و دانش آموزانی هم که مراحل نوجوانی خود را طی می‌کنند در آینده جزو اقشاری خواهند بود که مظلوم واقع خواهند شد و از حقوق خودشان برخوردار نخواهند بود و معلوم نیست که زندگی متناسب با استعدادشان شکل بگیرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه در ستاداجرایی کار‌ها معمولا به صورت الگوسازی دنبال می‌شود گفت: ما هم در بخش نرم افزار و هم سخت افزار به دنبال توسعه عدالت آموزشی هستیم. در بخش سخت افزار تا کنون نزدیک به ۲۰۰۰ مدرسه ساخته ایم و یا وسایل حمل و نقل تامین شده است. همچنین امسال با آموزش و پرورش هماهنگ کرده ایم که ۱۰۰۰ مدرسه کانکس را طی یک سال به مدارس ثابت تبدیل کنیم.

مخبر ادامه داد: در بخش نرم افزاری با یک موجی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل مواجهیم و امروز با توسعه ابزار فضای مجازی می‌شود این معضل را حل کرد. در ستاد به دنبال آن هستیم که این کار در حد توانمان شکل بگیرد. امروز یک تفاهم نامه هم با کمیته امداد برای استعدادیابی دانش آموزان تحت پوشش داریم. یک تفاهم نامه هم با آموزش و پرورش برای پوشش بازماندگان از تحصیل منعقد می‌کنیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با بیان اینکه از چندسال قبل هم این‌کار را انجام داده ایم و در سیستان و بلوچستان مسائل ۶۰ هزار کودک بازمانده را حل کرده ایم گفت: رویداد خوبی است که می‌شود به آن امید بست تا دانش آموزان بازمانده از تحصیل را به مدرسه برگردانیم. بحث کیفیت آموزش نیز مطرح است. دانش آموز منطقه محروم باید از امکانات مناسب تحصیل بهره‌مند شود تا یادگیری که محق است اتفاق بیفتد.

وی درباره ساخت مدرسه در مناطق صعب العبور گفت: با اطمینان می‌گویم که بیش از ۶۰ درصد مدارس برکت که ۲۰۰۰ مدرسه بودند عمدتا از همین نوع هستند و در مناطق صعب العبور بوده اند. تمرکز ما بر مناطق صعب العبور است. در خدمات نرم افزاری هم همین طور است.

مخبر ادامه داد: چندمیلیون دانش آموز امکان استفاده از شبکه شاد را ندارند. طرح‌هایی را در نمایشگاه حاشیه برنامه امروز به نمایش گذاشته بودند که امکان تبدیل تلویزیون به تبلت یا گوشی موبایل را داشتند و در بیش از دو سوم دانش آموزان این امکان وجود دارد و تلویزیون در خانه شان هست و اگر بتوانیم این طرح‌ها را اجرایی کنیم بخشی از مشکلات حل می‌شود.

وی در پایان گفت که سال گذشته ۱۰۰ هزار تبلت توزیع کردیم.

منبع: ایسنا
برچسب ها: واکسن کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی