تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

درخواست رهبری برای مشارکت بالا در انتخابات، با برگزاری مناظره‌های زنده محقق می‌شود

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند رسانه ما میلی و متعلق به جناح و جریان خاصی است اما باید در قبال قانون و نظر رهبری که فرمودند مشارکت و انتخابات اصلح مسئول باشیم؛ مشارکت با مناظره و تبلیغات قابل دستیابی است و مسئولان صدا و سیما قطعا جسارت عدم تمکین به قانون را ندارند که نظر جناحی حداقلی که نفع خود را در عدم مشارکت مردم می‌داند،در دستور کار خود قرار دهد.

کد خبر: ۹۲۷۷۹
۱۰:۱۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰

درخواست رهبری برای مشارکت بالا در انتخابات، با برگزاری مناظره‌های زنده محقق می‌شود

دیدارنیوز - کمال‌الدین پیرموذن در تحلیل آرایش‌های سیاسی شکل گرفته در آستانه انتخابات ریاست جمهوری گفت: تا آنجائیکه خبرها و تحولات سیاسی را دنبال کرده‌ام، براساس تجربه نظرم این است که در این دوره برای اولین بار شاهد شکل‌گیری سه ضلعی در انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود که ضلع اول آن اصولگرایان با حضور آقای رئیسی خواهند بود، آقای لاریجانی نماینده ضلع اصولگرایان سنتی و اعتدال‌گرایان و نامزد مورد اجماع اصلاح‌طلبان نیز ضلع سوم این رقابت خواهد بود. 

وی در خصوص نامزد احتمالی اصلاح‌طلبان نیز گفت: پس از اعلام صلاحیت‌ها و نظرسنجی که در جبهه اصلاحات ایران صوت می‌گیرد؛ معتقدم دکتر پزشکیان حائز اکثریت آرا و نامزد مورد اجماع اصلاح‌طلبان خواهد بود.  

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در واکنش به احتمال برگزاری مناظره‌های انتخاباتی بصورت ضبط و کنترل شده و تاثیر آن بر کاهش شور انتخاباتی و در نتیجه کاهش مشارکت، گفت: توسعه و ارتقای ایران و منافع ملک و ملت و نظام ایجاب می‌کند که قانون ملاک و معیار رفتار تمام مسئولان و صاحب‌منصبان کشور باشد. من این موضوع را شایعه می‌دانم چرا که قانون در این مورد صراحت دارد که مناظره‌ها باید بصورت زنده برگزار شود. 
وی افزود: هرچند رسانه ما میلی و متعلق به جناح و جریان خاصی است اما باید در قبال قانون و نظر رهبری که فرمودند مشارکت و انتخاب اصلح مسئول باشیم؛ مشارکت با مناظره و تبلیغات قابل دستیابی است و مسئولین صدا و سیما قطعا جسارت عدم تمکین به قانون را ندارند که نظر جناح حداقلی که نفع خود را در عدم مشارکت مردم می‌داند،در دستور کار خود قرار دهد. 

پیرموذن در پاسخ به سوالی در رابطه با نظر احتمالی شورای نگهبان در خصوص نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با توجه به برگزاری حداقلی انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه جریانی خاص، توفیق و موفقیتش را در مشارکت اندک می‌داند اما تکرار می‌کنم که بیم‌دهی‌های رهبری و منافع کشور ایجاب می‌کند که از هر سه جریان در صف‌آرایی کاندیاهای ریاست جمهوری، نمایندگانی حضور داشته باشند. 

وی ادامه داد: تردید نداشته باشید که ما از هر سه جریان در انتخابات ریاست جمهوری نماینده خواهیم داشت اما امیدوارم کاندیداهای حائز سبد رای را تائید کنند؛ برای مثال پرونده مسعود پزشکیان سفید است که همین امر نیز می‌تواند مردم را برای شرکت در انتخابات ترغیب کند. 

منبع: ایلنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۴
0
0
اینکار نکنید که ابروی خودتان می برید
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی