تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

اسرائیلی‌ها علیه نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند

صدها شهروند اسرائیلی در تظاهراتی در قدس اشغالی استعفای نخست وزیر رژیم صهیونیستی را خواستار شدند و او را متهم کردند که به دلایل شخصی، جنگ علیه نوار غزه را به راه انداخت.

کد خبر: ۹۲۴۹۴
۱۳:۳۶ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰

اسرائیلی‌ها علیه نتانیاهو به خیابان‌ها آمدند

 

دیدارنیوز ـ به نوشته روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت"، نزدیک به هزار شهروند اسرائیلی با راه‌اندازی تظاهراتی در خیابان بالفور در نزدیکی محل سکونت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی، استعفای او را خواستار شدند.

به نوشته این روزنامه عبری زبان، تظاهرکنندگان اسرائیلی نتانیاهو را متهم کردند که امنیت را برای اسرائیلی‌ها فراهم نمی‌کند و همچنین به دلایل شخصی "اسرائیل" را به عملیات در نوار غزه سوق داد.

در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، قدس، کرانه باختری و شهرک‌های عرب‌نشین واقع در اراضی اشغالی در طول ۱۱ روز درگیری اخیر میان دو طرف، ۲۷۹ تن از جمله ۶۹ کودک، ۴۰ زن و ۱۷ سالخورده به شهادت رسیده و بیش از ۸۹۰۰ تن دیگر زخمی شدند که جراحت ۹۰ مورد آنها بسیار شدید گزارش شده است.

آحارونوت در ادامه نوشت، تظاهرکنندگان علت عملیات علیه نوار غزه را تمایل نتانیاهو به کارشکنی در تشکیل کابینه‌ای ائتلافی با مشارکت یائیر لاپید، رهبر حزب "یش عتید" (آینده‌ای وجود دارد) و نفتالی بنت، رهبر حزب راست‌گرای "یمینا" دانستند.

یکی از تظاهرکنندگان اسرائیلی به این روزنامه عبری زبان گفت: زمان آن رسیده که نتانیاهو کنار برود، او نه تنها ما را به انتخاباتی غیرضروری می‌کشاند، بلکه ما را به جنگ‌ها نیز سوق می‌دهد.

نتانیاهو چهارم مه جاری در تشکیل کابینه‌ای که رای اعتماد کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به دست آورد، شکست خورد و در پی آن روون ریولین، رئیس رژیم صهیونیستی لاپید را مامور کرد ظرف ۲۸ روز کابینه‌ای را تشکیل دهد.

در صورتی که لاپید موفق به تشکیل کابینه نشود، ریولین باید دوباره کنست را مامور کند تا از میان اعضای خود شخصی را انتخاب کند که بتواند کابینه‌ای برخوردار از رای اعتماد اعضا تشکیل دهد و یا اینکه برای برگزاری انتخاباتی جدید (پنحمین انتخابات) آماده شود که به گفته برخی ناظران این گزینه احتمال بیشتری دارد.

رژیم صهیونیستی از آوریل ۲۰۱۹ به دلیل شکست ماموران تشکیل کابینه در کسب رای اعتماد ۶۱ تن از نمایندگان کنست، چهار انتخابات برگزار کرده است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی