تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

واکسینه کردن خبرنگاران؟ ما تافته جدا بافته نیستیم!

حالا که سر و صدا‌های برای واکسینه کردن سالمندان کاهش پیدا کرده، داستان بر سر اولویت‌های شغلی دریافت واکسن شروع شده است. از جمله خبرنگاران که گفته می‌شود در لیست اولویت‌های دریافت واکسن هستند.

کد خبر: ۹۱۵۳۰
۰۶:۰۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

واکسینه کردن دانشجویان و خبرنگاران؟ گریه برای گوری که مرده‌ای ندارد

دیدارنیوزـ نسرین نیکنام: چند روزی است که برخی از مسئولان نهاد‌ها و گروه‌های اجتماعی و فرهنگی مانند خبرنگاران و دانشجویان با نوشتن نامه به مسئولان وزارت بهداشت و حتی شخص وزیر خواستند تا این گروه‌ها را در اولویت دریافت واکسن قرار دهند. البته ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود و اینکه اول دانشجویان خوابگاه‌ها و سایر دانشجویان واکسن دریافت کند به محل اختلاف تبدیل شده است.

این در حالی است که اواخر فروردین ماه علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته بود که بعد از کادر درمان و سالمندان خبرنگاران در گروه سوم دریافت واکسن قرار می‌گیرند.

او با اشاره به اینکه واکسیناسیون را با تاخیر انجام دادیم، اما از تیر که تولید واکسن داریم کمبود واکسن نخواهیم داشت، تاکید کرد: از کشور‌های دیگر عقب نخواهیم ماند؛ همچنین خبرنگاران در اولویت سوم قرار می‌گیرند.

چند روز بعد یعنی هفتم اردیبهشت ماه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم گفت:خبرنگاران پس از گروه یک که شامل کادر بهداشت و درمان، جانبازان و بیماران خاص و گروه دو که شامل سالخوردگان بالای ۶۵ سال هستند در گروه سوم مشاغل پر خطر برای واکسن‌کرونا قرار دارند.


کرونای هندی؛ واکسن‌های ایرانی و وارداتی، کدام مقاوم ترند؟


مصمم برای چه؟

اما به نظر می‌رسد این صحبت‌ها باعث نشده که مسئولان نهاد‌های اجتماعی مذکور دست روی دست بگذارند و تا رسیدن نوبتشان صبر کنند از این رو با نامه‌نگاری‌های مختلف می‌خواهند که به دلیل کار پر خطر و با ریسک بالای خبرنگاران زودتر این جامعه هدف را هم در اولویت قرار دهند.

اما کاش فقط ماجرا به همین جا ختم می‌شد قصه پرغصه درخواست برای خبرنگاران از سوی افرادی مطرح شده است که نقش تعیین کننده‌ای در اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم نداشته و ندارند و تنها می‌خواهند با استفاده از فرصت به دست آمده خود را به صنف خبرنگار بچسبانند و از این آب گل آلود ماهی خود را بگیرند و این سهم خواهی افراد خاص سبب شده تا خبرنگاران و فعالان جدی این حوزه نسبت به این حرکت واکنش نشان دهند و بگویند که طرح چنین صحبت‌هایی فقط چهره آن‌ها را در جامعه مخدوش می‌کند و هیچ دستاورد مثبتی ندارد.


با خواندن این خبر مات می‌شوید؛ واکسن می‌خواهید بروید کیش!


دانشجویان اولویت چندم هستند؟

از سوی دیگر مسئولان نهاد‌های فرهنگی مانند دانشگاه نیز با ارسال درخواست‌هایی به وزیر بهداشت و مسئولان این وزارتخانه سهم‌خواهی کرده اند و از آن‌ها خواسته‌اند که هر چه زودتر دانشجویان را نیز در لیست اولویت‌ها قرار دهند.

علی اکبر حق دوست معاون آموزشی وزارت بهداشت در نامه‌ای به دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت یادآور شده است: اثرات همه‌گیری کرونا بر آموزش بسیار سنگین بوده و عوارض مستقیم و غیر مستقیم آن بر جامعه قابل توجه است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در این نامه تاکید کرده است احیای آموزش عالی در کشور نیاز به یک اهتمام خاص دارد که به دلیل اشراف از بیان توضیحات بیشتر خودداری می‌شود.

حق دوست در این نامه خاطرنشان کرده است: در راستای کمک به حل این مشکل خواهشمند است در صورت امکان دانشجویان به عنوان گروه ویژه در نظر گرفته شده و امکان تلقیح واکسن به آن‌ها در اولویت قرار گیرد تا امکان شروع آموزش رسمی در ترم تحصیلی آینده فراهم شود.

حالا معلوم نیست که آیا این نامه نگاری‌ها و رایزنی‌ها راه به جایی خواهد برد یا این به اصطلاح اقدام‌های بشردوستانه واقعی است و اقدام کنندگان تنها هدفشان رسیدن حق به حق دار است؛ البته نگارنده در این گزارش تنها آن چه که در این مدت اتفاق افتاده است را روایت کرده و به دنبال متهم کردن شخص یا اشخاص نیست، اما آن چیزی که عیان به نظر می رسد این است که جامعه رسانه هیچ وقت نخواسته تافته جدا بافته از مردم باشد و آن‌ها هم صبوری می‌کنند تا مثل بقیه گروه‌ها نوبت دریافت واکنشان برسد و هیچ وقت هدفی برای بهره برداری از جایگاه شغلی شان نداشته و ندارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی