تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

هدف‌گذاری برای احیای ۲ هزار واحد صنعتی راکد در سال ۱۴۰۰

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش تولید، گفت: در برنامه‌های تدوین شده برای سال ۱۴۰۰ احیای دو هزار واحد تولیدی در سراسر کشور هدف‌گذاری شده است.

کد خبر: ۹۱۵۱۱
۱۶:۴۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

هدف‌گذاری برای احیای ۲ هزار واحد صنعتی راکد در سال ۱۴۰۰

 

دیدارنیوز ـ «سعید زرندی» در جلسه با مدیرعامل و مدیران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، افزود: قرار شده یک‌هزار و ۶۰۰ واحد راکد در داخل شهرک‌های صنعتی و ۴۰۰ واحد تعطیل خارج از شهرک‌ها راه‌اندازی شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت اظهار داشت: پارسال بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ واحد راکد به چرخه تولید برگشت و هدف‌گذاری که از ابتدای سال ۹۹ تدوین شده بود محقق شد، این مسوولیت در سال جاری نیز به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی محول شد.

زرندی در توضیح پروژه‌های تعریف شده برای این سازمان در سال ۱۴۰۰، تصریح‌کرد: توسعه زیرساخت شهرک‌ها، توسعه خوشه‌های کسب‌وکار صنعتی و صنفی با هدف ۴۰ خوشه و توسعه صنایع کوچک و مستعد پیمانکاری فرعی در راستای تکمیل زنجیره تامین صنایع بزرگ برای ۲۵۰ واحد، از جمله پروژه‌هایی است که در سال ۱۴۰۰ برای سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ها تعریف شده است.

ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش تولید

وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش تولید، اظهار داشت: تمرکز وزارتخانه بر استفاده از ظرفیت‌های موجود است که شامل سه موضوع احیاء واحد‌های راکد، افزایش ظرفیت واحد‌های موجود و واگذاری واحد‌های راکد نیمه‌تمام می‌شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت از تمرکز این وزارتخانه خود بر واحد‌های راکد نیمه تمام خبر داد و گفت: از موضوعاتی که امسال برای آن برنامه‌ریزی شده واحد‌های راکد نیمه‌تمام است که باید برای آن تعیین تکلیف کرد، زیرا تعدادی واحد نیمه تمام سال‌هاست به‌صورت راکد مانده و باید از سرمایه‌گذاران جدید برای تکمیل آن کمک گرفت.

تامین انرژی، مساله مهم بخش تولید

وی همچنین انرژی را یکی از موضوع‌های مهم برای آینده این سازمان عنوان و تاکید کرد: اگر به دنبال توسعه سرمایه‌گذاری در بخش تولید و خواستار جهش بزرگ در بخش صنعت هستیم، نیاز است برای تامین برق، آب و گاز شهرک‌ها یک تحرک جدی شکل بگیرد.

زرندی با بیان اینکه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌ها هم باید به مدل جدیدی از سرمایه گذاری و تامین مالی برای این موضوع اقدام کند، گفت: گرچه در قوانین و مقررات به‌صورت شفاف وظایفی برای وزارت نیرو و نفت تعریف شده، اما به‌دلیل کمبود اعتبارات این وزارتخانه‌ها مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که امیدواریم با مساعدت سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو و نفت، موضوع انرژی مورد نیاز شهرک‌ها تامین شود.

به گزارش ایرنا، پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرد: سال گذشته یک‌هزار و۵۵۷ واحد راکد و تعطیل شده به چرخه تولید بازگشتند و برنامه امسال نیز بر احیای واحد‌های راکد و نیمه فعال متمرکز است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی