تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

روسیه سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو را اخراج می‌کند

سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو اعلام کرد که نام وی در فهرست ۱۰ دیپلمات آمریکایی قرار دارد که باید خاک روسیه را ترک کنند.

کد خبر: ۹۱۱۷۳
۱۷:۳۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
روسیه سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو را اخراج می‌کند
 
دیدارنیوز ـ «ربکا روس» سخنگوی سفارت آمریکا در روسیه روز چهارشنبه به ریانووستی گفت که نام وی در فهرست دیپلمات‌های آمریکایی قرار دارد که از طرف روسیه به عنوان عنصر نامطلوب شناخته شده اند.

یک مقام وزارت امور خارجه روسیه پیش‌تر اعلام کرده بود که ایالات متحده آمریکا به سخنگوی سفارت روسیه در آمریکا اجازه سفر به این کشور نمی‌دهد و این سفارتخانه مجبور است که بدون سخنگو فعالیت کند.

یک ماه پیش آمریکا ۱۰ دیپلمات روس را اخراج و بسته جدید تحریمی در مورد این کشور وضع و در پاسخ روسیه نیز ۲۰ دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

۱۰ نفر از دیپلمات‌های آمریکایی خاک روسیه را ترک کرده اند و ۱۰ دیپلمات دیگر ازجمله سخنگوی سفارت آمریکا در مسکو قرار است تا روز ۲۱ ماه می (۳۱ اردیبهشت ماه) از روسیه خارج شوند.

روسیه هفته‌های اخیر شماری از دیپلمات‌های کشور‌های اروپایی ازجمله دیپلمات‌های کشور‌های حوزه بالتیک، لهستان، چک، بلغارستان و اسلواکی در پاسخ به اخراج دیپلمات‌های خود از این کشور‌ها اخراج کرد.

آخرین مورد اخراج دیپلمات در روسیه روز گذشته اتفاق افتاد و یک دیپلمات سفارت رومانی در مسکو عنصر نامطلوب اعلام شد.

روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال ۲۰۱۴ تاکنون بیش از یکصد بسته تحریم‌های اقتصادی و مالی علیه مسکو وضع کرده است و این روند بین دو کشور همچنان ادامه دارد.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی