تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

فوتبال گیت (۱۵) / ال‌کلاسیکوی زیبا با چاشنی درگیری

فوتبال گیت عنوان ستونی است به قلم سجاد شجاعی که به حواشی و متن لیگ برتر و فوتبال باشگاه‌های ایران می‌پردازد. این بار نیز حواشی هفته بیست و دوم لیگ مورد توجه اوست.

کد خبر: ۹۰۶۷۱
۱۱:۵۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

فوتبال گیت (۱۵) / ال‌کلاسیکوی زیبا با چاشنی درگیری

 

دیدارنیوز ـ سجاد شجاعی: نبرد همیشه جذاب و حساس پرسپولیس سپاهان، این فصل اهمیتی دو چندان پیدا کرد. جایگاه دو تیم در جدول به شکلی است که به ‌نظر می‌آید جام قهرمانی در نهایت به ‌دست کاپیتان‌های یکی از این دو تیم بالای سر خواهد رفت و رقابت برای تصاحب قهرمانی تا هفته‌های پایانی ادامه خواهد داشت.

دیدار دو تیم مانند اکثر مسابقات سال‌های اخیرشان پر حاشیه و توأم با تنش زیاد بود. این حواشی پیش از شروع بازی و در محل هتل و مسیر حرکت تیم‌ها به سمت ورزشگاه آغاز و تا پایان بازی و در تونل ورزشگاه و مقابل رختکن تیم‌ها ادامه داشت.

مشخص نیست چرا با وجود تکرار هرساله تخلفات از سوی برخی هواداران منتسب به سپاهان در هنگام حضور پرسپولیسی‌ها در این شهر باز هم فکری برای حل این موضوع نمی‌شود و تمهیدات لازم برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات صورت نمی‌گیرد.

به هر حال مسابقه همانطور که پیش‌بینی می‌شد بازی خوب و جذابی از کار درآمد و هر دو تیم بازی تهاجمی و باکیفیتی از خود به نمایش گذاشتند که البته در این بین برخوردها هم در جریان مسابقه کم نبود و در نهایت مثل بازی رفت، امتیازات بین دو مدعی اصلی قهرمانی تقسیم شد تا دو رقیب سنتی فوتبال ایران چشم انتظار بازی‌های آتی باشند.

در این بازی پرسپولیس دو تعویض اجباری داشت و کنعانی‌زادگان و عالیشاه را به‌دلیل مصدومیت از زمین خارج کرد تا هواداران این تیم در آستانه دربی، نگران بازیکنان مصدوم خود باشند.

ناکامی مجیدی پیش از دربی

استقلال که بعد از حضور فرهاد مجیدی روند خوبی را پیش گرفته بود و توانسته بود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کند در یک بازی ضعیف مغلوب تیم خوب، با برنامه و دونده ذوب آهن شد تا اولین بازی استقلال پس از جدایی کمالوند که عده‌ای او را عقل منفصل مجیدی می‌دانستند با شکست همراه باشد و زنگ خطر را برای آبی‌پوشان پیش از مصاف با رقیب سنتی به صدا در آورد.

استقلال که همچنان از ضعف مفرط در خط دفاعی رنج می‌برد در این بازی برای حمله به دروازه ذوب آهن هم برنامه خاصی و نداشت و اغلب زمان بازی، رو به ارسال توپ‌های بلند از نقاط مختلف زمین روی دروازه شهاب گردان می‌کرد که دفاع خوب و چند لایه ذوب آهنی‌ها که با واکنشهای خوب گردان همراه بود، مانع از گلزنی آبی‌ها شد تا در نهایت شاگردان مجتبی حسینی دست پر تهران را به مقصد اصفهان ترک کنند و بیش از پیش از انتهای جدول فاصله بگیرند.

فوتبال گیت (۱۵) / ال‌کلاسیکوی زیبا با چاشنی درگیری

سازمان لیگ بی‌برنامه، تیم‌های بلاتکلیف

شرایط ویژه‌ای که به‌ واسطه کرونا از ۱۵ ماه پیش در جهان ایجاد شد، برنامه مسابقات فوتبال را دستخوش تغییر کرد و وقفه‌های به‌وجود آمده کار را برای برنامه‌ریزان بسیار دشوار کرد. در کشور ما که از دیرباز با مشکلات برنامه‌ریزی و تقویم مسابقات روبه‌رو بوده این مسئله حادتر است، به‌طوری که هنوز تکلیف قهرمان سوپرجام فصل قبل مشخص نشده و به نظر می‌رسد سازمان لیگ قصد دارد قید سوپر کاپ را بزند. مسابقات لیگ هم از ابتدای فصل با بی‌نظمی تمام دنبال شد به شکلی که در کمتر هفته‌ای تمام تیم‌ها تعداد بازی‌های یکسان داشتند. حالا و با توجه به بازی‌های مهم تیم ملی و وقفه مجدد لیگ در خرداد ماه، اصلا مشخص نیست لیگ برتر امسال چه زمانی به پایان می‌رسد و فصل آینده از چه تاریخی آغاز خواهد شد.

این وضعیت در حالی بر لیگ ما حاکم است که لیگ‌های ۱۸ و ۲۰ تیمی در دنیا با نظم و بدون مشکل در حال برگزاری است و هفته‌های پایانی را پشت سر می‌گذارند. این شرایط با توجه به اینکه فصل نقل و انتقالات تابستانی از حدود یک ماه و نیم آینده در جهان آغاز می‌شود می‌تواند تیم‌ها و بخصوص بازیکنانی را که پیشنهاد خارجی دارند با مشکل مواجه کند. همچنین فرسایشی شدن رقابت‌ها و تداوم بازی‌ها در گرمای تیر و مرداد باعث افت بدنی بازیکنان می‌شود و مشکلات زیادی را برای مربیان در مسیر آماده نگه‌داشتن بازیکنان برای مسابقات ایجاد می‌کند.

باید دید سازمان لیگ چه تدبیری برای ادامه مسابقات خواهد داشت و در نهایت چه زمانی مسابقات را تمام خواهد کرد. قطعا این موضوع سنگ محک مناسبی برای فدراسیون عزیزی خادم هم خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی