تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

نوبخت: مطلقا برای ریاست جمهوری کاندیدا نمی‌شوم

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی که به احتمالا کاندیداتوری وی اشاره داشت، گفت: مطلقا کاندیدا نمی‌شوم و برای بازگشت به دانشگاه روزشماری می‌کنم و برنامه تحصیلی‎ام را هم تدوین کرده‎ام.

کد خبر: ۹۰۶۲۶
۰۹:۳۸ - ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰

نوبخت: مطلقا برای ریاست جمهوری کاندید نمی‌شوم

دیدارنیوز - محمدباقر نوبخت در گفت‌وگویی که در کلاب هاوس برگزار شد، درمورد بودجه ریزی بر مبنای عملکرد توضیح داد: نکته مثبت بودجه ریزی در سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۹ بودجه دستگاه‌های اجرایی بر مبنای عملکرد بود که در پیوست شماره چهار قانون نیز ذکر شده است.

وی ادامه داد: خدماتی که دستگاه‌ها دارند به فعالیت تبدیل شده و برای فعالیت‌ها قیمت تمام شده تعیین و بررسی کردیم و به مجلس ارائه شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: در روش بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد باید اهداف مورد نظر نیز احصا و بعد پول پرداخت شود. البته بخش بزرگی از بودجه به پرداخت حقوق و دستمزد اختصاص دارد که چه دستگاه عملکرد متناسب داشته باشد چه نداشته باشد، باید پرداخت شود.

نوبخت در ادامه در مورد جزییات یارانه‌های پیدا و پنهان توضیح داد: اولین محوری که در اصلاح ساختار بودجه تعیین شد، شناسایی همه یارانه‌های پیدا و پنهان بود که ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان احصا کردیم و به شورای عالی اقتصاد هم میزان مالیاتی که به دلیل معافیت دچار کمبود می‌شود نیز ارائه شد.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان از مالیات‌ها که به صورت قانونی معاف هستند از این امتیاز استفاده می‌کنند.

*آخرین وضعیت دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه درمورد آخرین‌ وضعیت دائمی شدن همسان‌سازی حقوق بازنشستگان توضیح داد: این لایحه در سازمان برنامه و بودجه درحال نهایی شدن است و احتمالا در هفته جاری یا نهایتا اوایل هفته آینده به دولت می‌رود و تلاش می‌شود قبل از اتمام کار دولت، به صورت قانون از مجلس تحویل بگیریم.

*دستکاری در بودجه بحث داخلی مجلس است

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه درمورد اینکه گفته می‌شود مجلس بودجه را دستکاری کرده است، گفت: رابطه سازمان با بودجه از ۲۹اسفند قطع شد و تنها بخش متفاوت بخشی از جداول بود که اواسط فروردین به دولت ابلاغ اما رد شد و دوباره توسط رئیس قوه مقننه به رئیس جمهور ابلاغ شد. اما اینکه ارقام تغییر کرد یا خیر، بحث داخلی مجلس است.

*جزییات تامین مالی دولت از بورس

نوبخت در ادامه با بیان اینکه دولت از بورس به شیوه‌ای که به این بازار اسیب وارد نشود، تامین مالی کرد، توضیح داد: دولت به دو روش با بازار سرمایه در ارتباط است. نخست انتشار اوراق بود که  دولت همیشه متعهد بوده است.

وی ادامه داد: رابطه دیگر زمانی بود که شاخص بورس به شدت افزایش پیدا کرد و در آن زمان همه متخصصان به دولت پیشنهاد کردند برای گرفتن التهاب بازار، سهام خود را در بازار عرضه کند که اینکار انجام شد و ۳۴ هزار میلیارد تومان عرضه کرد تا جلوی رشد سریع شاخص گرفته شود.

*مطلقا برای ریاست جمهوری کاندید نمی‌شوم

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سوالی که به احتمالا کاندیداتوری وی اشاره داشت، گفت: مطلقا کاندیدا نمی‌شوم و برای بازگشت به دانشگاه روزشماری می‌کنم و برنامه تحصیلی‎ام را هم تدوین کرده‎ام.

منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی