تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

استقلال صفر ـ ذوب آهن ۲؛ سه امتیاز برای «گردان» مقاومت!

در دومین بازی حساس امشب در لیگ برتر استقلال در برابر ذوب‌آهن اصفهان تن به شکستی ناباورانه داد تا با روحیه نامناسب به دربی جمعه فکر کند.

کد خبر: ۹۰۶۰۱
۲۲:۴۷ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

استقلال ذوب آهن

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در دیگر مسابقه فوتبال بین تهران و اصفهان، استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان ذوب‌آهن است و با توجه به شرایط هر دو تیم در جدول، به نظر می‌آید هر دو تیم با تمام وجود برای کسب 3 امتیاز خواهند جنگید. 

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، سید احمد موسوی، سیاوش یزدانی، عارف غلامی، محمد نادری، مسعود ریگی، هرویه میلیچ، سبحان خاقانی، آرش رضاوند، شیخ دیاباته و مهدی قایدی

ترکیب ذوب آهن: شهاب گردان ، وحید محمدزاده، عبدالله حسینی، میلاد جهانی ، مسعود ابراهیم زاده، رضا محمودآبادی، پیمان رنجبری، محمدعلی کاظمی، سینا اسدبیگی، محمد سلطانی مهر و مجتبی حق دوست

بعد از تساوی پرسپولیس و سپاهان در اصفهان، تیم دوم این شهر در ورزشگاه آزادی خیلی زود نشان داد که اعتماد به نفس خوبی برای مقابله با استقلال دارد.  

گل اول ذوب آهن: در دقیقه ۶ بازی یک ضربه خطا چسبیده به خط طولی زمین برای ذوب آهن به دست آمد که ارسال حقدوست با ضربه سر محمد زاده همراه شد و او گل نخست را برای ذوب به ثمر رساند.

پس از این گل استقلال با عجله برای جبران نتیجه بازی را ادامه داد. در دقیقه ۱۱ ارسال خوب سیداحمد موسوی از سمت راست به روی دروازه با ضربه سر شیخ دیاباته همراه شد که توپ خطرناک او را شهاب گردان به زیبایی با یک دست مهار و راهی کرنر کرد.

در دقیقه ۲۷ شوت محکم ریگی از پشت محوطه جریمه را شهاب گردان مهار کرد.

در دقیقه ۳۰ حرکت خوب تیمی آبی پوشان و پاس سبحان خاقانی در درون محوطه جریمه به شیخ دیاباته رسید که شوت این بازیکن را شهاب گردان از زیر طاق درآورد و راهی کرنر کرد. پس از ارسال کرنر نیز توپ در پشت محوطه جریمه به ریگی رسید که شوت او از بالای دروازه به بیرون رفت. شیخ دیاباته در نوک حمله استقلال برای گلزنی بی‌تابی می‌کند و چند بار دروازه شهاب گردان را به خطر می‌اندازد. ذوب آهن در بیشتر اوقات نیمه اول حالت دفاعی گرفته و سعی کرد از هر موقعیتی برای ضدحمله استفاده کند. با توجه به یک گل برتری این تیم، طبیعتا این شیوه مطلوب مجتبی حسینی سرمربی ذوبی‌هاست.  
در دقایق پایانی نیمه اول، ذوب‌آهن همچنان به صورت فشرده دفاع کرد و راه را بر حملات استقلال بست. این شیوه دفاعی کمی به عصبیت بازیکنان در هر دو تیم منجر شد و استقلالی‌ها در زدن ضربات نهایی ناکام بودند و ذوبی‌ها هم با خطا‌های زیاد دو کارت زرد گرفتند.  

نیمه دوم

آبی‌ها نیمه دوم مسابقه را نیز با حملات پردامنه آغاز کردند و برای تغییر در نتیجه با همه توان روی دروازه ذوب‌آهن هجوم بردند. در میان بازیکنان استقلال، قایدی و محمد نادری تحرک ویژه‌ای داشتند.  
در دقیقه ۵۸ مسابقه سانتر نادری در دهانه دروازه با نوک پای مطهری می‌رفت که به گل تبدیل شود، اما گردان با یک دست توپ را رد کرد.
گل دوم ذوب‌آهن: یک ضد حمله دیگر از سوی بازیکنان ذوب‌آهن و اشتباه عارف غلامی به گل دوم تیم اصفهانی منجر شد. این میلاد جهانی بود که در دقیقه ۶۰ گل دوم ذوب آهن را زد.  
استقلال که انتظار چنین نتیجه‌ای را نداشت باز هم دست از حمله برنداشت و با حضور سه مهاجم همچنان فشار را روی دروازه ذوب‌آهن بیشتر کرد، اما امشب شب شهاب گردان بود.
دیاباته در دقایق ۷۰ و ۷۳ بخت گلزنی داشت که هر دو بار با سد محکم گردان برخورد کرد. استقلال تا دقیقه ۸۰ به ۹ کرنر دست یافت که هیچ کدام قفل دروازه ذوب‌آهن را باز نکرد.
ضربه کاشته مهدی‌پور در دقیقه ۸۲ را نیز شهاب گردان به کرنر فرستاد. ذوب‌آهن همچنان در دفاع از دو گل زده‌اش با اعتماد به نفس ویژه‌ای بازی می‌کند در حالی که استقلال کمی تحلیل رفته و در ضربات نهایی پراشتباه است.
در دقایق پایانی مسابقه همچنان ذوب‌آهن با چنگ و دندان و با کمترین اشتباه از اندوخته‌اش دفاع کرد. حضور آرمان رمضانی و سعید مهری در ترکیب استقلال هم نتوانسته خللی در دفاع ذوب‌آهن ایجاد کند. حتی نیمکت استقلال هم عصبی شده‌اند و بهزاد غلامپور از داور کارت زرد می‌گیرد.
آخرین تلاش‌های استقلال هم به نتیجه نرسید و بازی با نتیجه عجیب ۲-۰ به سود ذوب‌آهن به پایان رسید تا آبی‌ها با شکست ناباورانه به مصاف پرسپولیس بروند. ذوب آهن راه شکست استقلال را برای دربی جمعه شب به پرسپولیس نشان داد.  

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی