تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

سپاهان ۱ ـ پرسپولیس ۱؛ ال‌مساوی‌کو!

در ادامه مسابقات هفته بیست و دوم لیگ برتر، بازی حساس سپاهان ـ پرسپولیس ملقب به ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران با تساوی به پایان رسید.

کد خبر: ۹۰۵۹۸
۲۰:۳۹ - ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰

سپاهان پرسپولیس

 

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: حساس‌ترین مسابقه این هفته لیگ برتر به میزبانی اصفهان و بین سپاهان و پرسپولیس به جریان افتاده در حالی که از ساعاتی قبل حواشی پرماجرایی این بازی را احاطه کرده بود. باز هم هواداران دو تیم که امکان حضور در ورزشگاه نقش جهان را ندارند با تجمع در مقابل هتل محل اردوی دو تیم، توجه رسانه‌ها را به خود جلب کردند.

کار به جایی رسید که بر اساس گفته دست‌اندرکاران پرسپولیس، اتوبوس این تیم با تاخیر نیم‌ساعته توانست بازیکنان سرخ‌پوش تهران را سوار کند. این بازی با قضاوت بیژن حیدری همراه خواهد بود که بازی‌های مهمی را در این فصل سوت زده است.

بازی سرنوشت‌ساز پرسپولیس و سپاهان در حالی به میزبانی طلایی پوشان برگزار می‌شود که آن‌ها در صورت شکست پرسپولیس، جایگاه خود در صدر جدول را تثبیت خواهند کرد اما در غیر این صورت سرخپوشان همچنان شانس بازگشت به صدر جدول را خواهند داشت.

ترکیب سپاهان: پیام نیازمند، گئورگی ولسیانی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، سروش رفیعی، احسان حاج‌صفی، محمدرضا حسینی، محمد محبی و سجاد شهباززاده

ترکیب پرسپولیس: حامد لک، محمد حسین کنعانی زادگان، سیدجلال حسینی، سیامک‌ نعمتی، وحید امیری  احمد نوراللهی، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه، مهدی ترابی، احسان پهلوان و شهریار مغانلو

ال‌کلاسیکوی فوتبال ایران در شرایطی به دیدار هم رفته‌اند که در 15 دقیقه نخست حتی بدون حضور تماشاگران نیز بازیکنان تحت تاثیر اتمسفر مسابقه بوده و 15 دقیقه نخست را با احتیاط لازم دنبال کردند. در دقایق اولیه سپاهان کمی هجومی‌تر بود اما پرسپولیس حوالی دقیقه 15 با دو حمله خطرناک حریف خود را تا حدی عقب راند. شوت مهدی ترابی خطرناک بود.

محمد محبی هم در دقیقه 19 جلوی دروازه پرسپولیس ضربه سر کم‌دقتی زد که با فاصله کمی از کنار دروازه بیرون رفت. 

در یک حرکت تاکتیکی و گروهی جذاب از جناح چپ پرسپولیس در دقیقه 22، توپ در گوشه محوطه جریمه به احسان پهلوان رسید و شوت او هم به فاصله کمی از کنار دروازه به بیرون رفت.

یک دقیقه بعد هم ضربه کاشته امید عالیشاه را پیام نیازمند در آسمان مال خود کرد.

در پی آسیب‌دیدگی امید عالیشاه در دقیقه 29، عیسی آل‌کثیر به جای او وارد زمین شد تا نخستین تعویض پرسپولیس زودتر از انتظار اتفاق بیفتد. 

محمد محبی با یک شوت سرکش اما در هوا، بازی را در دقیقه 31 به حالت عادی خود برگرداند. به فاصله کمی حرکت ترابی در عمق خط دفاعی سپاهان با پاس او به احسان پهلوان همراه شد اما نیازمند در نزدیکی خط شش قدم راه توپ را بست و دو بازیکن به هم برخورد کردند. ترابی هم در این صحنه از داور کارت زرد دریافت کرد.

پرسپولیس در دقیقه 37 دو شوت پیاپی را به سوی دروازه سپاهان شلیک کرد که هر دو بار نیازمند توپ را برگرداند. بلافاصله سپاهان این حمله را با حضور در محوطه جریمه پرسپولیس پاسخ داد که ضربه حاج‌صفی از بالای تیر افقی دروازه به بیرون رفت. 

در فاصله 5 دقیقه تا پایان نیمه اول دو تیم بازی نسبتا خوبی از خود به نمایش گذاشتند و چند بار دروازه‌ها تهدید شد اما سهم پرسپولیس در ایجاد خطر جدی کمی بیشتر بود. 

پرسپولیس در دقیقه 45 نیز صاحب یک ضربه کاشته شد که ارسال نرم ترابی را نیازمند در اختیار گرفت. کرنر سپاهان در دقیقه 47 نیز آخرین اتفاق بازی بود که در یک رفت و برگشت به سروش رفیعی رسید و شوت او نیز از کنار به تور دروازه حامد لک برخورد کرد.

نیمه دوم 

بازی در 45 دقیقه دوم با میدانداری و حمله پرسپولیس آغاز شد اما خطر مهمی روی دروازه زردهای سپاهان ایجاد نشد. پرسپولیس سعی کرد با پرس حریف در منطقه دفاعی آنها، اجازه بازی‌سازی را از سپاهان بگیرد.

گل اول پرسپولیس: بالاخره حملات پرسپولیس در دقیقه 55 به ثمر نشست. کرنر از چپ را ترابی ارسال کرد و در شلوغی جلوی دروازه کامیابی نیا توپ را با یک حرکت آکروباتیک به دهانه دروازه انداخت و عیسی آل‌کثیر هم سرضرب توپ را به طاق دروازه کوبید.  

در دقیقه 58 شوت ضربدار امید نورافکن را حامد لک مهار کرد و حمله سپاهان را ناکام گذاشت. در فاصله دقایق 60 تا 70 بازی ریتم سریع‌تری به خود گرفت و هم پرسپولیس و هم سپاهان خطرهای جدی را روی دروازه هم ایجاد کردند. زردهای سپاهان با حرکت های نورافکن و شهباززاده و پرسپولیس با ترابی سعی در گشودن دروازه یکدیگر داشتند.

سپاهان در فاصله دقیقه 70 تا 80 تلاش بیشتری برای تغییر در نتیجه انجام داد و حملات سروش رفیعی، شهباززاده و محبی چند بار حامد لک را تحت فشار قرار داد اما توپ‌های میزبان گل نشد.

گل اول سپاهان: ممارست زردهای اصفهان بالاخره در دقیقه 87 نتیجه داد. حمله سپاهان با شوت محمد محبی و برخورد توپ به مدافع پرسپولیس همراه شد و با تغییر مسیر توپ، حامد لک نیز در مهار آن ناکام ماند و بازی به تساوی کشیده شد. 

بازی در وقت اضافی هم با حرارت بسیار دنبال شد و در دقیقه 93 ضربه کاشته نوراللهی روی سر کامیابی‌نیا نشست و با بدشانسی او در فاصله کمی به بیرون رفت. 

در دقیقه 95 بازی نیز برخورد توپ به دست احسان پهلوان با اعتراض سپاهانی‌ها همراه شد اما داور بازی اعلام خطا نکرد و سوت پایان را کشید تا دو تیم از بازی ال‌کلاسیکو یک امتیاز دشت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی