تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

نبرد قهرمانی در اسپانیا و انگلیس؛ بارسا ـ اتلتیکو و سیتی ـ چلسی

در میان بازی‌های باشگاهی پرتعداد در اروپا، دو دیدار ویژه در لالیگا و لیگ جزیره ممکن است به معرفی قهرمان پیش از پایان بازی‌ها منجر شود.

کد خبر: ۹۰۴۰۴
۱۶:۵۶ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

کومان و گواردیولا

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: امشب در ورزشگاه اتحاد در منچستر، یک پیروزی اقتصادی هم می‌تواند آبی‌های این شهر را قهرمان فصل جاری لیگ برتر انگلستان کند. رقیب، اما بسیار سرسخت و مقاوم است. عصر امروز من‌سیتی و چلسی در شرایطی به دیدار هم خواهد رفت که باید ۸ خرداد نیز در استامبول فینال لیگ قهرمانان اروپا را برگزار کنند. امشب دومین رویارویی مستقیم پپ گواردیولا و توماس توخل در چند هفته اخیر است. دو مربی جوان و نوآور که موفقیت‌های آشکاری در تیم‌هایشان ایجاد کرده‌اند.

توتو با چلسی موفق شد در نیمه نهایی جام حذفی انگلستان سیتیزن‌ها را ببرد و به فینال برسد و پپ هم بعد از چند بازی سنگین و حساس، حالا با به دست آورده جام اتحادیه می‌خواهد امشب تیمش را به ۸۳ امتیاز برساند و در فاصله ۴ هفته تا پایان لیگ برتر، تیمش را قهرمان کند و فارغ‌البال به فینال اروپا فکر کند. اگر امشب آبی‌های منچستر برنده مسابقه خانگی شوند نهمین قهرمانی لیگ در ۱۲ سال کار گواردیولا هم ثبت می‌شود که یک رکورد استثنایی و خارق‌العاده است.

به همین خاطر است که پپ اعلام کرده که با وجود رویارویی دو تیم در فینال اروپایی، امشب، اما تمام حواس او به همین مسابقه است و نمی‌خواهد بازی استامبول تمرکز او را به هم بزند: «وقتی جام قهرمانی لیگ برتر در دست ما نیست دلیلی ندارد که تنها فکر ما فینال اروپایی باشد. من در این موارد خیلی محتاط هستم. فکر می‌کنم وقتی هنوز جام را به دست نیاوردیم نباید پیشاپیش در مورد آن حرف بزنیم.»

سرمربی اسپانیایی می‌گوید قهرمانی در لیگ داخلی همیشه اولویت او نسبت به موفقیت در اروپا است در اثبات این ادعا هم می‌توان به موفقیت سیتی در چهار فصل اخیر اشاره کرد و این که من‌سیتی در آستانه کسب عنوان سوم لیگ برتر است. پپ گفته است: «همیشه گفته‌ام لیگ برتر مهمترین عنوان است. شاید از نظر مالی برای باشگاه، صعود به فینال لیگ قهرمانان مهمترین چیز باشد، اما بدون شک مهم‌ترین چیز جای دیگری است. البته که لیگ قهرمانان بسیار خاص است و بسیار زیبا، اما قهرمانی در لیگ برتر به معنای ثبات و خیلی چیز‌های دیگر است.»

از جناح مقابل نیز توماس توخل سعی دارد از زاویه خودش به این بازی نگاه کند. توخل که امکان به دست آوردن چهارگانه را با شکست دادن سیتی در ومبلی در جام حذفی از گواردیولا گرفت، بیشتر به بازی استامبول فکر می‌کند. به هر حال آن‌ها شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارند، اما این بازی یک مسابقه دستگرمی خوب برای فینال خواهد بود.

نبرد قهرمانی در اسپانیا و انگلیس؛ بارسا ـ اتلتیکو و سیتی ـ چلسی

توخل درباره این مسابقه گفته است: «بازی شنبه (امشب) هیچ تاثیری در فینال لیگ قهرمانان اروپا نخواهد داشت. فکر می‌کنم فینال در استانبول فارغ از نتیجه امشب، بسیار منحصر به فرد خواهد بود. مهم نیست که ما برنده می‌شویم یا آن‌ها یا حتی اگر مساوی کنیم.»

نکته جذاب این مسابقه این است که هر دو تیم در بهترین فرم خود قرار دارند. سیتی ۲۰ بازی از ۲۲ بازی اخیر خود را برده که یک رکورد عجیب است و در مقابل هم چلسی با توخل در ۱۱ بازی از ۱۵ بازی، کلین شیت کرده است. امشب ساعت ۲۱ به وقت تهران، ورزشگاه اتحاد، دیگ جوشان فوتبال خواهد بود.

عصرانه داغ در نوکمپ

بازی دیگر امشب بین بارسا و اتلتیکو مادرید که از ساعت ۱۸:۴۵ آغاز می‌شود نیز از مهم‌ترین رقابت‌های اروپایی است. رقابت سخت و نفسگیر اتلتیکو با رئال و بارسا در این فصل لالیگا به حساس‌ترین برهه خود رسیده و در فاصله ۴ هفته مانده به پایان لیگ اسپانیا، برخورد کومان و سیمئونه می‌تواند تکلیف دو تیم را برای به دست آوردن قهرمانی تا حدی روشن کند. فردا شب هم رئال با سِویا روبرو خواهد شد که هم‌اکنون در رتبه چهارم جدول ایستاده است.

دیدار دو تیم اول و سوم جدول لالیگا، امشب در حالی روی می‌دهد که بارسلونا تنها دو امتیاز با اتلتیکوی پیشتاز فاصله دارد و برای رسیدن به قهرمانی و خروج از بحران‌های اخیر، امشب بهترین فرصت است. اتلتیکو هم با کسب پیروزی در بازی امروز می‌تواند دست‌کم یکی از مدعیان قهرمانی را تقریبا از دور خارج کند. شاگردان سیمئونه در برهه‌ای از فصل ۱۳ امتیاز از تیم دوم جلو بودند، اما حالا نفس‌های رئال، بارسا و سویا را پشت گوش خود حس می‌کنند.

کومان سیمئونه

 

بارسا در شرایطی به مصاف اتلتیکو مادرید می‌رود که رونالد کومان را به دلیل محرومیت بر روی نیمکت خود نمی‌بیند. کومان به دلیل اظهارات تندش در مورد داوری، دو جلسه محروم است و مشخص نیست غیبت او تا چه حد روند موفقیت‌آمیز بارسلونا در ۲۰ بازی اخیر را تحت تاثیر قرار دهد. آبی اناری‌ها در ۱۹ بازی اخیر خود ۱۶ پیروزی به دست آورده‌اند و طبیعتا سه امتیاز بازی امشب برای آن‌ها اهمیتی حیاتی خواهد داشت.

کومان درباره بازی گفته است: «نمی‌دانم نتیجه بازی تعیین‌کننده قهرمانی خواهد بود یا نه، اما بدون شک مهم خواهد بود. چند ماه قبل نمی‌توانستیم موقعیتی که اکنون به دست آوردیم را نمی‌توانستیم تصور کنیم، اما به هر حال الان با دو تیم برای قهرمانی در لیگ می‌جنگیم و باید در همه بازی‌ها پیروز شویم. مطمئنم که اگر در همه بازی‌ها پیروز شویم قهرمان خواهیم شد!»

از آن سو نیز اتلتیکو با کسب سه پیروزی در ۶ بازی اخیر خود به نوکمپ می‌آید و دیگو سیمئونه نیز همچنان در تلاش برای به دست آوردن نخستین پیروزی خود مقابل بارسلوناست هر چند که خود را بی‌تفاوت نشان می‌دهد. مربی آرژانتینی اتلتیکو گفته است که برای بازی امشب برنامه خاصی ندارد: «همانطور که تا به حال دیده‌اید ما در این فصل با ایده‌ای روشن و واضح بازی می‌کنیم. ما زیاد تغییر نمی‌کنیم و با استفاده از نقاط قوت‌مان سعی می‌کنیم بازی خوبی ارائه کنیم.»

سیمئونه درباره رقیب نامدار خود نیز گفته است: «بارسا توانسته در نیم فصل دوم امتیازات زیادی به دست بیاورد و تیم کومان خوب بازی می‌کند. کومان و بازیکنانش در بهبود موقعیت خود پس از نیم فصل اول خوب بوده‌اند. ما به دنبال این هستیم که بازی را به سمتی که می‌خواهیم پیش ببریم و بازی خودمان را انجام دهیم.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی