تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

واکسیناسیون بیماران زمینه‌ای در البرز به زودی آغاز می‌شود

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: تا کنون بیماران هموفیلی، تالاسمی و کلیوی استان به طور کامل واکسینه شده و تزریق به بیماران صعب العلاج نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

کد خبر: ۹۰۳۱۰
۱۲:۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

واکسیناسیون بیماران زمینه‌ای

دیدارنیوز ـ کوروش سلیمی با اینکه در تقویم جهانی امروز (۱۸ اردیبهشت) به عنوان روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج نامگذاری شده، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی البرز بیماران هموفیلی، تالاسمی، ام اس، نارسایی کلیوی و دیالیز را به عنوان بیماران خاص تحت پوشش خود قرار داده است.

وی ادامه داد: علاوه براین، انواع بیماران سرطانی، اوتیسم، پیوند شده‌ها و بیماران پروانه‌ای نیز جزء بیماران صعب العلاج از خدمات ویژه‌ای برخوردار هستند.

وی توضیح داد: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ بیمار هموفیلی، ۳۰۰ بیمار تالاسمی، ۵۰۰۰ بیمار مبتلا به ام اس، ۱۲۰۰ بیمار کلیوی و ۵۲۰۰ سرطانی تحت پوشش خدمات درمانی استان قرار دارند.

این مسئول تاکید کرد: بیماران کلیوی یک روز در میان باید برای دیالیز به بیمارستان مراجعه کنند که شش مرکز دولتی، شش مرکز خصوص، یک مرکز تامین اجتماعی و یک مرکز خیریه به آن‌ها خدمات رسانی می‌کند.

وی ادامه داد: سال گذشته دستگاه‌های دیالیز استان نوسازی شده و می‌توان گفت تخت‌های موجود هم بخش زیادی از نیاز بیماران را پاسخ می‌دهد.

سلیمی تصریح کرد: بیماران ام اس استان دارو‌های ایرانی خود را به صورت رایگان و دارو‌های خارجی را هم با بخش کمی از مبلغ کل دریافت می‌کنند.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: برای بیماران سرطانی که نیاز به شیمی درمانی دارند هم سه بیمارستان استان فعال است و به دنبال راه اندازی یک مرکز دولتی اشعه درمانی هم هستیم.

وی در پاسخ به اینکه وضعیت تزریق واکسن کرونا به بیماران خاص و صعب العلاج استان چطور بوده، گفت: تزریق واکسن به این افراد از یک ماه پیش آغاز شده و تا کنون بیماران هموفیلی، تالاسمی و کلیوی استان به طور کامل واکسینه شده و تزریق به بیماران صعب العلاج نیز در مراحل پایانی قرار دارد.

سلیمانی توضیح داد: با پایان تزریق واکسن به این بیماران، مرحله واکسیناسیون بیماران زمینه‌ای مثل دیابتی‌ها آغاز می‌شود.

وی گفت: اگر بیمار صعب العلاج و یا خاص از فرایند واکسیناسیون جا مانده باید با در دست داشتن مدارک به معاونت درمان دانشگاه مراجعه کند تا از زمان و مکان تزریق واکسنش مطلع شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی