تیتر امروز

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار اردن؛ نتانیاهو می‌خواهد آمریکا را وارد تقابل با ایران کند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش
یادداشت اختصاصی دیدار؛ چالش ایران و اسرائیل از زاویه‌ای دیگر

شاخه‌های زیتون از میان زبانه‌های آتش

برخی حقایق، معادلات، ملاحظات، مراودات و هماهنگی‌های خاص بین‌المللی در میانه‌های آتش بین ایران و اسرائیل، جان مایه یادداشت اسفندیار عبداللهی است که آینده روابط ایران با آمریکا و اسرائیل را تصویر...
اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

اسپانیا، رفت و برگشت در دویست و پنجاه صفحه

ارزاقی، رمان‌نویسی است که از ابتدا درد و دغدغه مهاجرت داشته و در تک‌تک آثارش این دغدغه‌مندی ملموس است؛آنچه می‌خوانید توضیحی است که حامد شجاعی بر سفرنامه این نویسنده نوشته است.

افشای تلاش دولت ترامپ برای کسب سوابق تلفنی و ایمیلی خبرنگاران واشنگتن‌پست

بر اساس یک گزارش جدید، وزارت دادگستری در دولت دونالد ترامپ به سوابق تماسهای تلفنی خبرنگاران واشنگتن پست دست یافته و تلاش کرده به سوابق ایمیلیهای آنها در ارتباط با گزارشهایشان در مورد تلاشهای روسیه برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دسترسی پیدا کند.

کد خبر: ۹۰۳۰۳
۱۱:۵۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

افشای تلاش دولت ترامپ برای کسب سوابق تلفنی و ایمیلی خبرنگاران واشنگتن‌پست

دیدارنیوز - به نقل از پایگاه هیل، واشنگتن پست روز جمعه گزارش کرد، چند خبرنگار سابق و فعلی واشنگتن پست شامل الن ناکاشیما، گرگ میلر و آدام انتوس نامه‌هایی از سوی وزارت دادگستری آمریکا دریافت کرده‌اند که در این نامه‌ها به آنها اطلاع داده شده که وزارت دادگستری به موجب یک فرآیند قانونی به سوابق مربوط به شماره تماس‌های آنها برای بازه زمانی ۱۵ آوریل ۲۰۱۷ تا ۳۱ ژوئیه ۲۰۱۷ دست یافته است.

بر اساس این گزارش، این نامه‌ها شامل شماره تماسهای تلفن همراه، خانه و محل کار این خبرنگاران در دوره زمانی شرح داده شده در نامه بوده‌اند. آنها همچنین گفتند که وزارت دادگستری آمریکا تلاش کرده به "سوابق ارتباطی خارج از محتوا" در ارتباط با حسابهای ایمیل کاری این خبرنگاران دسترسی پیدا کند اما این وزارتخانه هرگز اطلاعات مربوط به آن را دریافت نکرده است.

وزارت دادگستری آمریکا به درخواست پایگاه هیل برای اظهار نظر درباره این گزارش پاسخ نداد.

واشنگتن پست فاش ساخت که مقامهای دولتی به دنبال سوابق تلفنی این خبرنگاران رفته‌اند

کامرون بار، دبیر اجرایی موقت واشنگتن پست گفت: ما شدیدا از این مورد استفاده از قدرت دولت به منظور دسترسی پیدا کردن به ارتباطات خبرنگاران ناراحت هستیم. وزارت دادگستری آمریکا باید فورا دلایلش را در خصوص این نفوذ به فعالیتهای خبرنگاران مشغول به انجام کارشان تصریح کند و متمم اول قانون اساسی آمریکا از فعالیتهای آنها محافظت می‌کند.

در نامه‌های فرستاده شده برای این خبرنگاران مشخص نشده که چه زمان اطلاعات کسب شده‌اند اما وزارت دادگستری آمریکا به واشنگتن پست گفت که این تلاشها در سال ۲۰۲۰ شروع شدند. سوابق تلفنی که وزارت دادگستری آمریکا به دست آورده شامل زمان برقرار تماسها، مخاطب تماسها و مدت زمان طول کشیدن گفتگوهای تلفنی هستند.

این در حالی است که رخ دادن چنین تلاشهایی از سوی وزارت دادگستری نادر بوده و باید از سمت دادستان کل رخ دهند. ویلیام بار، که بخش عمده سال ۲۰۲۰ را به عنوان دادستان کل و رهبر وزارت دادگستری خدمت کرده از اظهار نظر درباره گزارش واشنگتن پست خودداری کرد.

مارک ریموندی، یک سخنگوی وزارت دادگستری اظهار کرد: وزارت دادگستری هر چند که به ندرت این کار را می‌کند اما زمانی که فرآیند قانونی دستیابی به سوابق تماسهای تلفنی و سوابق ایمیلی خارج از محتوا در ارتباط با اعضای رسانه‌ها را در چارچوب تحقیقات مجرمانه درباره افشای غیرمجاز اطلاعات طبقه بندی شده پیگیری میکند، از رویه‌های جا افتاده تبعیت می‌کند.

او اضافه کرد: اهداف این تحقیقات گیرنده‌های مربوط به رسانه‌های خبری نیستند بلکه کسانی هستند که به اطلاعات دفاعی ملی دسترسی داشته و آنها را در اختیار رسانه‌ها قرار داده‌اند و به این ترتیب در حفاظت از آنها که طبق قانون الزامی است کوتاهی کرده‌اند.

در نامه‌های فرستاده شده برای خبرنگاران مشخص نشده که چرا سوابق آنها درخواست شده اند، اما واشنگتن پست نوشت که در حوالی اواخر دوره زمانی شرح داده شده در نامه ها، خبرنگاران گزارشی درباره یک گفتگوی مربوط به سال ۲۰۱۶ بین سناتور سابق جف سشنز و سرگئی کیسلیاک، سفیر وقت روسیه در آمریکا با موضوع کمپین ترامپ نوشته بودند. آنها همچنین درباره تلاشهای دولت اوباما برای مبارزه با مداخله انتخابات روسیه در سال ۲۰۱۶ نیز مطلب نوشته بودند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی