تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

خبر خوش وزیر آموزش و پرورش درباره جمع‌آوری مدارس خشت و گِلی

وزیر آموزش و پرورش از جمع‌آوری مدارس با سازه خشت و گل خبر داد این در حالی است که در سال ۹۷ تعداد هزار مدرسه خشت و گلی داشته‌ایم.

کد خبر: ۹۰۱۱۶
۱۳:۲۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

وزیر آموزش و پرورش جمع‌آوری مدارس خشت و گِلی

دیدارنیوز ـ محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاح بیش از هزار کلاس درس که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور رییس‌جمهوری برگزار شد، گفت: در دولت تدبیر و امید هر روز ۲۸ کلاس درس تاسیس شد و ۱۶ هزار فضای آموزشی با ۸۱ هزار و ۵۰۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسید. همچنین بودجه عمرانی کشور برای مدرسه‌سازی در سال ۹۹ افزایش ۷.۵ برابری داشت.

حاجی میرزایی ادامه داد: از سوی دیگر، ۱۰.۵ درصد از تعداد مدارس نیازمند به تخریب و بازسازی کاسته شد و در ۵ سال اخیر این تعداد از ۳۰ درصد کل مدارس به ۱۹.۵ درصد کاهش یافت.

وی با اشاره به ۲ برابر شدن کلاس‌های درس در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹ افزود: متوسط سرانه آموزشی به ازای هر دانش‌آموزش از چهار و هشت دهم در سال ۹۲ به پنج و دو دهم در سال ۹۹ افزایش یافته است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین اعلام کرد که تعداد جمعیت دانش‌آموزی همه ساله افزایش دارد و با ۸۰۰ هزار افزایش تعداد دانش‌آموز روبرو بودیم.

وی در ادامه به مشارکت خیرین در مدرسه‌سازی اشاره کرد و گفت: اعتبارات از ۵۵۰ میلیون تومان در سال ۹۲ به ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ افزایش پیدا کرد و میزان اعتبارات دولتی در فاصله سال‌های ۹۲ تا ۹۹، ۱۰ برابر شده است.

حاجی میرزایی درباره مشارکت مردم در طرح آجر به آجر توضیح داد: سال گذشته طرح آجر به آجر را برای مشارکت عمومی طراحی کردیم و تاکنون بیش از یک میلیون نفر از مردم با آورده‌های اندک به این نهضت بزرگ پیوستند.

وی همچنین اعلام کرد که در این دولت همه بخاری‌های نفتی در مناطقی که دارای زیرساخت گاز بود، جمع‌آوری و ۲۷۶ هزار کلاس به سیستم گرمایشی استاندارد مجهز شد.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، هر روز ۸۹ کلاس از نظر سیستم گرمایشی ایمن و همه مدارش خشت و گلی جمع شد این در حالی است که در سال ۹۷ تعداد هزار مدرسه خشت و گلی داشتیم.

حاجی میرزایی گفت: امروز همه مدارس خشت و گلی با مدارس ایمن جایگزین شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی