تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

اختلاف‌نظر میان ایران و آمریکا مذاکرات وین را به بن بست می‌کشاند

وجود اختلاف‌نظرهای اساسی میان مقامات تهران و واشنگتن بر سر تدابیر لازم برای بازگشت به برجام و محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران، روند مذاکرات هسته‌ای وین را با چالشهایی جدی روبرو کرده است.

کد خبر: ۹۰۰۶۵
۱۱:۲۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

اختلاف‌نظر میان ایران و آمریکا مذاکرات وین را به بن بست می‌کشاند

دیدارنیوز - به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، تنی چند از دیپلمات‌های اروپایی و مقامات پیشین دولت ایالات متحده در گفتگو با خبرنگار آکسیوس مدعی شدند که مذاکرات وین به دلیل اختلاف‌نظر میان تهران و واشنگتن بر سر تدابیر لازم جهت بازگشت به برجام و محدودسازی برنامه هسته‌ای ایران با یک بن بست روبرو شده است.

در شرایطی که دولت آمریکا مدعی است هر توافق برای احیای برجام باید شامل پایبندی کامل ایران به تعهدات پیشین خود باشد، ایران موضعی کاملاً متفاوت اتخاذ کرده است. یکی از اختلاف نظرهای اساسی میان تهران- واشنگتن به تصمیماتی مربوط می‌شود که قرار است در مورد سانتریفیوژهای جدید و پیشرفته‌ای که ایران در تأسیسات هسته‌ای خود نصب کرده، گرفته شود.

هرگونه توافق جدید ممکن است در مورد اینکه آیا ایران می‌تواند همچنان از این سانتریفیوژها استفاده کند یا خیر، تصمیم‌گیری کند و اینکه اگر استفاده از آنها برای ایران غیرمجاز شود، آیا لازم است این سانتریفیوژها از ایران خارج شده و یا اینکه صرفاً از محل نصب خود جدا شده و در ایران انبار شوند.

این اختلاف نظرها نشان می‌دهد که اکثر گفتگوها پیرامون برنامه هسته‌ای ایران بر اختلاف نظرها پیرامون تحریم‌هایی که باید از سوی آمریکا لغو شود، متمرکز شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که در این حوزه پیشرفت ملموسی حاصل شده است، اما کارگروه جداگانه‌ای که به بحث هسته‌ای این معادله رسیدگی می‌کند، تقریباً به هیچ پیشرفتی دست نیافته است.

گفته می‌شود که آخرین دور مذاکرات وین تاکنون پیشرفت قابل توجهی نداشته و به دلیل برگزاری نشست «جی ۷» نیز به طور موقت متوقف شده است. پیش بینی می‌شود که دور جدید مذاکرات وین از جمعه آینده از سر گرفته شود.

گفتنی است که روز ۲۰ ماه مه سال جاری، توافق موقتی که به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه نظارت بر برخی تأسیسات هسته‌ای ایران را می‌داد، منقضی می‌شود. جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده که پس از این تاریخ، دوربین‌های نظارتی آژانس را در سایت‌های هسته‌ای خود خاموش کرده و بدین ترتیب، دسترسی این نهاد بین‌المللی برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران به طور کامل قطع می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی