تیتر امروز

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حزب الله به اسرائیل هشدار داد؛ ایران را تحریک نکنید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

ظریف در پایان هفته آینده به امارات می‌رود

منابع آگاه ایرانی به العربی الجدید گفتند که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به زودی به امارات می‌رود و احتمالاً این دیدار در پایان هفته آینده انجام خواهد شد.

کد خبر: ۹۰۰۳۲
۰۹:۵۱ - ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰

ظریف

دیدارنیوز - منابع آگاه ایرانی به العربی الجدید گفتند که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به زودی به امارات می‌رود و احتمالاً این دیدار در پایان هفته آینده انجام خواهد شد. این منابع با اشاره به اینکه طی دوره اخیر تماس‌هایی بین تهران و ابوظبی برقرار شده و این دیدار در نتیجه این رایزنی‌ها صورت می‌گیرد، اظهار داشتند که سفر ظریف به امارات "تقریباً قطعی شده و در دستور کار وزیر امور خارجه ایران قرار گرفته است"

 این منابع با اشاره به اینکه طی دوره اخیر تماس‌هایی بین تهران و ابوظبی برقرار شده و این دیدار در نتیجه این رایزنی‌ها صورت می‌گیرد، اظهار داشتند که سفر ظریف به امارات "تقریباً قطعی شده و در دستور کار وزیر امور خارجه ایران قرار گرفته است"

منابع آگاه ایرانی در مورد دستور کار این دیدار گفتند، هدف آن بازگرداندن روابط به وضعیت قبلی، تقویت روابط و کاهش تنش‌ها در منطقه است و به احتمال زیاد امارات متحده عربی سفیر خود را به تهران بازگرداند.

امروز، چهارشنبه، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، در جلسه هیئت دولت اعلام کرد که تلاش‌های اسرائیل برای فاصله گرفتن کشور‌های منطقه از ایران "در مسیر شکست است" و افزود که "امروز روز عزای صهیونیست‌ها است. "

در همین زمینه، گزارش‌های رسانه‌ای توجهات را به جلسات مقامات ایرانی و سعودی که با میانجیگری عراق و با هدف حل اختلافات بین آن‌ها و از سرگیری روابط دیپلماتیک انجام می‌شود، جلب کرده اند. از سال ۲۰۱۶ و به دلیل حمله به سفارت عربستان در تهران و همچنین کنسولگری عربستان در مشهد، توسط معترضین ایرانی به اعدام نمر باقر النمر روحانی شیعه سعودی، روابط دیپلماتیک ایران و عربستان قطع شده است.

در آن زمان، امارات متحده عربی نیز روابط خود با ایران را به دلیل این حادثه تنزل داده بود. سفر آینده ظریف اولین سفر یک مقام ارشد ایرانی به امارات از زمان متشنج شدن روابط از ۵ سال پیش تا کنون است.

منبع: انتخاب
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی