تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

حکایت دو پرتغالی؛ مورینیو در رُم و ویاش بوآش در رالی!

مورینیو و ویاش بوآش دو مربی مشهور پرتغالی در دو سر یک ماجرای پرهیجان قرار گرفته‌اند.

کد خبر: ۸۹۹۴۰
۱۴:۴۰ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

حکایت دو پرتغالی؛ مورینیو در رُم و ویاش بوآش در رالی!

دیدارنیوز ـ سرویس ورزشی: در یکی دو روز اخیر ماجرا‌های دو مربی مشهور پرتغالی توجه زیادی را در دنیا به سوی خود جلب کرده است. ژوزه مورینیو که تا چند روز پیش سرمربی تاتنهام بود و به دلیل ناکامی از این تیم کنار گذاشته شد، فصل آینده را باید در ایتالیا بگذراند؛ و آن یکی یعنی آندره ویاش بوآش که با پورتو نام خود را بلندآوازه کرد و روی نیمکت چلسی هم نشست نیز سر از مسابقات اتومبیلرانی درآورده است. عجیب نیست؟

بازگشت «مو» به ایتالیا

در کنار انواع فعالیت‌هایی که دَن فریدکِین در امپراتوری خود دارد به نظر می‌آید مالکیت باشگاه آ اس رم در ایتالیا یک ماجرای ویژه است. فریدکین که در هالیوود به عنوان تهیه‌کننده و کارگردان فعالیت زیادی دارد، دیروز سناریویی جذاب و پرکشش را برای فصل آینده تیمش معرفی کرد و آن معرفی ژوزه مورینیو در مقام سرمربی فصل بعد است. چه کسی انتظار چنین توسعه و تحولی را داشت؟ هیچ کس!

به این ترتیب از ماه جولای آینده ژوزه مورینیو که ظاهرا در ایتالیا به او اختصارا «مو» گفته می‌شود، به کالچو و فوتبال ایتالیا باز می‌گردد و تا آن موقع پائولو فونسکا مربی اخراج شده رم، بالای سر تیم خواهد ماند. قرارداد مورینیو ۳ ساله است و از حالا می‌توان حدس زد که ژوزه چه جو و فضایی به فوتبال ایتالیا خواهد بخشید.

جالب است که این خبر کمتر از دو روز پس از مسجل شدن قهرمانی اینتر میلان در فصل جاری سری آ منتشر شد در حالی که آخرین قهرمانی اینتر را هم مورینیو به این باشگاه هدیه کرده بود. در واقع در فصل ۲۰۰۹، اینتر میلان با ژوزه سه گانه‌ای تاریخی به دست آورد.

اما تیاگو پینتو مدیر ورزشی باشگاه رم در قلب ماجرای تعقیب مورینیو بود. وی پس از اخراج فونسکا، با مدیر سابق تاتنهام در تماس بود، فونسکا را از مذاکرات آگاه کرد و مالک باشگاه را هم متقاعد کرد که با سرعت و سکوت پیش برود.

پس از بدبختی بزرگی که پس از شکست حیرت انگیز ۶-۲ مقابل منچستر یونایتد در بازی رفت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا گریبان رم را گرفت حالا دعوت از نام بزرگی مثل مورینیو باعث افزایش چشمگیر اعتماد به باشگاه رم و حتی این شهر شده است. رم پس از آن شکست فاجعه‌بار در سری آ، از رتبه سوم تا رده هفتم سقوط کرد و در کوپا ایتالیا هم به اسپزیا باخت؛ بنابراین برای گریز از این ورطه، یک اتفاق بزرگ مورد نیاز بود، اما هیچ کس انتظار چنین چیزی را هم نداشت. از زمان اعلام این خبر، فقط یک ماجرا در رم دیده می‌شود، برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی بی‌وقفه اطلاع‌رسانی می‌کنند و طرفداران جیالوروسی سرخوش هستند و بدبختی اخیر را فراموش کرده‌اند.

کارنامه مورینیو به عنوان مربی، چشمگیر و پربار است: ۹۹۵ بازی، ۶۳۵ برد، ۱۶۲ باخت، گل زده ۱۹۸۶، گل خورده ۸۹۰ و ۲۰ قهرمانی بزرگ. هر کسی جای هواداران رم باشد از خوشحالی در پوست خود نخواهد گنجید.

 

مورینیو ویاش بوآش

آندره، پشت فرمان سیتروئن

اما اخبار پیرامون آندره ویاش بوآش دیگر مربی فوتبال پرتغالی نیز جالب و البته بامزه‌تر از مورینیو است. شگفت‌انگیز است که ویاش بوآش نیز مثل مورینیو دوره‌ای را در تاتنهام و البته چلسی سپری کرده است. او البته بر خلاف مورینیو به سمت یک باشگاه فوتبال نیست و قصد دارد پشت فرمان یک اتومبیل سرکش و جاده‌ای بسیار خطرناک در مسابقه رالی پرتغال بنشیند. ویاش بوآش که آخرین بار مربی تیم مارسی بوده و نتایج خوبی هم با این تیم نگرفت و نهایتا اخراج شد، حالا در مسابقات رده ۳ رالی جهانی یعنی WRC۳ پشت فرمان خواهد نشست هر چند که این تجربه متفاوت او چندان تعجب نزدیکانش را برنیانگیخته است.

ویاش بوآش ۴۳ ساله، در سال ۲۰۱۸ نیز در مسابقه رالی داکار شرکت کرد و به خاطر تصادف و واژگونی خودرو اش از این مسابقه بسیار سخت و جانفرسا کنار رفت. اما مسابقه‌ای که او در آن حضور خواهد یافت یکی از مراحل مسابقات رالی جهانی در پرتغال است که بین ۲۰ تا ۳۰ می‌برگزار می‌شود و مربی فوتبال نیز پشت فرمان یک سیتروئن C۳ خواهد نشست تا بعد از چند هفته تمرین و آشنایی با این خودرو گرد و خاک به پا کند.

حکایت دو پرتغالی؛ مورینیو در رُم و ویاش بوآش در رالی!





  

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی : ۰
غیر قابل انتشار : ۰
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
0
0
مورینیو عشقه
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی