تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

شیوه نامه «سواد آموزی زندانیان» ابلاغ شد

در راستای تسهیل ارائه خدمات آموزشی به زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد و در راستای اجرای تفاهم‌نامه «همکاری سازمان نهضت سوادآموزی و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی»، سازمان نهضت سوادآموزی شیوه نامه «سواد آموزی زندانیان» را به جهت اجرا به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرد.

کد خبر: ۸۹۸۶۷
۱۱:۵۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

شیوه نامه سواد آموزی زندانیان

دیدارنیوز ـ برای اجرای این شیوه‌نامه، بر اساس مفاد تفاهم‌نامه و دستورالعمل نشست­های هماهنگی و اجرایی بین معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش و معاون سلامت و اصلاح و تربیت اداره کل زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی استان، تشکیل و برنامه ­ریزی لازم باید انجام شود. همچنین؛ با ابلاغ و ارسال این دستورالعمل تمام شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های قبلی مرتبط منتفی است.

گفتنی است؛ در راستای اهداف و سیاست‌های آموزشی و فرهنگی سازمان نهضت سوادآموزی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و همچنین سیاست‌های فرهنگی – تربیتی سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی و به‌منظور ریشه‌کنی بی‌سوادی در زندان‌ها، ارتقای سطح سواد و افزایش قابلیت گروه‌های هدف، این تفاهم‌نامه بین دو سازمان، منعقدشده است.

بر اساس این تفاهم‌نامه که کاهش بی‌سوادی، توسعه و تعمیق سواد و توانمندسازی زندانیان از اهداف آن است؛ برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای آموزش‌دهندگان واجد شرایط معرفی‌شده از سوی ادارات کل زندان‌ها، پشتیبانی و حمایت از مهارت‌آموزی در مراکز یادگیری محلی ایجادشده در زندان‌ها، آموزش زندانیان بی­سواد معرفی‌شده در بانک اطلاعاتی سازمان زندان‌ها از طریق واگذاری به افراد با تمکن­های واجد شرایط و پرداخت هزینه آموزش بر اساس قیمت تمام‌شده هراستان طبق قرارداد منعقده و ... از وظایف سازمان نهضت سوادآموزی است.

ارائه اطلاعات و مشخصات فردی زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد به سازمان نهضت سوادآموزی جهت یادگیری، فراهم کردن فرصت آموزشی برای زندانیان بی‌سواد و کم‌سواد، فراهم آوردن زمینه ادامه تحصیل در صورت جابه‌جایی سوادآموزان زندانی، تأمین فضای آموزشی به‌منظور برگزاری کلاس‌های سوادآموزی در زندان‌ها و ... از وظایف سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی است که در این تفاهم‌نامه است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: زندانیان
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی