تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تاکید وزرای خارجه گروه هفت بر حمایت از راه حل سیاسی در سوریه

وزیر امور خارجه آمریکا گفت، او و همتایانش در گروه هفت مجددا بر تعهد این گروه اقتصادی به حمایت از یک راه حل سیاسی در سوریه و مکانیزم کمک رسانی فرامرزی سازمان ملل تاکید کرده‌اند.

کد خبر: ۸۹۸۵۵
۱۱:۳۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

 وزرای خارجه گروه هفت

دیدارنیوز - به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از طریق توئیتر گفت: بسیاری از همتایان من در گروه هفت به همراه من مجددا بر تعهدمان نسب به یک راه حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری در سوریه و حمایت از قدرت دهی مجدد به مکانیزم کمک رسانی فرامرزی سازمان ملل تاکید کردیم.

به گفته بلینکن، کشورهای عضو گروه هفت به تداوم همکاری به جهت پیشبرد همه جوانب قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل با هدف تسهیل یک راه حل سیاسی در سوریه برای پایان دادن به جنگ جاری در آن میپردازیم.

سازمان ملل در سال ۲۰۱۹ با هدف آشتی برقرار کردن بین دولت سوریه و مخالفان، کمیته ۱۵۰ عضوی قانون اساسی سوریه را با تعداد برابری نمایندگان دولت، مخالفان و جامعه مدنی به راه انداخت.

پنجمین و جدیدترین دور مذاکرات کمیته قانون اساسی سوریه اواخر ژانویه در شهر ژنو برگزار شد. با این حال گی‌یر پدرسون، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه این مذاکرات را "مایوس کننده" خواند چرا که هیچ دستاوردی در قبال مسائل دستور کار خاصی که این دیپلمات قبل از این نشست تعریف کرد، حاصل نکرد.

نشست وزرای گروه هفت در شهر لندن امروز چهارشنبه خاتمه می‌یابد. در این نشست گروه هفت علاوه بر وزیران خارجه کشورهای عضو، نمایندگان استرالیا، هند، آفریقای جنوبی، کره جنوبی و همچنین بروئنی در نقش ریاست آ.سه.آن شرکت دارند.

این نشست وزرای خارجه گروه هفت هدفش زمینه سازی برای نشست رهبران در ماه ژوئن است.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی