تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

پایان دور پنجم مذاکرات مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری لبنان در پایان دور پنجم مذاکرات غیرمستقیم کشورش و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای دریایی تأکید کرد که ادامه این گفت‌وگوها نباید با پیش شرط همراه باشد.

کد خبر: ۸۹۸۳۰
۱۰:۴۴ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰

 مذاکرات مرزی لبنان و رژیم صهیونیستی

دیدارنیوز - به نقل از خبر گزاری اسپوتنیک، ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که میشل عون شامگاه سه‌شنبه و پس از بازگشت اعضای هیئت مذاکره کننده این کشور در پرونده ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی از ناقوره با آنها دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این بیانیه آمده است که میشل عون در جریان این دیدار تأکید کرد که ادامه این مذاکرات غیر مستقیم نباید با پیش شرط همراه باشد.

عون همچنین تأکید کرد که باید قانونی بین‌المللی اساس تضمین تداوم مذاکرات برای دستیابی به یک راه حل عادلانه و منصفانه در چارچوب حفظ منافع لبنان باشد.

طبق بیانیه ریاست جمهوری لبنان، اعضای هیئت مذاکره کننده لبنان میشل عون را در جریان گفت‌وگوهای انجام شده در این دور از مذاکرات با حضور هیئت آمریکایی قرار دادند.

اعضای هیئت مذاکره کننده لبنان همچنین به میشل عون گفتند که رئیس هیئت آمریکایی درخواست کرده است که مذاکرات محدود به منطقه مرزی تحت کنترل سازمان ملل (محدوده حدود ۸۶۰ کیلومتر مربع) باشد؛ مسئله‌ای که از یک جهت بر خلاف طرح لبنان بوده و از جهت دیگر ناقض اصل مذاکرات بدون پیش شرط است.

در همین حال، آویر جندلمن، سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اظهار کرد: پس از گذشت حدود شش ماه سه‌شنبه مذاکرات (غیر مستقیم) میان هیئت‌های لبنان و اسراپیل درباره ترسیم مرزها برگزار شد.
وی افزود: این دور از مذاکرات شش ساعت طول کشید و اعضای هیئت تل‌آویو در پایان یووال اشتاینتس، وزیر انرژی اسرائیل را در جریان جزئیات این نشست قرار دادند.

در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که دور پنجم مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی درحالی پایان یافت که اطلاعاتی درباره احتمال دستیابی دو طرف به پیشرفت در این پرونده منتشر نشده است.

طبق اعلام اسپوتنیک دور پنجم مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی با پیچیدگی‌های فنی همراه بوده است.
خبرگزاری رسمی لبنان نیز در این باره گزارش داد: دور جدید مذاکرات تحت نظارت سازمان ملل و با میانجیگری آمریکا پس از پنج ساعت گفت‌وگو در کمال محرمانگی و به دور از رسانه‌ها پایان یافت.

طبق گزارش این رسانه، طرف لبنانی در جریان این مذاکرات بر حق خود در مرزهای دریایی طبق قانون دریایی به رسمیت شناخته شده بین‌المللی تأکید کرد.

دور پنجم مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و رژیم صهیونیستی سه‌شنبه بعد از پنج ماه توقف در مقر نیروهای حافظ صلح سازمان ملل(یونیفل) در جنوب لبنان انجام شد.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی