تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

دیدار میشل عون با اعضای هیات مذاکره کننده لبنان در پرونده ترسیم مرزهای دریایی

رئیس جمهور لبنان امروز (دوشنبه) نشستی با اعضای هیات مذاکره کننده این کشور در مذاکرات ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی برگزار کرد.

کد خبر: ۸۹۷۰۶
۱۷:۳۰ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

میشل عون

دیدارنیوز - به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دفتر ریاست جمهوری لبنان امروز با انتشار توییتی اعلام کرد: میشل عون، رئیس جمهور لبنان امروز  نشستی با اعضای هیات این کشور در مذاکرات غیرمستقیم با رژیم صهیونیستی جهت تعیین مرزهای دریایی برگزار و درباره مذاکرات فردا گفتگو کرد.

طبق اعلام این دفتر، جوزف عون، فرمانده ارتش لبنان نیز در نشست حضور داشت.
طبق بیانیه‌ دفتر ند پرایس، وزیر خارجه آمریکا که روز جمعه منتشر شد، قرار است لبنان و رژیم صهیونیستی مذاکرات تعیین مرزهای دریایی را از فردا (سه‌شنبه) با میانجیگری آمریکا ازسربگیرند.

طبق بیانیه یاد شده، تیم آمریکایی که در این مذاکرات میانجی دو طرف است، امروز وارد لبنان خواهد شد

رژیم صهیونیستی و لبنان مذاکرات درباره مرزهای دریایی‌شان را در ماه اکتبر گذشته با میانجیگری آمریکا آغاز کرده و امیدوار بودند که حل اختلاف‌نظرهایشان درباره مرزها به افزایش حفاری گاز در منطقه منجر شود.

هیات لبنانی در مذاکراتی که در ناقوره، پایگاه سازمان ملل در مرزهای دو طرف انجام شدند، مستقیما با رژیم صهیونیستی وارد گفتگو نشد و پس از چهار دوره مذاکره در نهایت این مذاکرات در نوامبر گذشته متوقف شدند.

لبنان درباره تعیین منطقه اقتصادی انحصاری خود با رژیم صهیونیستی اختلاف‌نظر دارد و مساحت منطقه مورد اختلاف به حدود ۸۶۰ کیلومتر مربع می‌رسد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی