تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

قهرمانی اینتر میلان با اعداد شگفت‌انگیز

شب گذشته اینتر میلان پس از ۱۱ سال قهرمان سری آ شد. این مطلب به رکورد‌ها و اعداد جذاب این قهرمانی می‌پردازد.

کد خبر: ۸۹۷۰۱
۱۵:۴۳ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

قهرمانی اینتر میلان با اعداد شگفت‌انگیز



دیدارنیوز ـ آرش راهبر: «قهرمان ایتالیا، برای نوزدهمین بار!» گرچه اینتر میلان شنبه شب مقابل کروتونه برنده شد، اما خبر قهرمانی آن‌ها بعد از تساوی آتالانتا مقابل ساسولو مخابره شد. تیم آنتونیو کونته با کسب ۸۲ امتیاز و ۱۳ امتیاز برتری نسبت به نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش قهرمان این فصل شد در حالی که هنوز چهار مسابقه تا پایان فصل باقی مانده است. اینتر فصل گذشته با کسب همین امتیاز در جایگاه دوم ایستاد و تنها یک امتیاز از یووه کم آورد، اما امسال سرش را به ابر‌ها ساییده است.

نوزدهمین قهرمانی اینتر با انتظاری یازده سال به دست آمد، نرآتزوری در سال ۲۰۱۰ با مورینیو سه گانه کسب کرده بود. جالب این که برای دومین بار در تاریخ، اینتر در دوم ماه مِی قهرمان جام ایتالیا شد. آن‌ها دقیقاً ۵۰ سال پیش در همین تاریخ اسکودتو را بردند و در حقیقت حالا پنجاهمین سالگرد اسکودتو شماره ۱۱ را هم جشن می‌گیرند. داستان آن فصل خارق العاده هم برای اینتر همچنان جذاب است فصلی که در مقابل میلان کامبک زد و در نهایت به پیروزی نرآتزوری منجر شد.

میلان را جا گذاشتیم

هیجان انگیزترین بخش لیگ امسال برای تیم آنتونیو کونته دویدن با سرعت زیاد رد نیم فصل دوم بود. آبی‌های میلان در پایان نیم‌فصل اول از رقیب و همسایه خود یعنی آ ٍ میلان ۵ امتیاز عقب بودند، اما اینتر از ژانویه به بعد شاهکاری واقعی رقم زد و یازده پیروزی متوالی را در یازده بازی اول دور دوم ثبت کرد.

این سبقت جنون‌آسا با پیروزی برابر لاتزیو در ۱۴ فوریه و شکست آث میلان در لا اسپزیا تحقق یافت. آن‌ها در نیم‌فصل دوم تا اینجا ۴۱ امتیاز به دست آورده اند. تیم کونته همچنین ۱۳ پیروری متوالی در خانه را نیز ثبت کرد که بهترین رکورد از سال ۲۰۱۱ تا به حال است.

اینتر در این فصل سری آ، ۲۳ بازیکن را در ۳۴ روز مسابقه به میدان فرستاد، یعنی بهترین استفاده از همه اعضای تیم. از سال ۲۰۰۴ تاکنون یعنی طی ۱۷ سال اولین بار است که تیم قهرمان از بیشترین بازیکن در لیست خود استفاده می‌کند. تنها بازیکنان اینتر که در همه ۳۴ مسابقه در این فصل به میدان رفته اند، سمیر هاندانوویچ و لائوتارو مارتینز هستند.

با زوج لوکاکو - لائوتارو، نرآتزوری ترکیب کاملی از قدرت و ظرافت را یافته است. برای اولین بار از سال ۱۹۵۸ ـ ۵۹، اینتر دو بازیکن دارد که حداقل ۱۵ گل در یک فصل سری A به ثمر رسانده اند. لوکاکو ۲۱ گل در لیگ به ثمر رسانده است (و ده پاس گل) و لائوتارو هم ۱۵ گل به ثمر رسانده است.

قهرمانی اینتر میلان با اعداد شگفت‌انگیز

 

لوکاکو با ۲۱ گل، ده پاس گل نیز برای خود ثبت کرده، او از فصل ۰۵ ـ ۲۰۰۴ تاکنون اولین بازیکنی است که در یک فصل سری آ حداقل ۲۰ گل زده و ۱۰ پاس گل داده است. نراتزوری تنها تیمی است که در این فصل که بیشترین بازیکن با حداقل سه گل زده دارد: لوکاکو، لاوتارو، حکیمی، سانچز، اسکرینیار، درمیان، پریشیچ، دی آمبروسیو و بارلا

آنتونیو کونته، استاد اسکودتو

درصد پیروزی‌های آنتونیو کونته در راس تیم اینتر چشمگیر است، امتیازگیری او با کسب میانگین ۲.۲۸ امتیاز در هر بازی، از ۶۸ درصد فراتر می‌رود. با توجه به تمام تجربه او در اینتر، این بالاترین آمار برای یک مربی اینتر در ۲۵ سال اخیر است. کونته در ۷۲ بازی خود با اینتر، ۴۹ برد، ۱۷ تساوی و شش شکست ثبت کرده است.

کونته بعد از جیووانی تراپاتونی، تنها کسی است که بعد از قهرمانی با یوونتوس، در اینتر نیز موفق به کسب اسکودتو می‌شود. کونته حالا در جمع ۶ مربی تاریخ ایتالیاست که بیش از ۳ بار اسکودتو را فتح کرده‌اند. جیووانی تراپاتونی با ۷ اسکودتو، آلگری  با ۶، لیپی و کاپلو با ۵ و کارلو کارکانو و آنتونیو کونته با ۴ بار قهرمانی پیشتاز این فهرست هستند.

قهرمانی اینتر میلان با اعداد شگفت‌انگیز

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی