تیتر امروز

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

سی‌ان‌ان: پایگاه اصفهان آسیب ندید

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

آغاز کوچ ییلاقی عشایر استان تهران

مدیر امور عشایر استان تهران از آغاز کوچ عشایر استان تهران از مناطق گرمسیر قشلاقی به مناطق سردسیر ییلاقی خبر داد.

کد خبر: ۸۹۵۷۲
۱۰:۰۲ - ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰

 کوچ ییلاقی عشایر تهران

دیدارنیوز ـ هاتف ممیزی در تشریح روند آغاز کوچ عشایر استان تهران گفت: کوچ بهاره عشایر استان تهران امسال نیز همچون سال گذشته بصورت محدود و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می‌شود به این ترتیب ۱۸۰۰ خانوار عشایر استان از مناطق قشلاقی (گرمسیر) به سمت مناطق ییلاقی شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و شمیرانات کوچ خود را آغاز کردند.

وی افزود: تا نیمه خردادماه عشایر در مناطق میانبند (مسیر‌های بین قشلاق و ییلاق) قرار دارند و پس از آن به مدت ۱۰۰ روز در مناطق سردسیر مستقر خواهند شد. تامین امنیت در مسیر کوچ، تسهیل و هماهنگی لازم برای تردد عشایر و دام از معابر و جاده‌های برون شهری، ارایه خدمات بهداشتی به عشایر، واکسیناسیون و سایر خدمات دامپزشکی، آبرسانی، مرمت و بازگشایی مسیر‌های عشایری از خدمات مهم دستگاه‌های مربوطه به عشایر است که هر ساله همزمان با کوچ آن‌ها به صورت ویژه ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: توزیع سیلندر گاز، استفاده از انرژی‌های سازگار با محیط زیست و همچنین سامانه‌های مختلفی از جمله فانوس، حمام خورشیدی و روشنایی معابر در استقرارگاه‌های عشایری در نظر گرفته شده و مسیر‌های کوچ عشایر نیز مرمت و بازگشایی می‌شود.

به گفته ممیزی، عشایر استان تهران با ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز استان تهران محسوب می‌شوند که در سال گذشته بیش از ۶۵ هزار تن محصولات زراعی، باغی، لبنی و پروتئینی تولید کردند.

مدیر امور عشایر استان تهران در باره آمار احتمالی کرونا ویروس در میان عشایر و روند مقابله با کرونا ویروس در میان این قشر گفت: تاکنون هیچگونه گزارشی مبنی بر اینکه فردی از عشایر استان تهران به ویروس کرونا مبتلا شود نداشتیم، اما با همکاری استانداری، فرمانداری‌ها و شبکه‌های بهداشتی بر سلامت جامعه عشایری نظارت ویژه انجام خواهد شد و تمامی پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: عشایر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی