تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
نگاهی به اخبار روزنامه‌های جهان

حس بویایی بعد از کرونا را چطور برگردانیم؟

«له رپوبلیکا»، روزنامه ایتالیایی درباره از دست دادن حس بویایی به عنوان یکی از مهمترین نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا، نوشته است: در آخرین پژوهش، گروهی از متخصصان و کارشناسان بیماری‌های بویایی عنوان کرده‌اند که موثرترین شیوه بازگشت حس بویایی، تمرین بویایی است. مثل بوییدن گل؛ این موثرترین راه بازگشت حس بویایی بیمار است.

کد خبر: ۸۹۴۸۹
۱۴:۵۰ - ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰

حس بویایی کرونا

دیدارنیوز ـ آلبرت کوچویی ـ گوینده پیشکسوت رادیو ـ که هر روز با مرور تیتر‌ها و سرفصل‌های رسانه‌های جهان، مهمترین اخبار دنیا را روایت می‌کند، مطلب بالا را عنوان کرده است.

 برخی اخبار امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) روزنامه‌های جهان به شرح زیر است:

_ «گاردین» نوشته است: پنتاگون، بودجه‌ای که ترامپ برای ساخت دیوار مرزی از بودجه نظامی اختصاص داده بود را قطع کرد. پنتاگون گفته است این بودجه را برای مصارف دیگر نظامی به کار خواهد برد. وزارت دفاع آمریکا می‌گوید جو بایدن در نخستین روز حضور در کاخ سفید، مانع پرداخت این اعتبار شد. یک مایل دیوار مرزی با برآورد هزینه‌ای برابر با ۲۷ میلیون دلار؛ آن چه سودای رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا، ترامپ بود. در آن زمان بسیاری از قانونگذاران مخالف ساخت دیوار مرزی آمریکا با مکزیک بودند.

_ «فایننشال تایمز» نوشته است: استرالیا، مسافران استرالیایی که قصد بازگشت از هند به کشورشان دارند را راه نمی‌دهد. البته حقوقدانان می‌گویند که این کار غیر قانونی است، اما دولت استرالیا بر اجرای آن اصرار دارد. بر این اساس استرالیایی‌هایی که قصد بازگشت از هند به کشور را دارند با جریمه سنگین یا پنج سال زندان، رو در رو خواهند شد. بسیاری این ممانعت ورود به کشور را تصمیمی اهانت‌آمیز خوانده‌اند.

_ «اکونومیست» نوشته است: دانمارک می‌گوید پناهجویان سوری باید به کشورشان بازگردند. کارشناسان مخالف این اقدام دولت دانمارک هستند، اما به نظر می‌آید، گوش شنوایی وجود ندارد. این، حکایت تازه‌ای نیست. دانمارک بیش از یک سال است که خواستار بازگشت پناهجویان به سوریه است. دولت چپ‌گرای دانمارک می‌گوید سه سال است در دمشق یا اطراف آن جنگی نیست و منطقه در امان است، پس دلیلی ندارد که مردم سوری به کشورشان باز نگردند.

_ «اکونومیست» در گزارش دیگری نوشته است: گروه نظرسنجی روزنامه انگلیسی در تعقیب نظر آمریکاییان درباره جو بایدن می‌گوید، ۵۰ درصد مردم موافق با جو بایدن هستند. در حالی که ۳۹ درصد با او موافق نیستند و ۱۱ درصد هم مطمئن نیستند. «اکونومیست» از سال ۲۰۰۹ بر اساس نظرسنجی آنلاین، هر هفته بیش از یک هزار و ۵۰۰ تن را مورد سوال قرار می‌دهد. نظرسنجی‌ها درباره مسائل اقتصادی و سیاسی و سیاست‌های دولت آمریکا است. جدا از آن، یکصد روز ریاست بایدن را با یکصد روز نخست ترامپ و اوباما مقایسه کرده است. بایدن، تقریبا همانند ترامپ است، اما اوباما برتر از آن‌ها است.

*از حاشیه خبرها:

«له رپوبلیکا»، روزنامه ایتالیایی نوشته است: از دست دادن حس بویایی یکی از مهمترین نشانه‌های ابتلا به ویروس کرونا است. پس از بهبودی بیمار، بازگشت حس بویایی به بیمار دست‌کم هشت هفته به درازا می‌کشد. پزشکان برای بازگشت باز به طور معمول دارو‌های استرویید ضد التهاب، تجویز می‌کنند. در آخرین پژوهش، اما گروهی از متخصصان و کارشناسان بیماری‌های بویایی از جمله پرفسور کارل فیل پوت معتقدند، موثرترین شیوه بازگشت حس بویایی تمرین بویایی است. مثل بوییدن گل؛ این موثرترین راه بازگشت حس بویایی بیمار است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی